Gå til innhold

CoD 6 på min pc ?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å legge inn Call of Duty: Modern Warfare 2 på min laptop, ACER Aspire 5610z, med disse spesifikasjonene :

- CPU = Genuine Intel® CPU T2080 @ 1.73GHz

- 2.0 GB RAM

- OS = Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build Service Pack 16001)

- VideoCard = GeForce Go 7600

- Video RAM = 392.0 MB

Sjekket på http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ om jeg kunne spille det, men det stod at jeg hadde for dårlig CPU Speed, hva synes dere ? Er det noen som har prøvd dette på en tilsvarende maskin ?

Hva vil dette eventuelt gjøre med spillet ?

- Tricker'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg ser vil nok pc'en din kjøre spillet heller dårlig. Skjermkortet er alt for svakt til å kjøre spillet selv på "Low" grafikknivå.

En bærbar jeg har med GeForce 8600M GT klarer knapt å kjøre Call of Duty 4 med alt satt på "Low", så jeg tviler på at det er noe særlig håp for din maskin.

Endret av Peder
Lenke til kommentar

Etter det jeg ser vil nok pc'en din kjøre spillet heller dårlig. Skjermkortet er alt for svakt til å kjøre spillet selv på "Low" grafikknivå.

En bærbar jeg har med GeForce 8600M GT klarer knapt å kjøre Call of Duty 4 med alt satt på "Low", så jeg tviler på at det er noe særlig håp for din maskin.

Ok, takk for svar. Hvordan er spillet på din pc ? Er det tregt, lagger det, eller blir grafikopplevelsen helt borte ?

Lenke til kommentar

Til Peder: GeForce 8600M GT tror jeg er et ganske stertk grafikk-kort. Skjermkortet er nok ikke hovedgrunnen til at Cod4 ikke kjører godt på din bærbare, det er nok prossesoren, eller Ram'en.

Til Trickern så tror jeg desverre også at spillet vil kjøre tregt. Dette på grunn av prossesoren på 1,7 Ghz, man bør ha minst 2 for de nyeste titlene i dag. Skjermkortet funker nok akkurat med 300 mb dedikert, skulle gå greit, og ram'en er ok på 2 gb. Allikevel, ja, det jeg skulle til å si her er nok sagt tidligere, det går nok ikke optimalt.

På nettet kan man sjekke selv hvilke spill man kan kjøre, http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ ( NB: Krever innstallasjon av plugin )

Håper det var til nytte. :) P.a.J

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Til Peder: GeForce 8600M GT tror jeg er et ganske stertk grafikk-kort. Skjermkortet er nok ikke hovedgrunnen til at Cod4 ikke kjører godt på din bærbare, det er nok prossesoren, eller Ram'en.

Til Trickern så tror jeg desverre også at spillet vil kjøre tregt. Dette på grunn av prossesoren på 1,7 Ghz, man bør ha minst 2 for de nyeste titlene i dag. Skjermkortet funker nok akkurat med 300 mb dedikert, skulle gå greit, og ram'en er ok på 2 gb. Allikevel, ja, det jeg skulle til å si her er nok sagt tidligere, det går nok ikke optimalt.

På nettet kan man sjekke selv hvilke spill man kan kjøre, http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ ( NB: Krever innstallasjon av plugin )

Håper det var til nytte. :) P.a.J

Tusen takk for svar =) Ting faller litt bedre på plass nå.

sitter her med en julepresang jeg ikke er sikker på om jeg skal åpne;) Fortsatt litt usikker, for jeg er ute etter en grei spillopplevelse, og ikke nødvendigvis topp ytelse. Noen som vet om det går an å klokke prosessoren opp til 2.0 Ghz uten at prosesoren brenner opp?

Har jeg noen andre muligheter?

Lenke til kommentar

Det å si at 2ghz er minimum for nyere titler er tull.

2ghz sier oss ingenting om den faktiske ytelsen fra prosessoren, det er andre faktorer som spiller inn her også.

*Folk med litt mer peiling på CPU kan komme med mer innspill her*

Ram på skjermkort har heller også lite å si da selve skjermkortet i seg selv er ganske svakt.

Min bærbar har T3200 2ghz dual core, 3470 256mb(kraftigere enn 7600) og 3gb ram og jeg sliter med CoD 4 på low.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Bjohansen, jeg prøver i vei. :)

Da henter vi litt CoD 4 System Requriements:

Supported OS: Microsoft® Windows® XP/Vista (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)

DirectX Version: Microsoft DirectX 9.0c (included)

Processor: Intel® Pentium® 4 2.4 Ghz / AMD® 64 2800+ / Intel® and AMD® 1.8 Ghz Dual Core Processor or better supported

Memory: 512MB RAM (Windows® XP), 768MB RAM (Vista®)

Graphics: NVIDIA Geforce 6600 or better or ATI Radeon® 9800Pro or better

Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card

Hard Drive: 8GB of free hard drive space

Internet: Broadband connection and service required for multiplayer connectivity

Vi kan hente litt fra CoD: Modern Warfare 2 også:

OS: Microsoft Windows XP or Windows Vista (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)

Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported

Memory: 1 GB RAM

Graphics: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better or ATI Radeon 1600XT or better

DirectX®: Microsoft DirectX® 9.0c

Hard Drive: 12GB of free hard drive space

Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card

Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet Connection required for activation.

Co-op/Multiplayer Hosting: To host Co-op or MP matches, a 2Ghz dual-core or better processor is recommended.

Som man ser av Syst. Req. , så er det mulig å kjøre spillet med relativt lave spesifikasjoner. Det anbefales likevel andre spesifikasjoner for å kjøre spillet bedre.

Du sier at Ghz ikke har noe med ytelsen fra prossesoren, men den er hoved-nevneren. Klart, vi har andre faktorer som hvor mange kjerner det er, og hvor stor prossesings-hastighet kortet har, og ikke minst om det kan ta over de oppgaver skjermkortet ikke klarer. Allikevel skulle jeg tro Ghz er "fellesnevneren" for prossesorene.

Du har rett, dedikert minne på skjermkortet har ikke noe å si hvis skjermkortet er gammelt. Jeg skulle likevel tro 7000 - serien akkurat støtter dagens spill, kansje dårlig ja, jeg vet ikke her. Jeg skulle bare tro det.

Det at du sliter med Cod 4 Kan være som du selv har sagt, andre faktorer som spiller inn. Kansje du greier å kjøre Cod, men det kunne vært bedre grafikk, o.s.v da funker det jo forsåvidt. Hvis det hakker er det jo et tegn på at maskinen ikke duger.

Ikke bli for sint, da tror jeg ikke jeg for noe rom-juls ro, vi må ta det rolig disse dagene. ;) GOD JUL!

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell latitude e5500 som skolepc og der kjører Cod 4 helt fint, husker ikke hva jeg har det på, men trengte ikke ha det på low.

Jeg tror ikke som Peder sier at Cod 4 er dårlig optimalisert, jeg vil nesten tro det er heller motsatt.

Men til emnestarter: Jeg vil nok heller tvile på at du får MW2 på den pcen, søkte litt og fant en person som slet med NFS: Carbon. Sorry, men du har nok for dårlig pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...