Gå til innhold

Hva er det DICE driver med?


Anbefalte innlegg

For å ta en bilanalogi... konsoll er som å kjøre motorsykkel. Jeg føler meg mer fri. Jeg vet at den beste motorsykkelen er tregere enn den beste bilen, har mindre veigrep i svingene og hadde fått juling av en bil i slosskamp men hvorfor skal slikt bry meg? Konkurrerer jeg, konkurrerer jeg mot andre motorsykler uansett, ikke andre biler. Hadde jeg faktisk konkurrert mot biler, hadde jeg nok gått over til bil selv men det er ikke en aktuell problemstilling. Jeg vil kjøre motorsykkel fordi jeg liker det, ogj eg vil spille FPS på konsoll fordi jeg liker det.

 

Problem solved, the end!

Genial Analogi, funnet på selv eller lest det ett sted? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, da spiller du vel FPS på konsoll også? :D

 

Tilbake til emnet, dette handler ei om FPS er best på konsoll eller for Team WASD, men om hva DICE driver med. Nå som BC2 er ute, og det viser seg å være fryktelig gøy, så er egentlig min Battlefield-dose fylt for noen år. Jeg trenger ikke Battlefield 3 på lenge, og når det kommer, må det toppe BC2. Hvis man derimot ser på slutten av BC2, er det temmelig klart at det kommer et tredje spill. (I hvertfall for SP) Så kommer det et BC3 i tillegg til Battlefield 3? Eller kanskje DICE endelig kjører de sammen, og bare kaller det Battlefield 3. Vi får se, vi får se.

Lenke til kommentar

Det er battlefield, det er et "hovedprodukt", det er primært multiplayer, det herjer og det selger jævlig mye. Er vel mindre relevant hva det heter. Kunne like godt ha kalt det battlefield 3.

 

Noen snakker som om det finnes visse betingelser som BF3 må tilfredsstille men det er en logisk brist her ettersom disse betingelsene faktisk ikke eksisterer!

 

De prøver å lage hva folk vil ha. Neste Battlefield er hva de mener folk vil ha. Jeg tviler på at de dropper B-kompaniet i neste spill... men det betyr ikke at de ikke kan kalle spillet BF3 (det kan de jo hvis de føler for det).

 

Men Battlefield har begynt å bli en "franchise" som FIFA... kanskje man like godt skal begynne å bruke årstall etter hvert hvis man ikke har tenkt å avslutte serien.

Endret av lampard8
Lenke til kommentar

Noen PC-folk tror sikkert med all ærlighet at jeg er mongoloid som har brukt tredve timer på bc2 med joypad men realiteten er at jeg synes FPS på konsoll er mer moro enn på PC.

 

På PC føler jeg meg fanget. Blir låst fast til et PC-bord. Og mye av overkroppen blir låst fast til mus og tastatur.

 

På konsoll kan jeg ligge i sofaen og spille... kontrollene er ikke like raske eller presise men jeg er ikke låst fast heller.

 

For å ta en bilanalogi... konsoll er som å kjøre motorsykkel. Jeg føler meg mer fri. Jeg vet at den beste motorsykkelen er tregere enn den beste bilen, har mindre veigrep i svingene og hadde fått juling av en bil i slosskamp men hvorfor skal slikt bry meg? Konkurrerer jeg, konkurrerer jeg mot andre motorsykler uansett, ikke andre biler. Hadde jeg faktisk konkurrert mot biler, hadde jeg nok gått over til bil selv men det er ikke en aktuell problemstilling. Jeg vil kjøre motorsykkel fordi jeg liker det, ogj eg vil spille FPS på konsoll fordi jeg liker det.

Analogien feiler. For det første så kan du få kontrollere til pc og for det andre, hvis du ikke gidder å skaffe kontrollere, kan du bruke trådløst utstyr med pcen kobla til flatskjermen i stua og spille fra sofaen. Kjenner da flere som gjør nettopp dette så det er en dårlig unnskyldning for konsollens del.

Lenke til kommentar
Analogien feiler. For det første så kan du få kontrollere til pc og for det andre, hvis du ikke gidder å skaffe kontrollere, kan du bruke trådløst utstyr med pcen kobla til flatskjermen i stua og spille fra sofaen. Kjenner da flere som gjør nettopp dette så det er en dårlig unnskyldning for konsollens del.

 

Jeg prøvde å høre på deg men jeg har oppdaget noen problemer. For det første så får jeg bare bank når jeg spiller med joypad på PC, fordi alle andre bruker mus og tastatur.

 

Så jeg byttet til keyboard og mus. Jeg prøvde å ligge på sofaen slik jeg gjør med joypad med tastaturet på magen og musa på siden men jeg oppdaget at koordinasjonen min sviktet meg. Så jeg prøvde å sitte. Dessverre måtte jeg sitte ganske fremoverlent med krummet rygg med armene låst fast til bordet og denne gangen sviktet utholdenheten i ryggen og armene...

 

Jeg avventer dine forslag til å løse disse problemene med stor spenning, slik at jeg slipper å finne på unnskyldninger i fremtiden.

Lenke til kommentar
Analogien feiler. For det første så kan du få kontrollere til pc og for det andre, hvis du ikke gidder å skaffe kontrollere, kan du bruke trådløst utstyr med pcen kobla til flatskjermen i stua og spille fra sofaen. Kjenner da flere som gjør nettopp dette så det er en dårlig unnskyldning for konsollens del.

 

Jeg prøvde å høre på deg men jeg har oppdaget noen problemer. For det første så får jeg bare bank når jeg spiller med joypad på PC, fordi alle andre bruker mus og tastatur.

 

Så jeg byttet til keyboard og mus. Jeg prøvde å ligge på sofaen slik jeg gjør med joypad med tastaturet på magen og musa på siden men jeg oppdaget at koordinasjonen min sviktet meg. Så jeg prøvde å sitte. Dessverre måtte jeg sitte ganske fremoverlent med krummet rygg med armene låst fast til bordet og denne gangen sviktet utholdenheten i ryggen og armene...

 

Jeg avventer dine forslag til å løse disse problemene med stor spenning, slik at jeg slipper å finne på unnskyldninger i fremtiden.

Ah, godt du ihvertfall har gjort et forsøk. Utover det så har du selvsagt et poeng i at joypadden til pc ikke er optimal mot folk som roterer rundt med mus.

Jeg kan dessverre kun referere til kompiser som er såpass sløve at de ligger på sofaen med både tastatur, mus og snus mens de spiller diverse FPS så går vel ut i fra at det er en treningssak og sikkert noenlunde avhengig av stillingen det ligges i sofaen i forhold til vinkel til tv og så videre.

Men jeg skjønner deg definitivt når du påpeker koordinasjonsproblemer når en ligger og daffer i sofaen og prøver å bruke tastatur og mus. - Eneste jeg kan se for meg er at du skaffer deg en real stressless/liggestol for å overkomme koordinasjonsproblemene. :p

 

Og selvsagt, jeg respekterer valget med fps på konsoll for komfortens skyld.

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar

Virker som om flesteparten av de som har postet i tråden her er 14 år. For min del håper jeg at DICE jobber med noe annet, ved siden av BC3 selvfølgelig. Kjedelig hvis de bare skal tjene penger på BF franchiset. Noe nyskapende, slik som Mirrors Edge var, hadde vært gøy.

Du mener 14 år pga at de liker BFspillene eller på grunn av andre holdninger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...