Gå til innhold

Hva er det DICE driver med?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tid vil vise..men tviler. Hvem lager spill med pc som hovedfokus lenger utenom mmo sjangeren?

http://www.mcvuk.com...elease-dates/pc

Dere konsoll-folk gir meg grøssninger til tider. Huff, er dette fremtidens gamere?

Hehe, jeg hadde spilt spill i 6år før du engang ble født så jeg er fortidens og fremtidens gamer. Spill er min hobby og lidenskap, jeg bryr meg ikke om jeg spiller på en pc eller konsoll. Men kombinasjonen plug&play og "mer" underholdning på konsoll har gjort at jeg spiller 98% av spill på konsoll.

Det er bare å se på salgstall eller gå en tur i dine lokale spill leverandører for å se hva som skjer. Er om ikke like ille men noe i samme stil som når Amiga spill ble bare mindre å mindre mens pc spillene tok bare over mer og mer av hylleplassen i butikkene.....en trist tid da....men idag? Nah...konsoll er et bedre alternativ til gamere.

Jeg driter i salgstall, FPS skal spilles med mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Igjen, egne preferanser!

Eg syns det funker fett med begge deler, heilt klart bedre presisjon med mus. Det kan man ikkje nekte for. Men igjen, mye meir utfording med fps på konsoll syns eg.

Crysis på høgste vanskelighetsgrad syns eg faktisk var overaskende lett,merket dog at det var evigheter siden eg hadde spillt FPS på PC, utrolig mye kløning med tastaturet :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om BF3 kommer til konsoll eller ei gir jeg blanke faen i. Så lenge de vanner ut konsollutgaven slik at den passer til konsoll og beholder features på PC, istedet for å vanne ut PC utgaven slik at den er lik konsollene.

Når det er sagt, så sier jo DICE/EA at BC2 har flere PC gamere enn Xbox og PS3 enkeltvis har (ikke tilsammen), så litt PC spillere er det fremdeles ;)

MW2 ble jo herpet av at IW begikk seppuku ved å ikke lage dedicated servers. De mistet MANGE salg på PC p.g.a. den flausen, så MW2 er ikke et valid sammenligningsgrunnlag.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

blablabla

Dere konsoll-folk gir meg grøssninger til tider. Huff, er dette fremtidens gamere?

blabla

Haha, endelig en som har skjønt det.

Xboxkiddies og ps3bozos gå og ta dere ei bolle, fps er best på pc.

Og grunnen til det er at spillet kan lages mye mer avansert, noe som er bevist ettersom utviklerne stadig må dumme ned spillene for å få de rultne konsollene til å takle presset. Med Avansert mener jeg ikke grafisk tullball men helheten i det hele alt fra menyene til mulighetene i selve spillet.

Eier selv PS3 og xb360 men ikke eff om jeg bruker et rødt øre mer på fpsspill til noen av de to boksene. Holder meg til rpg, bilspill og annet snacks som disse maskinene er helt fantastiske å bruke til.

On Topic:

Hva Dice driver med er et snabla godt spørsmål men om jeg skal gjette så er det mulig at de bruker erfaringer fra utviklingen av BF:BC2 til å forbedre og gjøre BF3 til et enda mer fantastisk spill. Husk at alle monner drar som musa sa da han pissa i havet.

BC2 er forøvrig fantastisk underholdende og jeg har enda ikke opplevd EN bug (bank i bordet).

BC2 kan forsåvidt stå helt uavhengig av BC1 om vi kun bryr oss om mp-delen og det syns jeg at vi bør kunne. Sp-biten er underholdende men dette spillet er best i multiplayer.

Jeg vil faktisk strekke meg så langt som å si at BF3 for min del kan være en ekstra stor versjon av BC2 med flere kjøretøy, større kart og flere spillere. Om Dice gjør BF3 ENDA bedre teknisk og grafisk enn BC2 så blir jeg ikke en mindre happy gamer av den grunn. Tjobing. Men når ser vi BF3? I want!

Lenke til kommentar

" Jeg kan kjøpe denne konsollen for 2000,- og spille alle de nyeste titlene de neste 5++ årene, eller jeg kan bruke 15.000+++,- på en pc jeg kan spille på neste 12 månedene før jeg må oppgradere"

Konsoll er lettere for mannen i gata. Tapt slag for pc sin del, dessverre.

Men neste generasjon konsoller kommer nok til å bli enda mer som en hybrid mellom pc og kdagens konsoller.

Lenke til kommentar

* Hvorfor er FPS ment for pc? Hvem har bestemt det? Hvorfor er det mer naturlig å bruke en datamus til å fyre av et våpen enn en håndkontroll?

Ja du har rett. Hvem har bestemt at det var mer naturlig å åpne en dør med hånden enn med foten. ÆHH? HVEM??

Lenke til kommentar

Tid vil vise..men tviler. Hvem lager spill med pc som hovedfokus lenger utenom mmo sjangeren?

Hehe, jeg hadde spilt spill i 6år før du engang ble født så jeg er fortidens og fremtidens gamer. Spill er min hobby og lidenskap, jeg bryr meg ikke om jeg spiller på en pc eller konsoll. Men kombinasjonen plug&play og "mer" underholdning på konsoll har gjort at jeg spiller 98% av spill på konsoll.

Det er bare å se på salgstall eller gå en tur i dine lokale spill leverandører for å se hva som skjer. Er om ikke like ille men noe i samme stil som når Amiga spill ble bare mindre å mindre mens pc spillene tok bare over mer og mer av hylleplassen i butikkene.....en trist tid da....men idag? Nah...konsoll er et bedre alternativ til gamere.

Hi5 to that ;)

Endret av Nightmare
Lenke til kommentar

Hi5 to that ;)

Så lenge de ikke dummer ned spillene eller fjerner muligheten fordi det ikke skal være "for vanskelig" (jamnført med prone/lean muligheter i BFBC2 og MW2 som direkte ble fjernet fordi det er for vanskelig å sikte seg in på prone folk på konsoll og Lean ble fjernet fra MW2 fordi hitboksene må være større på konsoll for at folk skal treffe, slik at Lean ikke ville fungert på tiltenkt måte på konsoll, mens på PC med mus og tastaur, har vi større nøyaktighet, og derfor kan man ha hitbokser som skiller mellom deler av overkroppen og resten. (i.e. fungerende lean). Samt at vi klarer å sikte oss inn på liggende motstandere mye lettere enn folk med stikke.

Spillene blir dummet ned og vannet ut. Muligheter som har vært naturlige som bare juling frem til nå blir tatt bort fra oss og det liker vi ikke.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Fordi:

Når man kommer til døren vil man kjapt lære at det er meget tungvint å måtte bruke føttene hver gang man skal åpne. Det vil t.o.m en person som aldri har åpnet en dør før forstå.

Nettopp. Og likevel spiller du FPS med håndkontroll? Du'h.

Lenke til kommentar

Jeg tror de som utvikler spill ikke deler ditt syn på salgstall. Spill idag er svært dyre å utvikle og salgstall som kreves for å gå med profitt stiger deretter, dette er jo en av de store grunnen til mainstreaming som har skjedd de siste årene.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Fordi:

Når man kommer til døren vil man kjapt lære at det er meget tungvint å måtte bruke føttene hver gang man skal åpne. Det vil t.o.m en person som aldri har åpnet en dør før forstå.

Ja? Fordi det er like naturlig for meg å spille med håndkontroll som det er for deg å spille med tastatur og mus.

Lenke til kommentar

Fordi:

Ja? Fordi det er like naturlig for meg å spille med håndkontroll som det er for deg å spille med tastatur og mus.

Jeg har åpnet dører med føttene mine hele livet mitt, og får det ikke til med hendene :(

Lenke til kommentar

Noen PC-folk tror sikkert med all ærlighet at jeg er mongoloid som har brukt tredve timer på bc2 med joypad men realiteten er at jeg synes FPS på konsoll er mer moro enn på PC.

På PC føler jeg meg fanget. Blir låst fast til et PC-bord. Og mye av overkroppen blir låst fast til mus og tastatur.

På konsoll kan jeg ligge i sofaen og spille... kontrollene er ikke like raske eller presise men jeg er ikke låst fast heller.

For å ta en bilanalogi... konsoll er som å kjøre motorsykkel. Jeg føler meg mer fri. Jeg vet at den beste motorsykkelen er tregere enn den beste bilen, har mindre veigrep i svingene og hadde fått juling av en bil i slosskamp men hvorfor skal slikt bry meg? Konkurrerer jeg, konkurrerer jeg mot andre motorsykler uansett, ikke andre biler. Hadde jeg faktisk konkurrert mot biler, hadde jeg nok gått over til bil selv men det er ikke en aktuell problemstilling. Jeg vil kjøre motorsykkel fordi jeg liker det, ogj eg vil spille FPS på konsoll fordi jeg liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...