Gå til innhold

Hva er det DICE driver med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vittig? :huh: Det hadde ikke blitt i nærheten av det samme som battlefield-serien er. Infinity Ward er dyktige. Men Cod og Battlefield er veldig forskjellige spill selv om begge er FPS. Og Dice har erfaringer fra tidligere battlefield spill og vet godt hvordan de skal lage 3'eren.

Jeg elsker Battlefield-serien men det er ikke å stikke under en stol at 1) den mangler utdypende elementer som customising og realistisk våpenfølelse og 2) de er stappfulle av bugs selv etter flere år med patching. Det er også slik at selv de nyeste COD-titlene blir etter hvert litt ensformige i multiplayer. En blanding av BF2 og MW2 med noen gode idéer og den perfekte balansen fra BF2142 hadde vært en sikker vinner. Men en BF2 med oppdatert grafikk er etter min mening null verdt.

Lenke til kommentar

Helt ærlig tror jeg ikke Bad Company 2 vil få stort miljø hos PC-brukere. Det virker bra men spørsmålet er om serversiden blir bra nok. Det er også 1/10 av størrelsen av BF2 f.eks og ingen fly så mye mer inf fokusert. Så håper dem slipper BF3.

 

De beste kartene i BF2 for min del (og de fleste i BF-klanmiljøet, virker det som), var Strike at Karkand og lignende, (mek)inf-baserte brett.

 

 

COD våpen føles og høres ut som leketøy i forhold til det man fikk oppleve i Bad Company 2 betaen syns eg da ;) Så noe har DICE ihvertall på gang her.

 

Har bare sett videoer så langt, men om lydene fra våpnene er akkurat de samme i selve spillet, så kan jeg bekrefte det du sier.

 

Etter tre år i militæret (jeg er her fortsatt), med et utall skutte våpen på repo'et, vil jeg påstå at jeg etter hvert har begynt å fått god peiling på hvordan et våpen "skal" høres ut. Ikke alle lydene stemmer helt perfekt med hvilket våpen som skyter, men alle våpnene i disse videoene har en lyd som virkelig "trykker" slik ekte våpen gjør. Rekylopptaket føles også veldig realistisk. CoD er 110% arkade, på godt og vondt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Og Infinity Ward skal kunne komme på banen med realistiske våpen og fjerning av bugs?

 

Har du i det hele tatt spilt Modern Warfare 2? Det er så langt unna det du sier at jeg blir flau.

Hvilke bugs snakker du om?

 

Bugs som IW.net, ubalanserte våpen (spesielt akimbo model 1887), terreng/javelin/skating glitch, in-game våpen-stats. Manglende funksjonalitet som FF, mods, dedicated servers, større kart, nevnte jeg IW.net og sikkert mange andre ting. Du kan vel ikke med hånden på hjertet si at MW2 er feilfritt?

Lenke til kommentar

Og Infinity Ward skal kunne komme på banen med realistiske våpen og fjerning av bugs?

 

Har du i det hele tatt spilt Modern Warfare 2? Det er så langt unna det du sier at jeg blir flau.

Hvilke bugs snakker du om?

 

Bugs som IW.net, ubalanserte våpen (spesielt akimbo model 1887), terreng/javelin/skating glitch, in-game våpen-stats. Manglende funksjonalitet som FF, mods, dedicated servers, større kart, nevnte jeg IW.net og sikkert mange andre ting. Du kan vel ikke med hånden på hjertet si at MW2 er feilfritt?

Feilfritt? På ingen måte. Jeg irriterer meg daglig på at de har nedgradert servermulighetene for PC-gamerne ift. første MW. Men jeg forstår fortsatt ikke hvilke BUGS du sikter til, og hvilke bugs som ikke er blitt fikset enda. Vennligst utdyp...

 

Når det gjelder ubalanse synes jeg BF2 er mange tusen ganger verre. I en runde med/mot andre dyktige spillere er du automatisk død kjøtt dersom du ikke velger å fly. BF2142 derimot er etter min mening nærmest perfekt balansert så DICE er kanskje inne på noe der og det er lov å håpe... Men de har en forferdelig tendens til å "fikse bugs" ved å begrense spillernes muligheter i stede for å fikse sin egen amatørmessige programmering. Og jeg nevner ikke engang de STORE bugs som dukker opp flere ganger per runde og som aldri ble gjort noe med selv etter flere år med patching. Når så mange fremdeles spiller BF2/BF2142 er i hvert fall DETTE flaut.

 

Jeg mener fortsatt bestemt at en blanding av de beste elementene fra både MW2 og BF2 hadde resultert i tidenes beste krig-FPS. Men siden EA er glad i å resirkulere frykter jeg at vi bare får en visuelt oppgradert versjon av BF2... litt à la BF1943. GJESP!

 

Jeg mener også fortsatt at IW er milevis foran DICE når det gjelder kvalitetssjekk og polert programmering selv om deres spill er langt fra perfekte og at de har nå vist en stygg holdning ved å drite "litt" i PC-gamerne. Jeg har godt over 400 timer spilling med BF2 og 2142 kombinert, og ca 300 med MW1 og 2. Kvalitetsmessig er gapet så stort mellom 2142 og MW at det blir vanskelig å tro det er bare 1 år mellom de 2 spillene. Jeg har faktisk ikke merket avgjørende bugs hos IW sine utgivelser...

 

Alt dette hadde ikke plaget meg nevnverdig og jeg hadde holdt meg langt utenfor denne tråden dersom jeg bare var en IW-fanboy. Det er jeg (heldigvis) ikke og problemet er at BF2142 er fremdeles per i dag mitt favorittspill... derfor frustrerer DICE meg.

Jeg føler sterkt med trådstarteren og ønsker meg en skikkelig BF3 snart, denne gangen med kvalitet i programmeringen og i balansen/gameplayet, samt med litt mer varierte oppgaver enn bare det å ta over noen checkpoints rundt om på kartet. Jeg har mine tvil på at det skjer. Faktisk ser det ut som DICE følger litt samme drittholdning som IW og konsentrerer seg heller på konsollmarkedet i det siste. Åh ja, Battlefield Heroes... for noe tull.

Lenke til kommentar

Eh... og når det gjelder våpenlyd i MW/BF2. I førstnevnte er det de ekte lydene som ble spilt inn da de avfyrte det ekte våpenet. Eventuelle "plastikklyder" skyldes intet annet enn ræva lydanlegg.

I BF2 mangler i hvert fall våpnene futt i. Men spillet er såpass gammelt at det er forståelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja BF2 sine lyder er ingenting å hoppe i taket for. Hadde våpen i spill avgitt like mye støy som i virkeligheten,hadde det nok vert ganske slitsomt i lengden det også...men litt trøkk og feeling må det jo vere,og her syns eg en del av MW2 sitt arsenal kommer til kort rett og slettsmile.gif

 

Men spillet skuffet en del uansett, så eg trenger egentlig ikkje irritere meg over det siden det er lagt bort :p

Lenke til kommentar

Hva er det DICE driver med spør du

Her er svaret, dem lager et spill som i mine øyner knuser MW2 innen grafikk, lyd og våpenfølelse

Selv BFBC spilte jeg mer online en likksom mighty MW2! Da sier vel det sitt. Og i BFBC merket jeg aldri noe spesielt camping som det er utrolig mye i MW2!!

 

Bare gleder meg til de lanserer BFBC2, men usikker hvilken versjon jeg går for..

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Skulle ønske att DICE utviklet ett rallyspill som jeg syntes det er veldig smått om i disse dager. Ett rallyspill i noen lignende stil som Rallysport challenge serien som fantes på den første xboxen men håper att hvis det kommer ett slik spill at det blir multiplattform. Forøvrig så virker det som om deres neste prosjekt blir en real call of duty killer

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Jeg var med på ps3 betaen av BFBC2 og er med på PC betaen nå. Jeg syntes spillet virket mer tilpasset for ps3 enn pc. Men nå har jeg alt forhåndsbestilt det på pc og betalt 50 kr av spillet alt, så gidd ikke å avbestille. Får bare satse på at det blir bedre etter at jeg har spilt det litt. Det kan jo også skyldes at det har vært lagg 80% av tiden jeg har spilt det på pc.

Lenke til kommentar

Kjære forum, jeg driter regelrett i om Modern Warfare 2 er dårligere enn Bad Company 2. Hva jeg vil diskutere er taktikken til DICE og hva de egentlig tenker på for tiden.

 

De vil tjene penger. Som de fleste andre. En utbredt misforståelse blant spillutgivere i dag er at man tjener mest penger ved å dumme alle spill ned til minste felles multiplum av konsolldemografien, cf. Activision. Dice vil kapitalisere på den generelle skuffelsen som preger de fleste CoD-miljøene etter at MW2 viste seg å være en spiller- og PC-fiendtlig kalkun av dimensjoner (med mindre man er blodfanboy, selvsagt), og kjører dermed hardt på Bad Company 2, siden BC-gameplayet sannsynligvis har en potensiell brukerbase som ligger nærmere Modern Warfare enn det tradisjonelle Battlefield-spill gjør. I stedet for å forsøke å skyfle kunder over fra en av sine egne spillserier til en annen, angriper de konkurrenten.

 

Jeg synes det virker fornuftig, og ikke minst gagner det meg som spiller at noen utfordrer CoD-serien. Derfor ønskes denne utviklingen velkommen - men vi må sannsynligvis vente til BC2-hypen har blåst over og vel så det før det blir noe alvorlig snakk om BF3, siden det først da er på tide å gi 1942/2/2142-gjengen et nytt insentiv til å velge Dice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...