Gå til innhold

Hva er det DICE driver med?

Anbefalte innlegg

Først lanserer de Bad Company for konsollene, som et console-only spill. Greit nok for PC-spillerene, vi alle forventet Battlefield 3 til å dukke opp i ettertiden, nå som de hadde nye Frostbite-motoren.

Men nei. Vi hører svært lite om Battlefield 3 (hva annet enn at det har blitt annonsert?), men istedet får vi Battlefield Heroes Det går et år, og Battlefield Heroes blir endelig utgitt (et år forsinket bare).

Så blir Bad Company 2 og Battlefield 1943 annonsert. Denne gangen, ikke bare for konsollene, men PCen også. De lanserer 1943 på konsollene i sommer, men utsetter PC-versjonen til 2010. Greit nok. Det er noe som annet som får meg til å stusse istedet.

Ved tanke på at BC2 faktisk er et flerspiller-spill, med store kart, kjøretøy og en større antall spillere (i motsetning til 1943 som er mer et arcarde-spill). Er BC2 det nye BF3?

Hva skjer nå med BF3, når vi faktisk får et fullverdig flerspiller-spill til PCen? Hvorfor skal vi også kjøpe BF3? Og ikke minst, de lanserer nå hva de engang kalte et "console-only"-spill til PCen. Ikke det første spillet heller, men oppfølgeren?

Ved tanke på suksessen Battlefield 2 var (og er) så er det merkelig at vi ikke har hørt noe fra Battlefield 3.

Ikke minst, den dagen Battlefield 3 faktisk kommer ut, hva vil skje med community-miljøet? En splittelse mellom Bad Company 2 og Battlefield 3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bad Company er kult det, men etter min mening kan det ikke røre selve hovedstammen i Battlefield serien. Det er mye mer actionorientert fremfor taktikk, og uten f.eks fly blir ikke slagmarken helt den samme som i Battlefield 2.

Jeg tror vi får se et Battlefield 3, men jeg tror DICE er svært forsiktige med hvordan de håndterer det og tester ut litt i andre spill før de slipper det løs i BF3. Det er tross alt deres største franchise, og jeg tviler sterkt på at de vil verken droppe den eller skuffe med den.

Lenke til kommentar

Tror dere skal se lenge etter noe Battlefield 3, nå er fokus på Bad Company 2 og som beta tester av PS3 utgaven så kan jeg bare si at uansett plattform så har vi noe å glede oss til. Det ene multiplayer brettet som vi har tilgang til er bedre en hele MW2 sin multiplayer bit synes nå jeg.

Bare lyden i spillet vil få dere til å smile stort....

Og det er vel ikke noe stort mysterium hvorfor Dice satster på konsoll utgave? Det er der pengene ligger idag...

Lenke til kommentar

Og det er vel ikke noe stort mysterium hvorfor Dice satster på konsoll utgave? Det er der pengene ligger idag...

Så du spår at TG10 fyller Vikingskipet med 5000 konsolleiere? Jeg syns Dice går i motsatt retning når de velger å lansere et konsollspill til PC. Og grunnen til at du ikke ble så fornøyd med MW2 er kanskje fordi du ikke spiller det på PC?

Smaken er som baken, den er delt. Men jeg tror ikke vi kan spå PC som spillmedie sin undergang helt enda.

Lenke til kommentar

Jeg ser på Battlefield og Bad Company som to forskjellige serier da det er mange forskjeller mellom de som f.eks som det ble nevnt før i tråden at det er mer fokus på action i Bad Company.

Og selv om Bad Company 2 og Battlefield 3 begge kommer på pc så blir det nok to veldig forskjellige spill. Det er jo stor forskjell mellom battlefield 2 og bad company. Det virker som at de har valgt å bruke battlefield-navnet på bad company fordi at battlefield navnet er kjent og da selger det mer :)

Lenke til kommentar

Jeg ser på Battlefield og Bad Company som to forskjellige serier da det er mange forskjeller mellom de som f.eks som det ble nevnt før i tråden at det er mer fokus på action i Bad Company.

Og selv om Bad Company 2 og Battlefield 3 begge kommer på pc så blir det nok to veldig forskjellige spill. Det er jo stor forskjell mellom battlefield 2 og bad company. Det virker som at de har valgt å bruke battlefield-navnet på bad company fordi at battlefield navnet er kjent og da selger det mer :)

Mye sant, de kunne godt droppet Battlefield navnet nå på Bad Company 2 og kjørt en ny serie, tror det er stort nok til å kunne stå på egne bein.

Lenke til kommentar

Så du spår at TG10 fyller Vikingskipet med 5000 konsolleiere? Jeg syns Dice går i motsatt retning når de velger å lansere et konsollspill til PC. Og grunnen til at du ikke ble så fornøyd med MW2 er kanskje fordi du ikke spiller det på PC?

Smaken er som baken, den er delt. Men jeg tror ikke vi kan spå PC som spillmedie sin undergang helt enda.

Hehe, nei TG har alltid vært for pc communitiet så det kommer nok aldri til å skje. Og som du sier, Pc som spillmedie er nok langt ifra å nå sin undergang...langt derifra. Men jeg tror vi er i starten med å se en trend hvor flere satser på konsoll utgaven for så å vurdere å komme med en Pc utgave. Og hvor endel spill blir konsoll ekslusive vil Pc få sine ekslusive spill som gjør seg best på Pc ala mmorpg og rts spill for å nevne noen.

Ang MW2 så spiller jeg det på PS3 og på Pc så jeg har lagt endel timer i begge to, sier ikke at det er dårlig når det kommer til multiplayer men Bad Company 2 sin multiplayer bit er vesentlig bedre allerede nå i beta og med kun 1 brett som vi har fått fråtse i så langt.

Dere har alle noe å glede dere til! smile.gif

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Bare kloke ord fra denne mannen!

Heilt enig!

Har faktisk spillt betaen meir enn MW2 online, og lyden som du sier er rett og slett det beste eg har hørt i noe spill tidligere. Den nye squad deathmatchen som nylig ble vist ser også rimelig heftig ut! Etter MW2 skuffelsen er BC2 det nye lyset litt fremme i horisonten ihvertfall smile.gif MW 2 er for all del et fenomenalt godt spill, men online biten traff meg ikkje slik som i MW og COD5 desverre.

Mars måned, where art thou!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Men vil de lansere Bad Company 1 på PCen da? Ved tanke på enspiller-delen.

EDIT: Det blir nå vel idiotisk ved tanke på flerspiller-delen til førstespillet. Kanskje du får med enspiller-delen fra BC1 i BC2?

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Men vil de lansere Bad Company 1 på PCen da? Ved tanke på enspiller-delen.

EDIT: Det blir nå vel idiotisk ved tanke på flerspiller-delen til førstespillet. Kanskje du får med enspiller-delen fra BC1 i BC2?

Har tenkt på det samme. Selv om spillet hovedsaklig er basert på flerspiller. Se for deg å spille MW2 uten å ha spilt førstespillet. Eller mener Bad Company fanboysa at det har en bedre story enn Modern Warfare også? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er enig i at det er multiplayeren i battlefield som er tingen, men var jo litt kos med singelplayer-delen også. Og jeg lurer egentlig litt på hva som skjer med Preston Marlow og de andre i 2'eren. Jeg mener jeg leste noe om at de skulle gjøre singelplayer-delen litt mer seriøs denne gangen, men beholde humoren. Så det kan jo bli bra :)

Lenke til kommentar

Vittig? :huh: Det hadde ikke blitt i nærheten av det samme som battlefield-serien er. Infinity Ward er dyktige. Men Cod og Battlefield er veldig forskjellige spill selv om begge er FPS. Og Dice har erfaringer fra tidligere battlefield spill og vet godt hvordan de skal lage 3'eren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...