Gå til innhold

Hvor er brukermassen?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med forumet, layout stilen er veldig enkel å navigere rundt i så ikke gjør design endringer her med det første. ;)

Merker at de dagene hvor både Gamer og Spillverket legger ut samme artikkel (innholdsmessig)

skriver jeg alltid kommentarene mine hos Gamer. Kan sikkert være at jeg syns aktivieten er større her enn hos Spillverket (stikk motsatt av dere andre her).

Må nesten nevne at dette gjelder da i "Diskuter Artikler" delen av forumet. Slik at det ikke strider imot neste avsnitt :p

Jeg kan være enig i at enkelte kategorier (konsollspesifiserte "Sony/Microsoft/Nintendo/felles" kan være litt stille.

Eksempel nå: "Felles" Den femte tråden fikk ett svar så langt som 5 dager tilbake (05.02)

Nintendo sin øverste tråd fikk sist svar 01.02

Sony og Microsoft sine tråder ligger bedre ann med 8-9 nye svar bare idag.

En liten ting jeg ikke har forstått poenget med er "Diskuter Artikler - videresendte treff"...

Hvorfor ikke bare legge "Diskuter Artikler" lengere oppe?

Hadde kanskje vært nyttig hvis man kunne hatt personlige snarveier til deler av forumet som man bruker mest (diskuter artikler/felles/osv) ? Kunne hatt en liten "setupknapp" under mine innlegg =)

Desverre så venter jeg fortsatt på mer "support" på mine innlegg biten, jeg bruker fortsatt den berømte "search linken" som ble funnet opp en tid tilbake:

http://www.innlegg.no/index.php?app=core&module=search&search_author=[your username here]&search_app_filters[forums][noPreview]=1&do=quick_search

Mine Innlegg viser ennå ikke alle trådene jeg har skrevet i, savner også ikon som tyder på nytt innlegg.

Men når alt er sagt, så forsvinner ikke Gamer.no sitt bokmerke med det første.

Artiklene deres er i en klasse for seg selv og er en fryd å lese om dagen.

Skrivefeil og formuleringer.... er jeg ikke god på :whistle:

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er meget fornøyd med hvordan "nye" gamer.no har blitt. Jeg syntes diskusjon.no var overfylt av mennesker som hoppet inn og ut av tråder for å øke post count og annet tull som ikke var relevant for trådene.

Jeg er egentlig glad over at vi har en mer dedikert gamer fanbase på forumet enn at vi har en som har 90% av posts i samliv og relasjoner hopper over til pc delen og skriker ut at the sims er verdens værste spill.

Vi så det vel alle komme at det ble mindre aktivitet på forumet når de brøt med diskusjon.no, men jeg ser ikke det som en dårlig ting at vi har færre men mer dedikerte mennesker som er oppriktig interessert i spill på forumet istedenfor den til tider rare variasjonen på diskusjon.no. Dette er jo tross alt ett nettsted dedikert til gameren i oss alle og ikke ett sted for ola nordmann å diskutere hva som skjedde når kondomen sprakk.

Thumbs up for Gamer.no, redaksjonen og Mediehuset Digital!. :thumbup:

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Den lenken jeg lenket til slår av automatisk e-postvarsling av alle tråder du poster i.

Du kan fortsatt spesifisere om du vil ha epostvarsel på hver enkelt av trådene du abonnerer på. Det gjør du når du begynner å abonnere på dem, eller du kan gjøre det i kontrollpanelet.

Det hadde vert greit om vi hadde fått en liten varsel når noen hadde svart på innleggene våres. Jeg snakker om når noen siterer våre innlegg.

Lenke til kommentar

Redaksjonelt foretrekker jeg Gamer over alt annet, synes kvaliteten er godt over resten av de norske spillsidene.

Når det kommer til forum så foretrekker jeg innlegg.no av flere grunner. For det første, så ja, jeg er enig at det kanskje er litt lite aktivitet her, men i gjengjeld føler jeg at trådene er "saklige" og "profesjonelle" i motsetning til gjennomsnittet av tråder som blir postet på diskusjon.no.

Kan linke til en tråd som gjorde meg temmelig oppgitt da jeg fant den her om dagen

Og det faktum at de fleste tråder på diskusjon.no handler enten om at noen leter etter et nytt MMO eller lignende, som er ganske lett å finne ut av hvis man enten bruker søkefunksjonen eller Google. Som sagt så føler jeg at over gjennomsnittet av brukere på innlegg.no er som sagt, saklige.

Kvalitet over kvantitet, oh yes.

Det eneste negative med innlegg.no er den litt labre aktiviteten, men heller det enn en hel haug usaklige tråder og poster fra rappkjefta mindreårige ;)

Må bare nevne at det var permanent flytting fra diskusjon.no da jeg plutselig, en uke etter gamer.no's breakup fra edda media, ikke kunne logge meg inn på brukeren min lenger (fikk ikke mail fra de angående tapt passord heller).

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Det hadde vert greit om vi hadde fått en liten varsel når noen hadde svart på innleggene våres. Jeg snakker om når noen siterer våre innlegg.

Denne støttes! hvis det er en mulighet. Har lenge lurt på hvorfor ingen?

forum har denne muligheten. Finnes flere ganger hvor jeg blar bakover i tråder

kun for å se om noen har quotet meg og jeg ikke har lagt merke til det.

edit: typo

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Jeg tilbrakte mye tid på dette forumet da dere gikk fra Edda Media, men etter at dere slo dere sammen med Spillmagasinet, har forumet blitt en tragedie! Som det nevnes tidligere i tråden, er dette forumet mye vanskeligere å navigere seg rundt på, og det er så utrolig uoversiktelig.

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke er her lengre...

Lenke til kommentar

Har lenge lurt på hvorfor ingen?

forum har denne muligheten.

Tipper det er fordi det muligens kan være et helvete å vedlikeholde. Om folk hadde vært konsekvente på å bruke "multisitat" eller "svar"-knappen, og aldri redigert innleggene sine i etterkant, så hadde det vært relativt enkelt.

Men siden det ikke er tilfelle, så blir det litt vanskeligere.

En kan selvsagt søke igjennom teksten og filtrere ut quote-tagen + name og post-nummeret, men det fordrer at folk bruker quotes riktig. I tillegg må man ignorere quotes-i-quotes, samt oppdateres hver gang noe redigeres... det er ikke voldsomt krevende, men...

For å si det sånn, "Mine innlegg"-spørringen er veldig mye enklere i forhold, og selv den greide ikke IP.Boards å få med riktig på nåværende versjon.

Lenke til kommentar

På forumdelen er det eneste jeg kan klage på utnyttelsen av plass. Dere bør forandre på designet slik at man kan utnytte all plassen man har. Jeg sitter her med god plass både til høyre og venstre for der jeg leser innlegg.

Som Laland sier, du kan velge forumdrakt nederst til venstre. Draktene som heter "dynamisk" utnytter hele vindusbredden.

Jeg tilbrakte mye tid på dette forumet da dere gikk fra Edda Media, men etter at dere slo dere sammen med Spillmagasinet, har forumet blitt en tragedie! Som det nevnes tidligere i tråden, er dette forumet mye vanskeligere å navigere seg rundt på, og det er så utrolig uoversiktelig.

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke er her lengre...

Er det noe konkret du tenker på når du sier det er uoversiktlig og vanskelig å navigere?

Det har ingenting med at Spillmagasinet ble med, men at vi oppgraderte til nyeste versjon av forumprogramvaren.

Lenke til kommentar

Helt siden jeg oppdaget Gamer.no via lillebrorer til Joachim_F for mange år siden, har jeg vært fast leser. Og det er jeg fortsatt. Men henger mye mindre på forumet her enn jeg gjorde på Diskusjon.no. De to hovedgrunnene er:

1. Samletråder

Da jeg hang på Diskusjon.no skjønte jeg ikke hvorfor det ikke var lov med samletråder. Og så startet Innlegg.no - og nå vet jeg hvorfor... Hele forumet er fullt av samletråder. "Den store...", "Generell diskusjon om...", "Vi som gleder oss til..." - kjært barn har tydeligvis mange navn. Noe som har ført til mange færre tråder og mye mindre aktivitet. Det er ikke mye som (for meg) er like demotiverende som å se et forum fullt av disse trådene. Jeg advarte mot dette for et år og to dager siden, og nå ser vi resultatet av at samletråder er blitt lov.

2. At folk er mer opptatte av tråder som "Siste Ordet"

Ta Siste Ordet. Ca 69 500 innlegg på 373 dager. Det blir 186 innlegg om dagen! Innlegg.no er, foreløpig og iallefall i mine øyne, et SPILLforum.

Litt at gleden med å poste et innlegg om spill forsvinner når det ikke kommer noen svar/kommentarer til dette innlegget på flere timer - hvis det overhodet kommer noen. Samtidig som en "chattetråd" hele tiden blir oppdatert. Men det er mulig at det er en sjarm med denne tråden jeg ikke ser?

Men så lenge Gamer.no fortsetter med sin høye standard når det kommer til tekster, kommer jeg nok til å luske rundtomkring på siden her, og komme med et lite innlegg i ny og ne.

Lenke til kommentar

2. At folk er mer opptatte av tråder som "Siste Ordet"

Siste Ordet har egentlig blitt veldig dødt i det siste, men det har i alle fall vært et oppholdssted for de mest aktive brukerne (som du ser av hvem som har postet mest i den tråden) mens de venter på at andre skal svare i de "vanlige" trådene.

Synes forresten også at slike tråder er viktig for stemningen på forumet (i det minste for oss som oppholder oss her mye) da vi der kan snakke løst og fast om det vi måtte ønske. Enkelte av de beste diskusjonene rundt ting som ikke har med spill å gjøre har vi hatt der. Hvis du ser godt etter finner du nok mange, lange diskusjoner rundt filosofi, religion, politikk og diverse annet i den tråden. ^_^

Lenke til kommentar

Rider sier mye korrekt der. Jeg skal ikke peke fingre, men hvis en kjeder seg, så er SO1 alltid plassen å dra. Reflekterende samtaler med et imponerende høyt intellektuelt nivå (for et åpent nettforum) gjør SO1 til en usedvanlig hyggelig tråd. Småprat om alt og ingenting, og alle er selvfølgelig velkomne til å bidra der. :)

Lenke til kommentar

Jeg liker meg godt på dette forumet. Ja det kan være sant at vi er litt få folk som er innom. Og jeg kan ærlig si at jeg ikke er veldig aktiv på å skrive. Men hvorfor er det så sabla negativt at vi er færre enn diskusjon.no? Jeg liker den personlige holdningen vi har her. Jo fler man blir jo større usaklighet blir det og dette merka jeg godt på mange andre forum.

Men hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde vært på diskusjon.no hadde jeg aldri fått vite om gamer.no. Tror ikke at det er så mange som er klar over denne sida.

Kanskje reklamere mer på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Jeg skriver ikke et så langt innlegg her nå men det er vel fordi jeg er sliten og har innleveringsoppgaver osv.

Kvalitet er høy, både på artikler og fleste av trådene på forumet. Det er lite aaktivitet men det går i bølger har jeg også sett. Jeg var jo ikke fullt så med på Gamer.no før skillet så der kan jeg jo ikke si så mye om. Det er bra stemning på forumet, greie og vennlige brukere som er artige å snakke med. Jeg ble også fort vant til at det forum layouten som går, men mye er vanesak også kan jeg tenke meg.

Thumbsup to Gamer.no :thumbup:

I will always be here. B)

Lenke til kommentar

1. Samletråder

For min del er det langt bedre med samletråder kontra flere små tråder som tar for seg hvert sitt aspekt ved et spill. Man kan jo fremdeles lage en egen tråd angående et tema i et spill, men det er mye lettere å diskutere i èn enkelt tråd fremfor å kanskje ende opp med å diskutere det samme flere ganger i forskjellige tråder.

Aktiviteten har jo ikke blitt lavere pga samletråder, men kanskje mer kompakt.

Tråder som Siste Ordet, og Siste Ordet spesielt, mener jeg også er essensielt for at forumet skal kunne opprettholde en viss brukermasse. Det ville rett og slett ikke kunne motstå andre fora om det ikke skulle gå an å diskutere noe annet enn spill. Det er en gyllen mulighet til å bli kjent med både brukere og forum.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Enig med Lakus her, jeg ser ikke sammenhengen i at brukermassen (eller aktiviteten) er liten fordi det er mange samletråder. Dessuten mener jeg det er lettere å stille spørsmål i tråden jeg vet det er hjelp å få, uten å måtte starte egen tråd jeg håper noen ser.

Jeg ser heller ikke noe problem i at tråder som Siste Ordet eksisterer, da den store aktiviteten skyldes noe så enkelt som svakere innlegg som ikke nødvendigvis inneholder noe meningsfullt heller (selv om det av og til kommer en god diskusjon). Dessuten er det et fåtall av brukerne som er med i slike tråder, og det er enda færre (om noen) som kun poster i slike tråder.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Tipper det er fordi det muligens kan være et helvete å vedlikeholde. Om folk hadde vært konsekvente på å bruke "multisitat" eller "svar"-knappen, og aldri redigert innleggene sine i etterkant, så hadde det vært relativt enkelt.

Men siden det ikke er tilfelle, så blir det litt vanskeligere.

En kan selvsagt søke igjennom teksten og filtrere ut quote-tagen + name og post-nummeret, men det fordrer at folk bruker quotes riktig. I tillegg må man ignorere quotes-i-quotes, samt oppdateres hver gang noe redigeres... det er ikke voldsomt krevende, men...

For å si det sånn, "Mine innlegg"-spørringen er veldig mye enklere i forhold, og selv den greide ikke IP.Boards å få med riktig på nåværende versjon.

Vel, jeg kan forstå poenget ditt, men står fortsatt fast ved at jeg håper noe lignende en dag kommer :D

En mulighet kunne vært å motta en e-post 1 gang i uken med linker til alle innleggene

folk har quotet deg. (Denne mailen blir da automatisk laget av ett system/forumet).

Evt også ha muligheten til å skru av "quote-mail" i disse store samletrådene som dunedain nevner.

Ang samletrådene har jeg delte meninger, de bidrar flott til å holde diskusjonen om ett

og ett spill i hver sin tråd, men samtidig er de ett **** å følge med på,

særlig hvis man ikke logger seg på en helg e.l.

Ang SO1 o.l. tråder har jeg egentlig ingen meninger da jeg ikke bruker de.

Men jeg forstår Dunedain sin mening om at det er merkelig at folk heller vil ha generell diskusjon

enn å faktisk snakke om spillene. Men dette er opp til hver enkelt :)

Kanskje jeg skal ta en titt innom der :p

edit: struktur er umulig, beklager..

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...