wacie Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hei, Jeg trenger litt hjelp med å få til et slaks kasse apparat. Det skal bli sånn at jeg har tre knapper som er f.eks Brød, Brus, Is. og når jeg klikker på en av de så blir en en pris av det lagt til i en liste som liksom komer til å inneholde alt hva han/hun har kjøpt. Og når man liksom har lagt til det hun/han vil ha så klikker man på en knapp som heter sum og da blir alt det over lagt sammen og viser hvor mye henne/han må betale. Kan noe hjelpe meg med det? -wacie- Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Det skulle vel ikke være noe problem Skriver ikke VB selv, men har gjort liknende ting i andre språk. I VB har du vel en ONCLICK= kommando eller noe. Må jo bare ha en variabel som heter f.eks. sum, og gjøre slik at når du trykker på isknappen så øker variabelens verdi med f.eks. 10 Lenke til kommentar
sim Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Option Explicit Public Iskrem As Double Public brød As Double Public brus As Double Public Sum As Double Private Sub cmdbrød_Click() Sum = Sum + brød List1.AddItem brød End Sub Private Sub cmdbrus_Click() Sum = Sum + brus List1.AddItem brus End Sub Private Sub Form_Load() Iskrem = 10 brød = 20 brus = 15 End Sub Private Sub cmdis_Click() Sum = Sum + Iskrem List1.AddItem Iskrem End Sub Private Sub Summer_Click() Label1.Caption = "Summen ble " & Sum List1.AddItem "-----" List1.AddItem Sum List1.AddItem "=====" End Sub Dette er en veldig enkel måte å gjøre det på, derfor er det nok langt fra den beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå