ThoooR Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Tromsø dialæktn e bedre enn Narvik dialæktn da. Mye kulere åsså. Å sællfølgeli klare æ å si morsan og farsan rætt, mæn koffer ska æ? Vi tromsø-væringa bruke ikkje de or'an. Nei svarte assa e må nu berre sei at TrosmE dialektn ikkje akkurat e d finaste e ha hørt... heller ganske femi jha! Tromsø dialekten er litt femi bare så det er sagt Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Syns østlandsk og sørlandsk er litt femi mens bergensk er mandig og barsk. Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Syns østlandsk og sørlandsk er litt femi mens bergensk er mandig og barsk. Helt enig. Bergensk = Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg kan også snakke dialekt "Eg har ein kompiss og han e ein bonne. kver lørda så spise di risengraud og om vintaren fyre di opp i ognen." syns det er festlig å høre noen nordlendinger telle fra 18-30. ajso nisjo-sjui-enåsjui-toåsjui-treåsjui osv osv. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Syns østlandsk og sørlandsk er litt femi mens bergensk er mandig og barsk. Helt enig. Bergensk = Sognamaol e barskarare! Føste gaongen di kom va ra med kvite krist å kråss, maonge ao åss nekta å ta imot dinna bysle krist, men nåken ao åss svikta. Jor å stidling i stan før haidn skjikk. No mao mi ao å lima, ain kamp mot kristne fanta. Torshammaren vart knuste, irstatta me ain kråss. Sjonging ao tona, irstatta me bysle or. Bloting føbåe, irstatta me gustineste. Håvi vart brende, irstatta me kjørkje. No mao mi ao å lima, ain kamp mot kristne fanta. Dan andre gaongen di kom va ra so bedrevitara me sokadla konnskap. Maonge ao åss nekta å verta so byfanta, nåken ao åss svikta. Status å innpass i stan før sont bondevit. No mao mi ao å lima, ain kamp mot byfanta. Hauga å vådla føsvinde, store bygj å bue. Spraoke vaort vert utvatna, ao ti å, i ti e. Bjor å laug, ti søte vin å rapavatn. Fjøsbrok å trisko, ti vie brøke å tåskne sko. No mao mi ao å lima, ain kamp mot byfanta. Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 synest det er forkastelig å skrive på dialekt. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Sjøl om eg e fra sandnes, så må eg sai at bergensk e den tøffaste dialektå i norge! E iche så glad i dialektå mi eg :-? Når eg snakke her på forumet skrive eg bare med Bokmål, d e derfor nesten alle andre skrive med den dialektå(eg blir påvirka med andre ord), syns egentlig d blir greiast når folk skrive me rein Bokmål eller rein Nynorsk, iche dialekt sånn som eg jørr nå. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg synes det blir litt slitsomt å lese. Ikke fordi jeg ikke forstår det, men er så vant med bokmål. Nynorsk er greit å lese, men dialekt og egne ord i dialekten hopper jeg glatt over... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Burde være totalt unødvendig med dialekt på et norsk forum. Så vidt meg bekjent har vi 2 offisielle skriftspråk i Norge, bokmål og nynorsk. Pluss samisk da, men det er det et fåtall som forstår noe av. Det burde holde i massevis! Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Blander mellom nynorsk og bokmål. Hater å knote Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 ...men siden jeg er imot nynorsk, og fikk karakter 1 i det så tror ikke jeg at dere ser meg snakke så mye nordnorsk... Nå har det seg slik at nordnorsk og nynorsk ikke er det samme da :wink: Lenke til kommentar
RIP Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 ...men siden jeg er imot nynorsk, og fikk karakter 1 i det så tror ikke jeg at dere ser meg snakke så mye nordnorsk... Nå har det seg slik at nordnorsk og nynorsk ikke er det samme da :wink: samme dritten begge deler Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Nynorsk skal jeg være enig med deg i at er noe dritt, men nordnorsk kan være veldig tøft til tider. INGEN, absolutt INGEN, kan banne som en nordlending! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 da er det tøffere med latinerespanjolitaliener som skriker til hverandre 8) men nordfolket er flinke til å banne Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 INGEN, absolutt INGEN, kan banne som en nordlending! Hva er det så bra med da? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Er Sunnmøring, men foretrekker å sende mailer og skrive beskjeder på forum på bokmål... Grunnen er enkel: Folk må forstå! Folk flest forstår vel nynorsk, men bokmål er kanskje litt "penere"? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 meddalsdialækta e nå bæst læll da. ganske my ansjless enn trondheim dialækta, men dåkk kanj itj vårrå nå otælmosam når dåkk ska låsså d :smile: så ta på dåkk støttbrok å spring ut i solshænet Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 meddalsdialækta e nå bæst læll da.ganske my ansjless enn trondheim dialækta, men dåkk kanj itj vårrå nå otælmosam når dåkk ska låsså d :smile: så ta på dåkk støttbrok å spring ut i solshænet I svarte! :o Lenke til kommentar
falut Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Sykkylving e no det som e konge... sjølv om bergensk e tøfft å høyre på..... døme på sykkylving... "Ho he, men ho hi hekje" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå