Gå til innhold

Dialekt-bruk på forumet!


DevN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har av en eller annen grunn ikke fått noen varsel via epost når noen svarte her! Men, men...

 

Ka-lags dialækt e d dær yummy?

E d bære æ som kan ånkli norlænning dialækt eller?

Yummy, du bringe skam åver norlænningan me den dær dialæktn, sjærp dæ! :D

 

Det e ækte Narvik-dialekt - en dialekt som du aldri kan få tell utn ÅR me praksis. Å si "morsan" å "farsan" på rætt måte e kul umuli. Spesielt den spisse u'en i "e'ru dum, eller?". :)

Lenke til kommentar
Har av en eller annen grunn ikke fått noen varsel via epost når noen svarte her! Men, men...

 

Ka-lags dialækt e d dær yummy?

E d bære æ som kan ånkli norlænning dialækt eller?

Yummy, du bringe skam åver norlænningan me den dær dialæktn, sjærp dæ! :D

 

Det e ækte Narvik-dialekt - en dialekt som du aldri kan få tell utn ÅR me praksis. Å si "morsan" å "farsan" på rætt måte e kul umuli. Spesielt den spisse u'en i "e'ru dum, eller?". :)

 

Tromsø dialæktn e bedre enn Narvik dialæktn da. Mye kulere åsså.

Å sællfølgeli klare æ å si morsan og farsan rætt, mæn koffer ska æ? Vi tromsø-væringa bruke ikkje de or'an.

Lenke til kommentar

Da e'kje ein kjeft så skjønna når du seie slit'an te andre enn bergensare og andre strila. Bor sjøl i Narvik. Hørte denne på speakeren i fagernesfjellet: "elle sånn som vi seie i Narvik: snakkes!" eeeh ja...

 

Kan nordlendinger si: "Månings" og få det til å høres like kult ut som på bergensk? :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
den kulaste dialæktn som finnes(synst nu æ) e den som kommer fra øst-lofoten :D

 

 

 

Men, når sant skal sies.. så liker jeg ikke å skrive på dialekt, kun når jeg sender mellinger, eller sitter på irc.. for da "omgås" jeg kun med folk som gkør dette fra før...

 

me 2

Lenke til kommentar

Jærdialekt e ei fine dialekt! :woot:

:yes:

 

 

Ser meg helt enig i fra den, og selv er jeg opprinnelig fra "kjokkaste" jæren :D ..Desverre er det ikke så lett for Østlendinger å forstå hva jeg sier .

 

 

Litt jærnsakk:

 

Nå snakke æg raint jærsk sånn sikra hvartfall, tenk å måtta høyra på en så snakke sånn så dette haila tiå å veldig fort. Det er det ikke mange som klarer skal jeg si ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...