The_Trick Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 mest irriterende er "æ" og "itj" spesielt "itj" Ka som e gæli me itj ? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 kæillstære frakkt mæ dialekt.. å bræitt ska ræ væra ra ma.. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Har av en eller annen grunn ikke fått noen varsel via epost når noen svarte her! Men, men... Ka-lags dialækt e d dær yummy? E d bære æ som kan ånkli norlænning dialækt eller? Yummy, du bringe skam åver norlænningan me den dær dialæktn, sjærp dæ! Det e ækte Narvik-dialekt - en dialekt som du aldri kan få tell utn ÅR me praksis. Å si "morsan" å "farsan" på rætt måte e kul umuli. Spesielt den spisse u'en i "e'ru dum, eller?". Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 kjekt noen ganger, f.eks kan jeg si "dåkk sjer ut så nå valltikkji ikåinn aill i hop", uten at dere har så mye peiling på hva jeg nettop sa. men til vanlig bruk er bokmål ganske bra Lenke til kommentar
simenn Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 kjekt noen ganger, f.eks kan jeg si "dåkk sjer ut så nå valltikkji ikåinn aill i hop", uten at dere har så mye peiling på hva jeg nettop sa. men til vanlig bruk er bokmål ganske bra såpass. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Har av en eller annen grunn ikke fått noen varsel via epost når noen svarte her! Men, men... Ka-lags dialækt e d dær yummy? E d bære æ som kan ånkli norlænning dialækt eller? Yummy, du bringe skam åver norlænningan me den dær dialæktn, sjærp dæ! Det e ækte Narvik-dialekt - en dialekt som du aldri kan få tell utn ÅR me praksis. Å si "morsan" å "farsan" på rætt måte e kul umuli. Spesielt den spisse u'en i "e'ru dum, eller?". Tromsø dialæktn e bedre enn Narvik dialæktn da. Mye kulere åsså. Å sællfølgeli klare æ å si morsan og farsan rætt, mæn koffer ska æ? Vi tromsø-væringa bruke ikkje de or'an. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 OBS: Sa "ikkje" der, den varierer litt, sier av og til "ikke" som dialekt... Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 morsan å farsan er ut! sjølinn å sjøla hette d på rættele dialækt, da blir selvfølgelig bestemor å bestefar bæssjøla å bæssjølinn Lenke til kommentar
SoW Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 mest irriterende er "æ" og "itj" spesielt "itj" Ka som e gæli me itj ? Næi, no veit eg itj ka eg ska seij... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Tromsø dialekten er litt femi bare så det er sagt :wink: Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Næi, bættere! Trøndersk e å bli bæst d... Å t hanj som sa at "æ" å "itj" e teit? Skjærp dæ, vi har allj egne dialækta å d får du go ta... Kansje e ska bare snakk trøndersk på forumme fra no a... Ska plag dåkk som snakke så pent! Lenke til kommentar
SoW Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Kansje e ska bare snakk trøndersk på forumme fra no a... næinæinæi, d e no greitt nokk d æt d e vi som snakke tøffast åsså, men kain itj risk æt follk fra ainna områda bynnje å digg dialækta vårres Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 De e noki skabbite haobodlajakla haila jengen! Nei.. viss eg skulle ha snakka rein dialekt her e eg sikker på at 99.9% av alle her ikkje hadde skjønna fjærtn av ka eg sa.. Holde meg te samme metode som Snowdog eg.... litt sånn halvveis dialekt/nn liksom Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Holde meg te samme metode som Snowdog eg.... litt sånn halvveis dialekt/nn liksom btw, er det andre enn bergensere som sier boss og bækkalokk? :wink: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Spettakel bækkalokk 5005 Bærgen Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Da e'kje ein kjeft så skjønna når du seie slit'an te andre enn bergensare og andre strila. Bor sjøl i Narvik. Hørte denne på speakeren i fagernesfjellet: "elle sånn som vi seie i Narvik: snakkes!" eeeh ja... Kan nordlendinger si: "Månings" og få det til å høres like kult ut som på bergensk? :wink: Lenke til kommentar
karsktroille Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 nei eg sei berre at trøndersk e å bi best eg.... å aill derre ainner dialektan kain berre gå å lægg seg!!! trøndersk rule!!!! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 nå har æ igge godde å skrivø noø hær, me tanke på andrøe. mænn æ må nå si att kræstiansansk å venneslask æ d bæste! derø graud hauår! Lenke til kommentar
pasc Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 den kulaste dialæktn som finnes(synst nu æ) e den som kommer fra øst-lofoten Men, når sant skal sies.. så liker jeg ikke å skrive på dialekt, kun når jeg sender mellinger, eller sitter på irc.. for da "omgås" jeg kun med folk som gkør dette fra før... me 2 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jærdialekt e ei fine dialekt! Ser meg helt enig i fra den, og selv er jeg opprinnelig fra "kjokkaste" jæren ..Desverre er det ikke så lett for Østlendinger å forstå hva jeg sier . Litt jærnsakk: Nå snakke æg raint jærsk sånn sikra hvartfall, tenk å måtta høyra på en så snakke sånn så dette haila tiå å veldig fort. Det er det ikke mange som klarer skal jeg si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå