Gå til innhold

Våpen dreper ikke, spill gjør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge profiler på flere forskjellige spillsider, har han brukt minst 800 timer på WoW de siste årene. Det tilsvarer 33 døgn med sammenhengende spilling.

Dette var det beste. Hvis jeg skal ta dette til etterretning er jeg så nærme å drepe noen som det er mulig, mtp at jeg har spilt 5-6 ganger så mye WoW som han, i tillegg til alt annet jeg har spilt.

 

VG er og blir en patetisk drittavis.

Lenke til kommentar

De siste årene har andelen av nordmenn som spiller daglig gått opp fra 2-3% til 19% i 2008 (gjennomsnitt) [Kilde SSB]. Man burde jo da forvente en eksplosjon i antall drap i Norge.

 

Heldigvis holder antall drap seg i verste fall konstant, men det går muligens noe ned [Kilde SSB]. Enten så skyldes alle drapene dataspill ellers så holder holder ikke teorien om at spill->drap.

 

At alkoholforbruket ser ut til å nå nye høyder og at vi har 10 ganger så mange døde pga alkohol og alkoholskader som drap, skriver avisene mindre om [Kilde SSB 1 og 2].

 

PS! Nå mener jeg ikke at alkohol automatisk medfører død/drap heller da. Tok bare med eksemplet for å sette ting i perspektiv.

 

Når det er sagt så er alt med saken det refereres til i VG bare trist. Det er forferdelig at livet til unge mennekser og deres familie blir ødelagt, uansett hva årsaken måtte være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...