TE_Andersen Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 En ny æra begynner med den første av en lang rekke kommende podcaster. Les hele saken Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Oioi, dette var nytt. Var ikke klar over at dere skulle starte med Podcast. Veldig god nyhet, får ta meg tid til å høre på de hele 36 minuttene dere har fått til. Får vel gratulere for første podcast Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Dette blir spennende! Gratulerer med podcasten, og forhåpentligvis blir dette en av mine faste podcasts. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Skal høres, synes det er bra initiativ Håper tough på video Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Skal høres, synes det er bra initiativ Håper tough på video Video er på mange måter veldig krevende å produsere. Det nok en hel del andre spennende ting vi kommer til å gjøre først her på Gamer.no :-) Lenke til kommentar
lrims Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Dette kan bli spennende! Skal høre på senere i kveld Ellers skjønner jeg at video er en krevende prosess, men absolutt verdt det! Lykke til videre Gamer! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Dette kom som lyn fra klar himmel, eller snarere solskinn fra tåken. Hører veldig lite på podcaster, men dette må jeg få med meg! Lenke til kommentar
Satchrat Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 konge! dette vil vi ha mere av! rock out B) Lenke til kommentar
Error Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Cheers! Podcast er som musikk i mine ører Hører veldig mye på podcast på telefonen, så dette kan bli veldig bra. Dere spurte etter tilbakemelding, så da får jeg gi litt. Jeg har dessverre veldig dårlig tid, så jeg fikk bare hørt ordentlig på de fem første minuttene. Dvs - tilbakemeldingen er basert på de fem første minuttene. Først kan jeg jo starte med at siden det er den første podcasten så er dere fortsatt i "beta-fasen", og jo mer dere får testet jo tryggere vil dere bli. Men, det er først og fremst en ting dere trenger: Humor. Når man hører på en podcast hvor det ikke er humor med i bildet blir det til at man hører etter i et par minutter, og så begynner bare snakkingen å gå inn i det andre øret og ut av det andre. Jeg vet at det er utrolig vanskelig å få til å være morsom, og i alle fall på podcaster - siden de som regel ikke har et fast manus. Jeg har et eksempel på en gaming-podcast som får dette med humor til veldig godt: http://www.giantbomb.com/podcast/ Disse karene fra giantbomb er bare helt geniale! Jeg sitter og smågliser gjennom hele sendingen, og den varer ofte i 1,5-2 timer! (det er forresten for lenge) En annen ting som dere kan vurdere (men som kanskje blir for ressurskrevende) er å få flere enn to personer som diskuterer. I giant bombcast er det mange folk som diskuterer samtidig, og da unngår man den monotone dialogen med spørsmål og svar, spørsmål og svar. Men, stikkordet er vel humor. Lytterene trenger ikke å le høyt en eneste gang etter min mening, men at man må trekke på smilebåndet titt og ofte - det er nødvenig! Edit: En fun facts spalte hadde heller ikke gjort noe Endret 16. desember 2009 av Error Lenke til kommentar
RomTorsk Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Sweet! Visste ikke at dette skulle kommer Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 En annen ting som dere kan vurdere (men som kanskje blir for ressurskrevende) er å få flere enn to personer som diskuterer. Vi har allerede planer om å lage episoder hvor flere enn to skribenter diskuterer et tema. Ellers mange takk for kjempegode innspill! Helt enig at dette med humor og uformell tone er viktig, og det vil komme etterhvert som skribentene blir mer komfortable med situasjonen, får erfaring med mediet og ikke minst føler at lytterne liker konseptet :-) Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Vel, noen tips da: Gjør det live, helst ikke over Skype eller annet. Og, skaff dere ordentlige mikrofoner. Lydkvaliteten er utrolig viktig. Lenke til kommentar
rodrigues_ Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Haha, dritkult! Er en "fan" av podcasts, så kommer nok til å laste ned denne. Er det mulig å finne den / laste ned v/hjelp av iTunes? Btw, helt enig med det Error sier. Giantbomb er en fantastisk podcast og dere kan sikkert hente noen tips i fra dem! Endret 16. desember 2009 av rodrigues Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Gjør det live, helst ikke over Skype eller annet. Og, skaff dere ordentlige mikrofoner. Lydkvaliteten er utrolig viktig. Bedre mikrofoner skal vi sørge for å kjøpe inn, dersom leserne vil ha mer av dette. Det er imidletid litt utfordrende for oss å samles hver gang vi skal gjøre opptak, ettersom redaksjonen er geografisk spredt over hele Norge. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) GiantBomb.com, GiantBomb.com, GiantBomb.com. De gutta på den siden har fantastiske podcasts som jeg lett hører på istedenfor hvilket som helst radioprogram. Om det er noe dere kanskje burde vurdere så er det å ikke ha en særlig seriøs tone, men mer casual som de gutta har. (Dere snakker iallefall om Fallut 3, noe de også er svært glade i ^_^) Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er ikke interessert i en podcast som er mer eller mindre det samme som den siste ukas artikler - bare høytlest. Er en grunn til at Radioresepsjonen m.fl er så populære. Men nå har jeg heller ikke hørt på podcasten enda, så jeg skal gjøre det før jeg sier noe. Endret 16. desember 2009 av Lakus Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Nå har ikke jeg hørt på podcasten enda (skal senere), men kan allerede si jeg fikk en idé utifra det Koffeinkanin sa - Ha de live (record og post senere, selvsagt), og gjør det mulig for lesere å "ringe inn" og komme med innspill/kommentarer/spørsmål! Tror dette kunne økt interessen for podcastene betraktelig, om lytterne visste at de kunne ta del i det hele. Ellers er jeg meget positiv til dette. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Shampoo sier noe der. Forumet kunne jo vært en ganske så morsom kanal hvis dere ønsker en mer avslappet tone. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Relatert til Shampoo sitt innlegg: Beklager for enda en post, men dette må sies: Postkassen. (Postkassen, postkassen) Endret 16. desember 2009 av Lakus Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) "eeeeeeeeeee-post!" du-du-du-du-duturu erm, sorry måtte bare. Fant den her nokså uinteressant, hjelper ikke at jeg har generelt sett lite interesse for rpg spill hehe. Men ser fram til neste lell ; ) Endret 16. desember 2009 av Gormers Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det er forresten sannsynlig at vi setter i gang en konkurranse om å lage intro og/eller jingle til podcasten vår. Kommer tilbake til dette senere, blir nok ikke før over nyttår :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå