Gå til innhold

Solid coop rollespill?


PaulKemp

Anbefalte innlegg

Yes. Som mange andre etterlyser jeg et solid coop rollespill til xbox. Har lett igjennom det jeg vet eksisterer, uten helt å finne det rette. Grafikken er uviktig, det er spillbarhet som gjelder for meg. Det må også være coop for at man skal kunne spille sammen med en kompis. Kan godt hende det finnes noe på xbla, så fortell gjerne.

 

Hva jeg har utelukket:

Castle Crashers, har spillt igjennom.

Arcadian Warriors, klikka to ganger ila 30 min uten at jeg fikk savet.

Fable 2, har testet det i coop, men rundlurt at man får spillt på kun en karakter + dårlig kameraføring.

 

 

Hva som kan være kjøp:

Borderlands, men er det virkelig nok RPG elementer her?

Culdcept SAGA, ikke testet, men oppgir sofa coop.

 

Har helt sikkert oversett endel, så trenger innspill. Kan også vurdere gamle xbox spill hvis de er solide nok.

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ

Jeg ville gått for Borderlands. Det synes hvertfall jeg er et utrolig bra spill, og jeg vil si det er nok rollespillelementer. Og opplevelsen blir enda bedre med en venn. :)

Lenke til kommentar

Borderlands minner veldig mye om Diablo, og er vel det nærmeste en kommer hack'n'slash i et førstepersonsspill. Rollespillelementene er veldig overfladiske og sentrerer for det meste rundt figurutviklingen/hvor effektive våpnene dine er og platte oppdrag, men det er styrken snarere enn svakheten til dette spillet.

 

Borderlands er likevel best sammen med tre andre, og jeg vet ikke helt om det er spillet du er på utkikk etter om dere bare skal være to stykker. I så fall er kanskje Marvel: Ultimate Alliance et mer aktuelt valg.

Lenke til kommentar

Takker for innspillene folkenes, Borderlands tror jeg kommer til å ligge under juletreet i år. Så det er dekket. Det er liksom for lite rpg-elementer. Veldig langt fra noe Dragon Age når det kommer til det.

 

Arkadian Warriors har jeg kjøpt og testet nettopp for å game coop, men man skal se lenge etter et like dårlig spill. Frøys xboxen en gang og kameravinkelen hang seg opp en annen gang. De to hendelsene her skjedde før jeg fikk savet. Fail!

 

Hvis noen vet om noe til den originale xboxen så er det bare å tipse. Selv om det blir uten achievements. .)

Lenke til kommentar

Baldur's Gate: Dark Alliance 2 kan jo være noe å sjekke ut. Det er på ingen måter like dypt som de rendyrkede rollespillene til BioWare, men det tror jeg heller ikke du finner noe som er i coop på konsoll.

 

Skal se om jeg finner dette på gamestop. Takker for tipsene.

 

Gears er dødsfett i coop det, men er ikke et RPG. Godt er forsåvdt det ;)

 

God jul folkens!

Lenke til kommentar

Pixeljunk Shooter er bare local coop men det er få spill jeg har hatt det så gøy med i coop dette året som det :) Man kan ha det så mye morro bare utenom noe som har med å komme seg videre, en med vannpistol og en med lava pistol som skyter på hverandre er nesten uendelig morro. Og dersom man overheter i singleplayer er man som regel fucked, sjelden man greier å treffe en dam med vann, men i coop kan partneren din hukke tak i deg med grappling hook og kjøre deg til en vannpytt og du er reddet.

 

EDIT: Så nå at det stod rollespill :S

Endret av Steve Vice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...