Gå til innhold

Rock Band eller Band Hero?

anin_InnleggNO

Anbefalte innlegg

Vi har en 15 åring som ønsker seg Rock Band til jul. Nå har vi vært både i butikken og på nettet men får liksom ikke svar på hvilken instrumentpakke vi skal velge. Rock Band 2 er ikke å få tak i her vi bor, men vi får tilgang på Rock Band Instrumentpakke, Beatles pakken (som vel vil si Rock Band 2 instrumenter)og Band Hero. Mener å ha hørt at trommene på Band Hero er dårligere enn på Rock Band, samt at Rock Band er mer kompatibel med tidligere spill enn Band Hero? Er Rock Band og Band Hero det samme og kan spillene brukes om hverandre?

Samtidig leser vi at Beatles-pakken ikke er like spillbar som øvrige Rock Band-spill - det blir liksom anbefalt til Beatlesfans...Er det verdt å kjøpe den bare for å få RB2 instrumentene?

Vi ønsker et spill hvor instrumentene er av bra kvalitet og at det er mulig å laste ned mer musikk og evt kjøpe tidligere utgitte spill - dette er noe hele familien kommer til å bruke :) Hvilken musikk som er er med pakken er ikke så vesentlig så lenge det går an å kjøpe tillegg.

Er det noen som kan hjelpe et par stakkars forvirrede foreldre her? :cry::huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg vil definitivt anbefale Rock Band 2 over Band Hero, da Rock Band 2 (i mine øyne) fremstår som en lagt mer robust platform enn Band Hero og Rock Band har også en imponerende mengde med nedlastbare sanger.

Alle instrumenter fra Rock Band går over ens med Guitar Hero: World Tour og senere (og Guitar Hero-instrumentene funker på alle utgaver av Rock Band), så du trenger ikke bekymre deg for mye over dette. Jeg ville nok bestilt Rock Band 2 via nett, f.eks AbsoluttSpill.no eller Komplett.no, og så kjøpt instrumentpakken i en lokal butikk for å spare fraktkostnader.

Rock Band: The Beatles er rimelig kortvarig glede, så den kan du fint styre unna.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Rettelse: Kortvarig glede for de som ikke liker Beatles, jeg nyter det forsatt og de forsetter å lesse på med DLC litt. Mer selvbiografisk spill av et band skal du lete lenge etter.

Intrumentene i The Beatles: Rockband er de beste på markede nærmest, men skal du ha letteste gitarene å spille på må du nesten ha en guitar hero-gitar.

Rockband garantert, Band Hero er kanskje gøy for en 15år gammel pike. Men ikke for en gutt, tror ikke det er så bra for en 15årig gutt å sitte og spille gitar etter YMCA, Taylor Swift, Spicegirl, Culture Club og Janet Jackson. Kan lett bli mobbeoffer på skolen for sånt i den aldern. Du har mengder med variasjon av musikk for Rockband på nettet, så i en senere anledning kunne du gitt han poengkort for å laste ned et par låter fra Live, Wii eller PSN. Der er det nødt til å ligge noe han liker musikalsk. Hvertfall hvis han virkelig ønsker seg Rockband.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...