Steve Vice Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Er det sånn at PS3 også begynner å få mye feil? Planlegger å kjøpe en PS3 slim etterhvert men ikke hvis feilraten begynner å ligne gamle xboxer... De begynner ikke å få feil. Feilraten går som regel nedover. PS3 sin har alltid vert lav, og trådstarter sin PS3 var av første sorten 60gb'er Lenke til kommentar
Einride Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Synst likevel at Sony burde erkjenne at YLOD har vore, og er, eit stort problem for mange (om ikkje i like stor grad som RROD) og utvida garantien for denne feilen. Det er flott at vi i Noreg har reklamasjonsretten på vår side, mange andre land er ikkje like heldige. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Synst likevel at Sony burde erkjenne at YLOD har vore, og er, eit stort problem for mange (om ikkje i like stor grad som RROD) og utvida garantien for denne feilen. Det er flott at vi i Noreg har reklamasjonsretten på vår side, mange andre land er ikkje like heldige. Nei veit du hva Det er nå langt i fra et stort problem, skulle alle som kjøpte elektronikk være så sutrete som folk som kjøper konsoller så hadde selskapene hatt nevene fulle. Playstation 3 ligger rundt standard feilprosent for elektroniske produkter. Det er jaggu sjelden en hører spesielt mye snakk om YLOD i det hele tatt bortsett fra enkelte personer rundtomkring på forum som prøver å blåse opp et helt vanlig problem. Føler du deg bedre hvis Sony sier at det er feil på noen av konsollene sine? De har ingen plikt til å gjøre det. Microsoft har vert ekstremt vage rundt RROD og det er nå ikke vanskelig å se, i egne vennekretser av personlig erfaring og gjennom nyhetssider å se at det er et langt større problem. Lenke til kommentar
Fjellvang Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ligger Trophyer online? Har mistet min til Ylod, å sitter og veier for og imot å "prøve" å fikse den selv,.,. Har ikke så alt for mange PS3 spill, så ikje så mange lagringer som går tapt, men e MANGE timers arbeid Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 noe sier meg at YLOD er hovedsaklig forårsaket av over-oppheting... den originale 60gb versjonen var jo allerede ved lansering kjent for å bli veeldig varm hvis den sto f.eks. inne i ett skap med dårlig luft gjennomstrømning. kan noen av de som har opplevd YLOD fortelle litt om "omgivelsene" PS3'en deres har levd i? min 60gb f.eks. står inne i ett ganske tett IKEA tv-bord, på øverste hylle (for å få så lite støv som mulig), så jeg skjærte ett 75mm hull i bak veggen bak PS3'en og monterte en 80mm PC vifte, som jeg kjører på 5 volt som jeg får ut av en av PS3'en sine USB porter. rett og slett for å få litt luft gjennomstrømming. i mitt lille sinn tror jeg det kan ha veldig mye å si, kontra å ligge i bunn av ett tv bord med dører og bokstavelig talt smelte.. Lenke til kommentar
Fjellvang Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Min har stått i ett TV-bord med go plass alle veier for luft. Funket fint når jeg spillet til ca 03 på natta. Neste dag i 09 tiden skulle jeg slå den på og den var død Jævli surt, vurderer sterkt og prøve å gjennopplive den.. Di lagringene jeg kommer til og savne mest er nok RE5, LBP og NFS ProStreet + UnderCover. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Min har stått i ett TV-bord med go plass alle veier for luft. Funket fint når jeg spillet til ca 03 på natta. Neste dag i 09 tiden skulle jeg slå den på og den var død Jævli surt, vurderer sterkt og prøve å gjennopplive den.. Di lagringene jeg kommer til og savne mest er nok RE5, LBP og NFS ProStreet + UnderCover. Kan med en gang si at RE5 filene dine ikke kan reddes. De kan ikke kopieres, og dermed lever de like lenge som maskinen du har de på, dessverre. Lenke til kommentar
Fjellvang Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Min har stått i ett TV-bord med go plass alle veier for luft. Funket fint når jeg spillet til ca 03 på natta. Neste dag i 09 tiden skulle jeg slå den på og den var død Jævli surt, vurderer sterkt og prøve å gjennopplive den.. Di lagringene jeg kommer til og savne mest er nok RE5, LBP og NFS ProStreet + UnderCover. Kan med en gang si at RE5 filene dine ikke kan reddes. De kan ikke kopieres, og dermed lever de like lenge som maskinen du har de på, dessverre. Trudde alle filene kom hvis man tok Backup av systemet? Lenke til kommentar
Einride Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Backup og restore av "kopibeskytta" saves fungerer til same konsoll, til dømes ved oppgradering av HD. (Nevnte RE5, KZ2 og eit par andre spel har det.) Om du får igjen same konsoll kan du gjenopprette dei, elles går det ikkje. Og hjelper desverre lite kor fint du behandlar PS3en dersom den har dårlege loddingar på GPU (den vanlegaste årsaken til YLOD). Den vil på eit punkt bli så varm at den til slutt feilar. Egentlig synd at ikkje Sony har fått meir pes for dette. Det er kanskje ikkje ein like stor feil i omfang som RROD/E74 for Xbox, men det må då vere langt over "vanleg/akseptabel" feilrate på elektronisk utstyr. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 kan noen av de som har opplevd YLOD fortelle litt om "omgivelsene" PS3'en deres har levd i? Min 60GB har aldri stått i noe lukket skap, eller andre trange omgivelser. Den tok kvelden midt under en spilleøkt dagen etter FW-oppgradering. Da stod den midt på gulvet og jobbet ikke hardt. Har merket at viften har økt hastigheten ved en del anledninger. Lanseringskonsollene har 60nm CPU, og utvikler dermed mer varme enn de senere modellene som er produsert på 45nm-teknikk. Lenke til kommentar
xdrea Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Min 60GB har også prestert å dø uten videre. Skjedde ingen ting når jeg trykket på power- knappen annet enn det fine gule lyset som lyste. Det skal sies at den står i en relativt trang hylle. Fikk en ny 60GB i retur ca en måned etter at den ble sendt inn til rep. Lenke til kommentar
Seinfeld Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 I dag døde ps3en min. Slik jeg ser det så kan jeg velge mellom to løsninger: - Levere den inn for reklamasjon, hvor jeg kan forvente alt fra 1 - 3 mnd med ventetid på rep./ny, og hvis jeg får ny kan jeg se langt etter alle filene på harddisken min. Slik jeg ser det MÅ du ta ut HDD'en din. Jeg opprettet en tråd nylig hvor jeg beskrev samme situasjon. Sony/Nordisk Film belønte meg med å bruke nesten 3 måneder på å sende meg en NY PS3 uten verken 250gb HDD'en med alle mine gamesaves eller DVD-plata som stod inni. Selv om jeg opplyste om dette når jeg leverte den inn presterte de å gjøre alt de ikke skulle gjøre. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Hvis du er under garanti er det vel bedre å sende inn enn å evt ødelegge den hjemme? Så lenge det er en risiko for at den blir ødelagt mener jeg. Er yrod at blueray drevet slutter å virke? Av mine 6 kompiser som har ps3, har 3 stk måtte sende inn pga drevet sluttet å virke. Det tror jeg var 60 el 80 gb versjonen. Ikke for å trolle, men den prosentandelen er høyere enn vennene mine som har Xbox! Endret 25. februar 2010 av PaulKemp Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 YLOD er, iallefall ikke i de fleste tilfeller, ikke at drevet svikter. Feilen kommer som oftest av det trådstarter beskriver, at varme fører til at loddetinnet sprekket opp. Feilen med at BR-drevet svikter rammet for det meste de første 40GB-modellene og skal være utbedret. Lenke til kommentar
Ollorca Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 PS3-en min sendte jeg inn på reperasjon forrige fredag. Den skulle til Nordisk Film og jeg lurer på om det er noen sannsynlighet for at de sender hardisken sammen med en evt. ny PS3? Dette er på grunn av å ikke miste trophies hovedsaklig. Sikkert flere 1000 timer gameplay der Problemet med PS3-en var at den ville ikke lese diskene. Jeg satte inn en disk og ikonet/symbolet for CD-en kom ikke opp samtidig som "laste-ikonet" oppe i høyre hjørnet pågikk helt til jeg tok CD-en ut igjen. PS3-en funker helt fint bortsett fra CD-lesingen. Alt nedlastbart innhold inkludert Playstation Home demoer osv. funker helt fint! Hadde vært fint om jeg hadde fått noen tilfredsstillende hint/tips...? Lenke til kommentar
Karl_N Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Dette er på grunn av å ikke miste trophies hovedsaklig. Sikkert flere 1000 timer gameplay der Troféene dine er nok ganske trygge, da de er synkronisert med Sony sine servere. Om du starter med en ny hdd, så er det bare å gå inn på trofémenyen for å laste ned informasjon om hvilke du har oppnådd tidligere Lenke til kommentar
Ollorca Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Troféene dine er nok ganske trygge, da de er synkronisert med Sony sine servere. Om du starter med en ny hdd, så er det bare å gå inn på trofémenyen for å laste ned informasjon om hvilke du har oppnådd tidligere Ååhh! You made my day Bulldagg! Til og med fra Trøndelag! *thumbs up* Lenke til kommentar
Quick_InnleggNO Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Har så sykt lyst å prøve meg på reparasjon selv. Men det er kanskje litt vanvittig å satse 60GB min bare for å få tilbake saved games. Har fått tak i varmluft pistol og alt. Ser her at det er litt forskjellige meninger om hva som kan skje. Jeg kan fikse din ps3 på en dag til 500kr Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Har så sykt lyst å prøve meg på reparasjon selv. Men det er kanskje litt vanvittig å satse 60GB min bare for å få tilbake saved games. Har fått tak i varmluft pistol og alt. Ser her at det er litt forskjellige meninger om hva som kan skje. Jeg kan fikse din ps3 på en dag til 500kr Hei, du! Jeg fikset den rett etter denne tråden ble startet. Den døde etter en måneds tid, men jeg hadde heldigvis hentet ut filene mine. Det ble da en ny PS3 slim like etter, så takk for tilbudet, men nei takk. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Min er død den også. Var bombesikker på at det var disken så jeg formaterte den via Windows for å se om det kanskje var korrupt filsystem. Så starter jeg ps3 uten disk og samme driten, så da er det noe med hardwaren . + at jeg har formatert disken og alle mine save games gjennom 3år for ingen nytte. Og det 2 dager før gran turismo 5 lanseringen jeg har ventet på i 3år . YIPPIE KA YAY hahaha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå