aleksander_sk Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 I dag døde ps3en min. Det er selvfølgelig YLOD:( Så det jeg lurer på: Er det noen som har forsøkt å reparere ps3en sin hjemme? slik som i guiden. Slik jeg ser det så kan jeg velge mellom to løsninger: - Levere den inn for reklamasjon, hvor jeg kan forvente alt fra 1 - 3 mnd med ventetid på rep./ny, og hvis jeg får ny kan jeg se langt etter alle filene på harddisken min. - Prøve å fikse den selv, slik som i guiden, og risikere å måtte kjøpe ny ps3. Men om dette går bra, sitter jeg igjen med alle filene. Grunnen til at jeg er villig til å bryte forseglingen på ps3en er at med 1 - 3 mnd ventetid + høy sannsynlighet for totalt filtap vil dette være et nærmest like stort tap som å måtte kjøpe en ny ps3. Noen som har kloke ord å komme med? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Sende inn PS3´en uten harddisken inni? Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 såvidt jeg har forstått så må en formatere hdd ved bytte av konsoll. tar jeg feil? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hehe, ja ja - 360-burkene ryker ofte - men det går da fort å få ny uten tap av harddiskdata I følge loven har du da krav på varen tilbake "innen rimelig tid" som da i følge forbrukerportalen regnes som maks 1 måned. Sony er ikke hevet over loven. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 det er med andre ord ikke noe problem å flytte harddisken fra en konsoll til en annen? Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ville nok anbefalt deg å bruke garanti hvis du enda har det Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Kjøpte den juni i 2007, så det blir på 5 års reklamasjon i såfall. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Kan noen svare meg på om jeg kan ta ut og sette i igjen hdd'en uten å formatere den etterpå? eller MÅ jeg dette dersom jeg kobler den fra? Kan jeg flytte hdd'en fra en ps3 til en annen, uten å formatere? Lenke til kommentar
joneoverland Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 I følge loven har du da krav på varen tilbake "innen rimelig tid" som da i følge forbrukerportalen regnes som maks 1 måned. Sony er ikke hevet over loven. innen rimelig tid i desember måned kan sies også å være opptil 2 måneder.. pga alle ferie og slikt.. samme gjelder juli-august pga sommerferier. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Bruk garantien, det blir bare dumt å prøve å fikse den selv og så sitte igjen med skjegget i postkassa (istedefor fikset ps3) Det du gjør for å sikre at filene dine blir lagret er å evt kjøpe en ekstern hardisk, formater den i FAT32 filsystem, og bruk den til å ta backup. Hvis du har en hardisk i fat32, så trenger du ikke kjøpe eller stresse med å konvertere en NTFS disk. Når du har disken klar, koble den til PS3en og gå inn i system settings og velg back up tool (tror det er ca det det heter) bruk det til å ta backup av hardisken din over på den eksterne disken. Når du får tilbake PS3en fra service, så kan du bare kjøre backup restore featuren og alt er slik som det var. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 OOT: Leste tittelen på tråden litt for fort, var overbevist om at det stod: "Død PS3, vurderer drap i hjemmet" Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Bruk garantien, det blir bare dumt å prøve å fikse den selv og så sitte igjen med skjegget i postkassa (istedefor fikset ps3) Det du gjør for å sikre at filene dine blir lagret er å evt kjøpe en ekstern hardisk, formater den i FAT32 filsystem, og bruk den til å ta backup. Hvis du har en hardisk i fat32, så trenger du ikke kjøpe eller stresse med å konvertere en NTFS disk. Når du har disken klar, koble den til PS3en og gå inn i system settings og velg back up tool (tror det er ca det det heter) bruk det til å ta backup av hardisken din over på den eksterne disken. Når du får tilbake PS3en fra service, så kan du bare kjøre backup restore featuren og alt er slik som det var. Det du sier her forutsetter vel at PS3en kan slåes på. Det kan den IKKE i mitt tilfelle. FUCK.... ASS!!!! Så jeg stiller spørsmålet nok en gang: GÅR DET AN Å KOBLE UT HDD PÅ PS3EN JEG HAR, PRØVE Å REPARERE DEN (LA OSS SI DET GÅR BRA), OG SÅ SETTE INN HDD IGJEN, UTEN AT JEG MÅ FORMATERE HDD? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Er ikke sikker på om dette er med alle, men når jeg fikk min ps3 reparert og puttet inni hardisken igjen, så måtte den formatere desverre. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Er ikke sikker på om dette er med alle, men når jeg fikk min ps3 reparert og puttet inni hardisken igjen, så måtte den formatere desverre. Var det samme ps3 du fikk tilbake? Beklager at jeg tviler sånn, men må være helt sikker på at det ikke er noen som helst mulighet å få tilbake filene mine før jeg leverer den inn til rep. Lenke til kommentar
ZERO6237 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Ja det går an å koble ut HDD på PC3en. Men jeg anbefaler deg å ikke åpne HDD, det er ikke litt skruing på en skrue så er den fikset. Det kondensatorer, transistorer og noen runde "disker" inni der, og hvis en av de tingene er ødelagt så må du nokk få en profesjonell til å se på det. Så jeg anbefaler å sende den inn til rep. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Nei, fikk nok ny. Så usikker på hvordan det er med samme ps3. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Ja det går an å koble ut HDD på PC3en. Men jeg anbefaler deg å ikke åpne HDD, det er ikke litt skruing på en skrue så er den fikset. Det kondensatorer, transistorer og noen runde "disker" inni der, og hvis en av de tingene er ødelagt så må du nokk få en profesjonell til å se på det. Så jeg anbefaler å sende den inn til rep. Jeg skal inn i PS3en, ikke HDD. Men det går å koble ut HDD, OG sitte den inn i samme PS3, uten å måtte formatere? Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 I prinsippet skal det vel gå ann å koble ut harddisken og koble den inn uten å risikere at den må formateres? Men det er for PCer generellt, PS3 har jeg ingen erfaring med når det gjelder det, men diskene skal vel være rundt samme greia i begge platformene? Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Ja, på PC er det vel i utgangspunktet en grei sak. Hvis det viser seg at det går greit på ps3 også så driter jeg i reklamasjon og får en elektroniker-kompis til å bli med å åpne saken. Skulle fortsatt hatt et konkret PS3 svar. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvis det er snakk om samme PS3 er jeg rimelig sikker på at det skal gå bra. Er det snakk om ny blir det straks verre siden disken er knyttet til konsollen den er formatert i. Det jeg gjorde da jeg sendte inn PS3 var å ta ut disken, fordi jeg trodde jeg skulle få samme konsoll tilbake. Det fikk jeg altså ikke. Det finnes et program som heter PS3 HDD Studio, men jeg har ikke hatt anledning til å prøve det enda. Det som er verdt å merke seg er at dette er beregnet på utviklere og kan derfor virke ganske avansert. Jeg er heller ikke sikker på om du får full tilgang til det krypterte filsystemet, men det kan være verdt et forsøk. En annen ting du må huske på er at om du kobler disken i PCen må du ikke godta noen forespørsler om å gjøre disken synlig (eller hva du nå blir spurt om), det som skjer da er at windows skriver om partisjonstabellen og disken vil ikke kunne brukes på PS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå