Joachim_F Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Den norske biologen Rune Knudsen havner i livsfare. Les hele saken Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kanskje jeg skal skaffe meg dette virka liksom litt spesielt og stilig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har ikke på en måte Penumbra gjort dette allerede? Lenke til kommentar
Aquabat_InnleggNO Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har ikke på en måte Penumbra gjort dette allerede? Jeg tror John Carpenter har gjort det før, han også. Lenke til kommentar
damnation_InnleggNO Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har ikke på en måte Penumbra gjort dette allerede? Jeg tror John Carpenter har gjort det før, han også. H.P. Lovecraft var også inne på tanken. Lenke til kommentar
ravens_rage Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Oi oi dette virket interresant Det er noe med isolerte stasjoner på nordpolen/sørpolen/grønnland/antarktis blandet med horror som gir en spesiell atmosfære! Føler kulden blåse gjennom skjermen når jeg spiller slike spill. Likte godt Penumbra og The Thing(Film av John Carpenter) som begge har omgivelsene sine på isolerte baser i isen :o Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har ikke på en måte Penumbra gjort dette allerede? Men Penumbra var vel ikke pek-og-klikk-basert? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg tror John Carpenter har gjort det før, han også. H.P. Lovecraft var også inne på tanken. Ja, Lovecraft laget massevis av grøsserspill satt til Grønland. Durrr. Penumbra var strengt tatt sett fra førstepersonsperspektiv, men fokuset var interaksjon med miljøene rundt deg heller enn skyting og denslags. Musen fungerte som "hendene dine", og det åpnet for litt mer detaljstyring av ting enn det som er vanlig (gradvis åpning av dører, for eksempel). Lenke til kommentar
Baljepiraten Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Haha, dette er jo spillet om fattern jo! =D Se link: http://www.apollon.uio.no/vis/art/2009_3/artikler/isbjorn I virkeligheten heter protagonisten Øystein Wiig, ikke Rune Knudsen. Men tviler på at pappa har like mange fæle mareritt som stakkaren i dette spillet... Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ja, Lovecraft laget massevis av grøsserspill satt til Grønland. Durrr. Fellesnevneren er horror på isen generelt, ikke Grønland spesielt. -> "At the Mountains of Madness". Lenke til kommentar
thadon Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Om dette i det hele tatt blir noe i nærheten av det fantastiske spillet Penumbra blir det nok et kjøp. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ja, Lovecraft laget massevis av grøsserspill satt til Grønland. Durrr. Fellesnevneren er horror på isen generelt, ikke Grønland spesielt. -> "At the Mountains of Madness". Men det er ikke fellesnevneren i sammenlikningen mellom Penumbra og Alpha Polaris, som var den jeg gjorde. Lenke til kommentar
buongiorno Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Har ikke på en måte Penumbra gjort dette allerede? Jeg tror John Carpenter har gjort det før, han også. H.P. Lovecraft var også inne på tanken. Jepp, tror Penumbra- spillene delvis er basert på Lovecrafts ideer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå