Gå til innhold

ASUS A7N8X krise! Får ikke boot!

dj_j0tul

Anbefalte innlegg

hei

Krise her...

Tenkte jeg skulle øke fsb på mitt ASUS A7N8x til 170mhz fra 166. AGP/PCI er låst (Gudselov!)

Men når jeg prøver å laste nå, får jeg ikke bilde på skjermen, og ingenting skjer. JEg må få resatt bois kjapt!

Hvordan fikser man det?

Holde nede en knapp eller noe under oppstart?

TAkker for alle svar!

Haster litt... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, du trenger ikke å røre batteriet. Det er en jumper som kalles cmos et sted i nærheten av bios-batteriet, denne skal du sette ett hakk ned. Ellers kan du prøve å holde insert inne mens du booter, da reseter du iallefall cmos på abit hovedkort. Verdt et forsøk :yes:

Lenke til kommentar

Hket ditt har ei kjekk damestemme som seier kva som er gale.

Sett på høgtalerene, "start opp" og hør kva ho seier.

Dermed kan du finne ut kva som er gale og handle deretter i forhold til kva som står i manulen. (som også finnes eletronisk på asus siden sider (www.asus.com)

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Litt av poenget med Insert knappen er at bios IKKE blir resatt, men booter opp med saft instillinger slik at man kan komme seg inn i bios og rette på det som måtte være feil. Det er SÅÅÅ dig slippe å stille inn klokke osv hver gang man man tar i litt for mye under klokkingen.

Lenke til kommentar

vel, kortet er dønnstabilt det gutta.

Leste gjennom intruksjonsmanualen 3 ganer, og siste ganger fannt jeg det;

Måte løsne bios-batteriet, endre en jumper og sette i batteriet igjen. DA ordan alt seg, måtte bare fikse bios på nytt, thats all.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...