AKlungtveit Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg fikk i går beskjed om at det var et error i sammenheng med opera.exe og når jeg i dag skrudde på maskinen begynte den først å kjøre oppstarten i loop et par ganger. Deretter valgte jeg under oppstart å kjøre på siste innstillinger som fungerte. Da kom den til en diskcheck som blir kjørt til ca 50% completion og deretter blåskjerm. Jeg klarte komme forbi dette ved å skippe diskcheck og tenkte jeg kunne delete Opera og satse på at det kanskje fikset problemet mitt. Jeg fikk avinstallert hele opera og var å sjekket hvor denne filen som ga error igår skulle ligge for å få slettet den. Mappen var fortsatt der og når jeg skulle slette den fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne fjerne den bestemte mappen som inneholdt filen. (C:/Documents and Settings/User Name/Local Settings/Application Data/Opera/icons) Denne er merket som read only og jeg klarer ikke stenge dette av så jeg kan få fjernet den helt. Håper det kanskje er noen her som kan hjelpe meg så jeg slipper å måtte hoppe over den diskchecken hver gang jeg starter opp maskinen. Har prøvd en del ting nå og trenger nå hjelp. For alt jeg vet kan det være noe annet som er problemet her så litt hjelp hadde vært fint. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 XP? Vista? Win7? I beste fall har du virus eller noe annet muffens. Kjør en virussjekk. I verste fall har du en defekt disk (spooky at diskcheck tryner). Prøv et annet disksjekkingsprogram (sjekk om ikke harddiskprodusenten har et tilgjengelig: lenke) Lenke til kommentar
AKlungtveit Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg kjører på xp enda, virussjekken satte jeg på rett etter at jeg skrev dette så venter litt å ser nå Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) (C:/Documents and Settings/User Name/Local Settings/Application Data/Opera/icons) Denne er merket som read only og jeg klarer ikke stenge dette av så jeg kan få fjernet den helt. Alle mapper i Windows er merket som Read Only. Har ingen betydning. Skal du slette noe skal du bruke Add remove programs.Vil tippe det er to ting som kan være galt: 1. Minnet kan være skadet. Sjekk om du kan ta ut en minnebrikke eller to. Gjerne også bytt mellom hvilken slot du bruker. Opera bruker minne til cache veldig mye. 2. Virus/spyware/adware - Du søker nå gjennom maskinen, så det er vel ikke noe mer å si om det akkurat nå. edit: Muligens en tredje ting er en skadet harddisk. At filene i de sektorene hvor Opera ligger er korrupt e.l. Disksjekken i starten kan tyde på det. Tror det er bedre å ta ut disken og koble den til en annen PC via et eksternt kabinett og søke gjennom den med checkdisk for å se etter feil. Endret 13. desember 2009 av TCi Lenke til kommentar
AKlungtveit Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Takk skal du har for tipsa TCi. Virusscannen ble fullført uten at den fant noen virus, men jeg fikk beskjed om at det ikke kunne scanne akkurat den mappa som opera.exe filen lå i. Dvs samme mappen som jeg enda ikke har klart å slette. Prøver jeg å slette den får jeg bare vite at jeg ikke kan slette den fordi mappen er tom. Uansett hvordan jeg prøver så klarer jeg ikke fjerne denne mappen (C:/Documents and Settings/User Name/Local Settings/Application Data/Opera/icons) Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Se om du får det til i sikkerhetsmodus. F8 ved oppstart. Lenke til kommentar
AKlungtveit Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Tenker du da på å slettingen av filen eller selve diskchecken? Takker for tipset skal se på det imorgen Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Da tenkte jeg på filene. Disksjekken anbefaler jeg å gjøre fra en annen maskin ved å koble den til et eksternt kabinett. Om du da har en annen PC tilgjengelig. Lenke til kommentar
AKlungtveit Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Uansett måtte bare formater den, kjøring i sikkerhetsmodus førte bare til looping av oppstarten. Nå funker den fint igjen, uansett hadde nok funket med noen av disse forslagene men er bare et par uker siden sist formatering så det var ikke noe stort tap. Uansett mange takk for forslagene og hjelpen. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ingen problem. Man får bare håpe at problemet ikke var maskinvare. I så tilfelle vil problemet trolig dukke opp igjen. Formatering løser kanskje ting, men dessverre vanskelig å finne opphavet. Lenke til kommentar
AKlungtveit Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Jo TCI er jo det, men jeg ser etter hvert som tiden går om det er et hardware problem. Skjer dette igjen får jeg bare erstatte harddisken eventuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå