Mr. Pants Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Det gikk plutselig opp for meg at det er 4 år siden Xbox 360 ble lansert. Nå er jeg klar over at maskinen kom på markedet den 2. desember i Norge, men så vidt jeg kan se er det ingen artikler eller tråder som har nevnt dette. Bedre sent enn aldri. De siste 4 årene har vi drept locusts på Sera, kjempet mot the covenant, kjørt på nürnbergring, bekjempet terrorister, slaktet zombier, trasker rundt i Albion og Cyrodil og kjørt rundt i Stillwater og Liberty City. Vi har også latt oss fascinere av XBLA-spill som Braid, Shadow Complex, Geometry Wars, Castle Crashers og Splosion Man. Microsoft's genistrek, achievements, kom til å bli et fenomen som senere har spredd seg videre til andre maskiner og tjenester. Vi har fått oppleve hvordan en allerede ypperlig onlinetjeneste har blitt enda bedre. Party chat, Inside Xbox, avatarer, et enormt utvalg av gode XBLA-spill, Games on Demand, Zune og mye mer. De siste 4 årene har dog ikke passert uten problemer. En kan ikke beskrive 360'ens levetid uten å nevne RROD; Et hardware-problem som rammet så mye som 33% av de første 360'ene. Microsoft har i ettertid klart å rette på denne feilen, men den har likevel etterlatt store arr. Vi har kommet oss godt inn i denne generasjonen. Er dere fornøyde med konsollen så langt? Har dere lyst til å dele noen gode eller vonde minner? Fortell! En av de aller første reklamene for Xbox 360: http://www.youtube.com/watch?v=CMWIN3iCN24 Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Så lenge Mass Effect kun er på denne konsollen er den et must... Lenke til kommentar
Erik Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Det der er definetivt den beste reklamen for en spillkonsoll ever. Er selv meget fornøyd med min 360 og håper den holder seg godt frem til "720" ^^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 6. januar 2006 fikk jeg en Xbox 360 til bursdagen akkompagnert av PGR3. En stor dag. Hooket den opp til min 21" bilderør-TV og hørte drevet suste som pokker mens jeg måtte ha volumet på full guffe for å overdøve susingen. Fikk også med en av 5000 minifjernkontroller som bare kom med lanseringsboksene; jeg fikk fullt mulig den siste launchboksen som kom hit til lands. Storkoste meg og kjøpte senere Kameo som jeg atter en gang digget innmari mye. Husker ikke så mye fra spillåret 2006, annet enn at jeg spilte MYE Halo 2 online og lastet ned trailere i fleng. Kjøpte også mitt første andre verdenskrig-spill, Call of Duty 2, som var en herlig introduksjon til spillsjangeren og Infinity Ward. Vi kan selvfølgelig ikke glemme Gears of War, som ble en øyeblikkelig favoritt! I 2007 var det litt av hvert det gikk i. Byttet blant annet boksen inn i en Elite, kjøpte fuglene-vet-hvor-mange spill og brukte Bytteklubben.no flittig. Når jeg tenker meg om, så fikk jeg faktisk Eliten og Halo 3 på samme dag - en veldig, veldig god dag. Bioshock, Mass Effect, Call of Duty 4, Assassins Creed, Crackdown, Oblivion og Saints Row er spillene jeg husker først og fremst. I 2008 begynte jeg å få øynene opp for nye titler og kjøpte Burnout Paradise, som jeg senere byttet inn i Bully: Scholarship Edition mens jeg ventet på GTA IV. GTA IV kom og innfridde bortimot alle forventningene jeg hadde satt meg ut i fra trailerne. Gears of War 2, Mirror's Edge og Dead Space akkompagnert av Banjo-Kazooie Nuts&Bolts, Banjo-Kazooie XBLA og Far Cry 2 sørget for at høsten ble en suksess. Battlefield: Bad Company var også et friskt pust når en var lei GTA IV. 2009 var for noen det svakeste året for Xboxen hittil, og selv om det kanskje er sant hvis en tenker på eksklusive titler, så var det visst pokker ikke et dårlig år! Å starte med The Lost and Damned, Halo Wars, Banjo-Tooie XBLA og Resident Evil 5 satte en fin.. start på året. Prototype innfridde ikke halvparten av forventningene jeg hadde satt, men da kjøpte jeg bare Saints Row 2 i tillegg. Det levde ikke opp til forgjengeren, men bidro til billige latterkuler. Høsten startet (veldig!) sterkt med Batman: Arkham Asylum, tett etterfulgt av Brutal Legend og Halo 3: ODST. Spill som Modern Warfare 2 og Assassins Creed 2 var kremen av kremen og gjorde at året sluttet med et smell! 2010, derimot, ser ut til å bli det sterkeste året til Xboxen foreløpig. Mass Effect 2, Bioshock 2, Alan Wake, Halo: Reach, Splinter Cell, Bad Company 2 og Just cause er bare toppen av isberget. Og det er bare spillene. Xbox Live og NXE og dets funksjoner er grunnlaget til en vannvittig sterk plattform, og gjør at Xboxen bare fortsetter med å gi og gi. Oh, burde kanskje nevne Natal også. Det blir awesome. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Jeg er utrolig fornøyd med min konsoll. Husker jeg fikk den på julaften sammen med assassin's creed =D første jeg tenkte var bare: FY FAEN!!!! SÅ JÆVLIG FETT!! og helt siden det har jeg gamet xbox, og takketvære den har jeg fått nye yndlingsspill som: Assassin's creed 1/2. Mass effect 1 (sikkert 2 også ) Rainbow six vegas (ikke så gode som de gamle rainbow six spillene, men spillbart) osv osv. og det som står på glede seg lista nå er: Mass effect 2, Lost Planet 2, Og Alien VS Predator. Tror det er en till, men husker ikke helt. Anyway, grattis med dagen til Xbox jeg elsker i allefall konsollen min. Ellers så er jeg enig med Laland på egentlig alle punkter Endret 11. desember 2009 av Perrern Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Bodde i Oslo og gikk ned på Byporten tidlig tidlig på morgenen for å stå i kø. Jeg var nr 2 som fikk en X360 da husker jeg...ble tatt bilde av oss som havnet på ei nett avis, husker ikke navnet lenger Husker jeg gikk hjem og holdt meeeget hardt i den posen som forøvrig var jævla tung å drasse på...og husker hvor mye jeg lo idet jeg hørte hvor mye den bråket! Men det var starten på HD gaming og det var konge! EDIT: Inntrykket etter disse årene er at X360, bråker,blir fort ødelagt,ingen Blåtann,ikke trådløst nettverk,ikke Bluray,lite og dårlige ekslusive spill, men at 99% av multiplatform spillene ser og yter bedre på X360...selv om bilde somregel er så mørkt at en må stille det lysere. Så sån alt i alt...en billig maskin for en med liten lommebok som skal prøve HD gaming for førstgang....andre kjøper et anna merke av bedre kvalitet. Endret 16. desember 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Imbakenneth Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 er stor fornøyd med xboxen min min xbox er 1 år gammel nå får ikke leenge siden gratulerer med 4 år xbox 360!! Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Jeg kjøpte min første Xbox 360 i juni ifjor, et rent impulskjøp på grunn av et godt tilbud. Hadde lenge lurt på hvilken nestegenereasjonskonsoll jeg skulle ha først, og valget falt på den billigste. Meget fornøyd med både konsoll og spillutvalg - rett nok bråkte den heftig og jeg var smått paranoid og ventet på en RROD som aldri kom. I februar i år kom det en eksklusiv rød X360 jeg bare måtte ha, da jeg ville ha en nyere og bedre utgave. Aldri angret på mitt kjøp, og selv om den har fått stå mest i fred etter at jeg kjøpte meg ny PC i sommer er jeg fortsatt glad i den røde lille mursteinen min. Herlig reklame, men den ble forbudt for visning på tv, stemmer ikke det? Endret 12. desember 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg kjøpte meg ikke en Xbox 360 før en stund etter den var lansert. Jeg tenkte ikke engang over saken. Men etterhvert som jeg fant ut mer og mer om Gears of War var det rimelig åpenlyst at jeg rett og slett var nødt til å skaffe meg en. Så jeg byttet inn min ødelagte mp3-spiller mot en Xbox på Elkjp og har vært lykkelig ever since. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Det startet med at jeg for mange år siden skulle få en mp3-spiller av stefaren min, og som den personen han er mente han at jeg burde velde en litt skikeklig spiller og ikke bare noe dritt. Gikk derfor ut fra Elkjøp med en Creatve Zen "Something something" som sannsnynligvis kostet rundt 2000kr. Mye mer enn det jeg selv ville betalt. Han insisterte selvfølgelig også på at jeg skulle kjøpe med en 3-års "idiotforsikring" da jeg på den tiden var rimelig apekatt, så da fikk jeg det også. Etter et år ble jo selvfølgelig spilleren ødelagt og jeg dro tilbake til Elkjøp for å bytte spiller. Der fikk jeg beskjed om at de ikke hadde den modellen inne lenger, men at jeg kunne få den nyere modellen. Nå husker jeg ikke hva den modellen het, mend et var også En Creative Zen tror jeg, men med fargeskjerm og generell funky-ness. Forsikringen skulle visstnok gjelde for denne også, så om den ble ødelagt innen de to restrerende årene kune jeg bytte igjen. Den ble selvølgelig ødelagt og jeg byttet den inn et år senere mot enda en nyere modell, og innen nå hadde hvert lille prishopp utgjort en rimelig betydelig forskjell der da denne spilleren kostet 3000 kroner, hvor den første jeg egentlig kjøpte kun kostet 2000 kroner. Når jeg så byttet inn den siste spilleren fikk jeg en tilgodelapp på 3500 kroner og et litt rart blikk av dama bak kassa. Jeg klarte jo ikke ta vare på tingene mine. Det er sant nok, men det at jeg ikke klarte å passe på dem gjorde at jeg kunne plukke med meg en Xbox 360 som ikke kostet meg en krone. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Husker jeg fikk en X360 til konfirmasjonen. Jeg var så heldig/uheldig å få åpne opp pakkene før vi spiste, en middag har ALDRI vart så lenge, ingen kake kunne gjøre ventetiden kortere. Da jeg endelig fikk satt meg ned, koste jeg meg som aldri før Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Husker pappa måtte kjøre meg rundt i alle elektronikk butikkene for å finne en som ikke var utsolgt, dette var helt med en gang den kom. Ble kveld før vi fant en Expert som hadde, da ble det Perfect Dark hele natta Har forøvrig aldri tenkt over å kjøpe de andre konsollene da denne tilfredsstiller alle min behov. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Åh minner, husker første gang jeg hørte at MS hadde sluppet en spillmaskin som het Xbox 360. Så lo jeg bare. Det angrer jeg på. Jeg kjøpte Xbox 360 et år etter den hadde vært ute på markedet. Mye pågrunn av at jeg byggde en spill pc men ble aldri helt fornøyd. Det var i den perioden der alle rushet for og få best mulig grafikk. Å det ble for dyrt for meg og "løpe" etter grafikken på den måten. Etter mye fram og tilbake, bestemte jeg meg for og kjøpe den. Litt fordi jeg savnet en konsoll. Da jeg spilte mye N64 i de gode gamledager. Denne maskinen fikk fram akkurat de gode gamle følelsene jeg fikk fra Nintendo 64 dagene. Jeg ble helt oppslukt og hadde det bare gøy. Grafikken var nydelig, alt var nydelig. Å når jeg koblet til Live og spillte med andre. Da var jeg solgt. Fantastisk! Jeg spillte en del PD Zero over Live. Ikke det beste spillet kansje. Men underholdingen jeg fikk ut av den var helt sinnsyk. Jeg hadde aldri hatt det så gøy med en maskin, siden N64. Å når Gears kom ut, da trodde jeg at jeg kom til og svime av. Herregud for et spill som hadde alt. Takk MS. Jeg liker dere ikke. Men Xbox teamet deres er en fantastisk gruppe med mennesker! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Når det kommer til spill, så må jeg si at X360 har hatt flest bra spill sålangt denne generasjonen, og det er det som er viktigs for min del. Fikk meg X360 på release, sammen med Kameo og PGR3. Spilte begge ganske mye, og husket jeg fikk helt sjokk når jeg så hvor bra grafikk det var i PGR3 sin garasje. Så syns jeg at det var litt få spill som jeg var interessert i en stund, så jeg solgte den våren 2006, for så å kjøpe meg en igjen til Gears of War kom ut. Det startet ikke bra, Xboxen hang seg opp hele tiden når jeg spilte GeOW, så jeg sendte den inn og fikk en ny en. Denne har jeg fremdeles, har ikke hatt noe problemer med den enda heldigvis. Og siden da har det egentlig bare vært en lang rekke med godspill; bioshock, assassins creed, mass effect, cod4, halo 3, crackdown, fable 2, burnout paradise, gta iv, gears of war 2, prototype, cod6, assassins creed 2 og mange flere. Tror neste år kan bli et av de beste sålangt, med Bioshock 2, Alan Wake og SC: C med flere. Lenke til kommentar
Johnsen5 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Fikk min ca. 1 månde etter jeg startet på ungdom skolen. Utrolig bra konsoll, fikk rrod tidligere i år, men tokk 2 uker så var den tilbake på loftstua. Takk for det MS. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det store jeg husker og det var ikke lenge siden, at man kunne trykke på "x" knappen for å spytte ut dvden Nå mangler jeg kun ei hot au pair jente som kan hjelpe meg å få den inn B) . Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Det verste 360-minnet mitt er et av de tidligste jeg har. Perfect Dark 64 var det siste Rare-spillet jeg spilte før Microsoft kjøpte opp Rare. Derfor ble jeg bitt av hype-basillen da Perfect Dark Zero kom ut samtidig som Xbox 360. Gjett om jeg ble skuffet. Det er for all del ikke et dårlig spill. Det er dog ingenting i forhold til originalen. I ettertid fant jeg ut at det hadde vært bedre om jeg hadde kjøpt PGR3 eller Kameo. Oblivion ble mitt første storspill til 360. Det var også mitt første møte med Elder Scrolls, så jeg ble naturligvis hektet. Senere det samme året kom Gears of War's grafikk og heseblesende gameplay til å gi meg bakoversveis. Kjøpet av 360'en var justifisert. Senere har jeg storkost meg med spill som Dead Rising, Bioshock, Saints Row 2, Kameo, Halo 3, Mass Effect, GTA4 med tilleggspakkene, Crackdown, The Orange Box, Fallout 3, Fable 2 og Rock Band. Noe av de jeg vil huske X360 best for er hvordan den introduserte meg for digital distribusjon. Det er utrolig mange gode XBLA-spill på Live. Jeg har kjøpt 19 stk til nå, og jeg kommer trolig til å passere 30 i 2010. Achievement-systemet er en annen funksjon som jeg har satt stor pris på. Akkurat nå er jeg fast bestemt på å oppnå 50% av min potensielle gamerscore. Det har tvunget meg til å oppdage sider ved spill som jeg trolig aldre hadde opplevd uten achievements. Gratulerer med overstått, Xbox 360! Du har hatt 4 fine år frem til nå, og du har en flott fremtid foran deg. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Mitt 360 forhold startet omtrent 1 år etter at konsollen kom ut. Var ganske spill lei på den tiden, og tror Resident Evil 4 var mitt siste spill kjøp til PS2. Etter det spilte jeg ikke så mye, og ble heller ikke så alt for imponert over release spillene til 360'n(basert på video'er og bilder + typen spill). Tidlig på høsten i 06 plukket jeg med meg et gamereactor blad, med anmeldelser av Dead Rising og Saints Row. Tror også det var en artikkel om det kommende Gears of war spillet, og jeg husker jeg tenkte; "dette må jeg bare ha". Men fordi konsollen fortsatt kostet godt over 3 tusen avventet jeg noen måneder til, og i november var prisen gått ned til 2500,- og da var det bare å slå til. Dead Rising ble mitt første spill kjøp i den nye generasjonen, og ble rakst et av mine favoritt spill. Saints Row og GoW fulgte like etter. Jeg var super fornøyd med den nye konsollen, og spesielt håndkontrollen likte jeg godt. Var så uendelig mye bedre enn PS2 kontrollen. Grafikken var fantastisk og jeg var hekta på spill igjen. og året etter(07) tok det jo helt av med den fantastiske line-up'n av spill. Etterhvert skaffet jeg meg en svart Elite, passet bedre med resten av av-utstyret . Har aldri hatt problemer med noen av maskinene og er veldig godt fornøyd med både konsoll og det fantastiske spill utvalget. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Merkelig hvordan en konsoll som har vært ute i 4 år med så dårlig kvalitet fortsatt selger godt, den har jo masse elendige eksklusiver og det koster å spille på LIVE. Er også rart att 360 eksklusivene selger mere enn PS3 eksklusivene siden de er så dårlige. Trenger vi første generasjon på BR på 360, neitakk, dette medfører bare instalasjon på hardisken og dette ville vært katastrofe siden enkelte modeller av 360 ikke har hd. Spillene laster fortere på 360 enn PS3, de ser i de aller fleste tilfelle bedre ut på 360 så hvordan enkelte får til att 360 er søppel i forhold til PS3 er for meg en gåte. Må virkelig være surt for SDF å se att søppelproduktet fra MS gjør det såpass bra og fortsatt på verdenbasis selger flere enheter enn PS3. I fire år har vi hørt att PS3 kommer til å gruse alt annet på markedet men har dette skjedd nei, hvorfor, for 360 er ett veldig bra sammensatt produkt med en produktkatalog som PS3 only eiere bare kan være siklende til. Grattis med 4 årsdagen 360, du har gitt meg utrolig mange timer med underholdning og kommer til å gjøre dette i mange år framover. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 For min del var det noen bra år, hadde gode minner med Advanced Warfighter, Gears of War og Halo 3 i coop, men jeg har gått over til PS3 og ser meg igrunn sjelden tilbake. Maskina har blitt sendt inn en gang og når den røk etter at garantien var over og ut så gadd jeg ikke bry meg mer med det. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Xboxen min står side om side med en fin blank PS3 i TV-benken, men den teknisk underlegne Xbox 360 er den som får mest spilletid. Dette er på grunn av Forza Motorsport 3, GTA4 med tilleggspakker, bakoverkompatibiliteten og en meget bra online-tjeneste. PS3-en tjenestegjør stort sett som film- og musikkavspiller. 360-en har fått RROD én gang og kom hjem fra service for noen dager siden, håper nå den holder seg i gang til jeg er lei av Forza 3. Mange artige spillminner fra Forza 2 og GTA4, håper på mange fler. Endret 24. desember 2009 av Pellick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå