Gå til innhold

Ikke bilde med hdmi 360

kasti_vifta

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så har jeg fåtte et prob med at jeg ikke får frem bilde på tven min med 360 når jeg bruker hdmi kabelen. dette kom etter at jeg i dag så film med ps3 min. og siden tven min kun har en hdmi port så byttet jeg om kabelen. men når jeg satte i 360 inn så fikke jeg ikke bilde fikk bare melding om at tven ikke fant noe koblinger. så jeg satt i den vanli scart kabelen og fikk vanlig bilde. så prøvde jeg og sett i hdmi kabeln fra ps3 da fikk jeg bilde, men det bilde var slik at det kun var rødfarget! meny etc etc. så jeg tok den ut og prøvde ps3 på tven med hdmi og det funket helt bra... prøvde også å bytte tven prøvde en annnen jeg har og fremdeles ikke noe bilde. kan hdmi portn være ødelgat. har ikke hadd xbox mer en kansje en månde.

noen som har hatt slik problemer før. skull hatt li info/hjelp

alle svar mottase med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er TV full HD ? og hva slags oppløsning kjører du på ps3 ? hvis du kjører 1080p på PS3 kan det hende du må sette den ned til 720P før du bytter konsoll... TV regner kanskje med at det er samme oppløsning hele veien. Men ! Jeg vet ikke altså... har bare hatt samme problem med VGA kabelen når jeg byttet fra TV til PC skjerm. ekke sikkert detta har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Antar at Xboxen har fungert med HDMI tidlegare? Prøv begge konsollane med dei to kablane (du hadde to?). Ein kabel kan ofte fungere fint med eit produkt, men ikkje med eit anna. Har sjølv opplevd det same, der TV-tuneren ikkje ville fungere på 1080i med ein kabel, men same kabel køyrte 1080p på PS3-en utan problem.

Sjølv om TV-en burde klare å detektere at du skiftar kjelde, kan du prøve å skifte til ein anna input, plugge i den andre konsollen og så gå tilbake til HDMI-input.

Eventuelt kan du vurdere å investere i ein HDMI-switch så slepper du å stresse med kabelbytte heile tida :)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21015 - 3-ports med auto-sensing og manuell skifte via knapp (ingen remote). Eg har denne sjølv, fungerer veldig bra. Kostar omlag 80 kr inkl frakt.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27520 - 3-ports med auto-sensing og fjernkontroll (IR, så kan sikkert brukast med Harmony eller andre universalfjernkontrollar). Omlag 150 kr inkl frakt.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å starte xboxen med å holde inne Y og RT på kontrolleren (starter i video "safe mode"), prøv dette og hvis du får bilde da setter du instillingene i options til det tven kan vise.

Prøvde dette men ikke noe liv på hdmien. så nå skjønner jeg ikke noe har prøvd og stlle ned ps3 til 720, har også prøbd microsft hdmi kabelen på ps3 og alt det funker fint, så jeg skjønner ingen ting. hvorfor at den ikke vil funke på vanli scart men ikke på hdmi?!?

Lenke til kommentar

prøvd å stille displayinnstillinger på xboxen.?

putt i juksescart adapteret, trykk deg til innstillinger.

velg hd 720p evt. 1080p

trykk ok

slå av xboxen, sett i hdmi kabelen.

slå på, alt ok?

juksescart adaperet denne skjønnte jeg ikke helt:P må være litt noob nå:p

prøvd å stille displayinnstillinger på xboxen.?

putt i juksescart adapteret, trykk deg til innstillinger.

velg hd 720p evt. 1080p

trykk ok

slå av xboxen, sett i hdmi kabelen.

slå på, alt ok?

juksescart adaperet denne skjønnte jeg ikke hel:P må være litt noob nå:p

Endret av Kasti
Lenke til kommentar

jukseadapteret er det som bruker å følge med arcadeversjonen.

(altså du putter den gule, rød, hvit plugg inn i det og så inn i adapteret for deretter å putte det inn i en scart inngang.)

En ekte scart ledning gir bedre bilde og det er jo greit for de som har gamle tube tver.

ahhh skjønner... Men ble så lei av dette problemet at jeg i dag fikk låne kompsit kabel av en venn og nå funnker box just well så får bare bruke denne inntil videre:D

Lenke til kommentar

bildet blir jo forferdelig dårlig da med gulpluggen.

du kan jo også vurdere komponentledningen.(rød, blå og grønn) som gir full hd.

hvilken tv har du forresten?

nå har jeg sikkert forklart meg litt dårlig, men det jeg mente var at jeg bruker komponentledning på tven. tven er er daewoo dlp-37c4b

Endret av Kasti
Lenke til kommentar

Det hender at HDMI-ut/innganger blir ganske gretne dersom du napper ut / setter inn kabler mens strømmen står på. Dersom du gjorde dette med Xboxen er det en viss mulighet for (men inegn garanti, for all del) at du har vært uheldig og fått zappet HDMI-utgangen.

Prøv som anbefalt å resett det som kan resettes, og prøv med lavere oppløsning og ev. på en annen TV.

Lenke til kommentar

Det hender at HDMI-ut/innganger blir ganske gretne dersom du napper ut / setter inn kabler mens strømmen står på. Dersom du gjorde dette med Xboxen er det en viss mulighet for (men inegn garanti, for all del) at du har vært uheldig og fått zappet HDMI-utgangen.

Prøv som anbefalt å resett det som kan resettes, og prøv med lavere oppløsning og ev. på en annen TV.

spørrs på hva som menes med strømen på det. vis du mener at box var skrud på så var verken boxen eller tven påskrud men de hvar ikke koblet fra strømforsynigen. så det kan nå hende at jeg har zappet den ja

Lenke til kommentar

spørrs på hva som menes med strømen på det. vis du mener at box var skrud på så var verken boxen eller tven påskrud men de hvar ikke koblet fra strømforsynigen. så det kan nå hende at jeg har zappet den ja

Har ikke vært borti noen problemer med det så lenge selve enheten er skrudd av - uavhengig av om strømmen står koblet i eller ikke. Men det er jo en første gang for alt. :)

Si i fra om du finner ut noe mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...