Gå til innhold

Headset og Acer Aspire 5720ZG

Anbefalte innlegg

Har sittet med dette problemet ganske lenge egentlig, men lat som jeg er har jeg rett og slett ikke tatt meg tid til å gjøre annet enn å lese gjennom andres threads. Til ingen nytte.

Jeg sitter på en laptop: Acer Aspire 5720ZG med Windows Vista men får ikke noe som helst headset til å fungere til annet enn avspilling av lyd. Har prøvd diverse headset, men det jeg sitter med nå er en Speed-Link Ganymed.

Jeg får lyd ved å plugge inn audio-pluggen i den sorte jacken (altså hverken den grønne eller rosa), men det fungerer ikke dersom jeg plugger den inn i den grønne som vanligvis er den man ville brukt (tror jeg). Problemet er likevel ikke avspilling, jeg skulle gjerne ha kunnet brukt micen, men uansett hvilken jack jeg plugger den inn i fungerer den ikke. (Og ja jeg har prøvd å plugge grønn i grønn, rosa i rosa som det skal gjøres.

Vet ikke helt hva som er relevante opplysninger her, men driveren jeg bruker tror jeg heter Realtek High Definition, og den er nylig oppdatert.

Det som kan være interessant er at om jeg går inn på instillinger for innspillingsenheter, får jeg tre valg, der micen som sitter i pc'en er mulig å velge, og to andre jeg ikke er sikker på hvordan fungerer. Ingen av valgene gir meg mulighet til å bruke micen på headsettet tho :(

Please help me someone!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

ka du skal bruke den til? Skype, CS? Fordi du kan prøve å gå inn på instillinger å audio, lyd etc. å der det står mic, velg foreksempel Headsett, eller va micen heter. noe sånt. I det programmet du skal bruke det til, ikke på windows eller noe. På skype, cs etc..

Endret av Sigurd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...