Gå til innhold

Hvorfor vil ikke Xboxen min koble seg til nettet?

Pokey

Anbefalte innlegg

Nå er jeg pisslei av Microsoft og at de er så helvetes inkompetente. Det startet med den fine oppdateringsepisoden som irriterte meg blå, men som ble ordnet av en kjær medgamer. Nå klarer ikke denne failboksen å koble seg til nettet lenger. Den bare gjør ikke det. Jeg har nett (bruker nettverksbro), har kommet meg på før, kablene står skikkelig i, jeg har en nettverksbro etter alle kunstens regler, men den VIL BARE IKKE KOBLE SEG PÅ. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Dette irriterer meg sykt, spesielt når jeg skal spille planlagte kamper.. Når jeg ikke kommer meg på må jeg vente en dag eller to for å prøve på nytt og kanskje komme meg på. Vil tro at jeg har kommet meg på en tyvendedel av gangene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å la være å bruke bro? Prøve å koble rett i og se om det fungerer da?

Brukte nettverksbro fra min stasjonære til xboxen min før, og pc'n måtte stå på og klar til å brukes med nettet oppe osv før jeg slo på Xboxen så den kobla seg til nettet. Slo jeg på xboxen før jeg slo på pc'n eller den var kobla til nettet så kunne det være litt kinkig å få kobla den til til tider.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Det som stort sett er relevant er hva du får under network testing under konsolloppsettsmenyen. Her tester Xbox-en det meste av tilkoblinger, slik som mot Live og hvilken NAT-type den opplever. Du vil også kunne få en feilkode om noe feiler, og denne kan du slå opp på nettet for å få en bedre anelse om hva som er galt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å bruke lokal tilkobling fungerte heller ikke. Eller, noen ganger fungerer det og noen ganger fungerer det ikke. Når det ikke fungerer må jeg som oftest vente en dag eller to med å spille. Resultatet av test-connection er forskjellig fra hver gang, ofte kan det være forskjellig når jeg tester to ganger rett etter hverandre. Løsningen fra Xboxen er jo helt på trynet: Restart routeren. Det hjelper overhodet ikke, og pleier som oftest bare å forværre situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...