Gå til innhold

Beste Nettbutikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som har nevnt Amazon? :o

Amazon.com vil jeg påstå har det største utvalget i verden på både nye og brukte spill. Amazon.co.uk er også verdt å sjekke ut om man vil ha PAL-versjoner av regionsbegrensede spill.

Ellers fant jeg i går en norsk nettbutikk jeg ikke hadde sett før på games1.no, som har spesialisert seg på retrospill og har overraskende lave priser både på sjeldne, gamle spill og nye. Riktignok ikke prøvd dem ennå. Den svenske ekvivalenten er spelfyndet.se, de har et bedre utvalg men prisene er langt stivere. Skal du handle fra Norge må du sende dem en e-post med hva du er interessert i, betalingen skjer med bankoverføring.

Jeg prøvde mange ganger å kjøpe spill derfra, men fikk det ikke til. Stod at de ikke sender det til Norge. <_<

Lenke til kommentar
Jeg prøvde mange ganger å kjøpe spill derfra, men fikk det ikke til. Stod at de ikke sender det til Norge. <_<

Amazon selv sender spill til Norge - det kan du lese i delivery policyen deres, men hvis du kjøpte av forhandlere på Amazon Marketplace (dvs. fra andre personer/butikker som selger via Amazon) så kommer det helt an på policyen til den enkelte, du må se om de er merket med "international delivery" eller ikke. De største forhandlerne på Marketplace (som Hitgaming, Big Game Vendor m.fl.) tilbyr vanligvis international delivery, men de fleste av de små gjør det ikke så å kjøpe sjeldne spill brukt kan være vanskelig, særlig fra privatpersoner. Jeg har også opplevd at mange på Amazon.co.uk oppgir at de har international delivery uten at man får lov til å bestille til Norge (om det fungerer med andre land har jeg ikke testet). Men som sagt, kjøper du av selve Amazon så er det ikke noe problem.

For Amazon.com sin del så finnes det også en måte å komme seg rundt det med at mange selgere ikke sender utenfor USA. Registrer en konto hos et firma som heter Jetcarrier (www.jetcarrier.com), det er et norskt firma med lokaler i New Jersey som videresender pakker til Norge. Det fungerer på den måten at du bestiller varene dine til deres lager i New Jersey, så videresender Jetcarrier pakken til adressen du har registrert hos dem. Dette er vel og merke ikke gratis og avhengig av hvor stor pakken din er må du regne med hvertfall et par hundrelapper ekstra for tjenesten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk aldri pre-order koden min til Mass Effect 2 av CDON. Jeg begynner å bli rimelig irritert over CDON i og med at de ikke gjør jobben sin skikkelig. Har veldig dårlig erfaringer når det gjelder denne nettbutikken før og anbefaler ikke til de som forhåndsbestiller. De er ikke egnet til pre-orders what-so-ever. Nå har de sagt at jeg må kontakte EA-Norge for å få tak i koden min og det er ikke sikkert at jeg får det i det hele tatt. Er ganske så frustrert. :angry:

Endret av Lonely Link
Lenke til kommentar

CDON er vel blant de butikkene jeg har et mest positiv inntrykk av. De har visst vært flinke med leveringstider tidligere. Platekompaniet har også vært veldig flinke de gangene jeg har brukt dem, men nå skal det sies at jeg aldri har forhåndsbestilt fra noen av dem, kun bestilt spill/film som allerede var på lager.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes nå Platekompaniet er litt dyrt. Et eksempel, dette var et tilfeldig valg. Jeg bladde ikke gjennom for å finne størst pris forskjell, liker Platekompaniet veldig godt, men som sagt....Dyrt

Assassin's Creed 2: Platekomp: 579+frakt

Assassin's Creed 2: Cdon: 419+frakt

Frakten på Platekompaniet er 30kr, mens CDON 29kr.

Så det blir vel 161kr mer for spillet hos Platekompaniet, hvis jeg ikke regner feil ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ut i fra mine erfaringer er Amazon bedre enn Play med en god del.

Så igjen, ut i fra mine erfaringer:

Frakt: Play.com - Flere uker (ofte over en måned) | Amazon - 1 uke

Kundeservice: Play.com - Tar 2-3 dager å få svar | Amazon - Får svar i løpet av dagen

Utvalg av spill: Omtrent det samme (er ikke helt sikker her)

Pris: Veldig likt, men tilbudene til play.com er litt bedre enn amazon sine tilbud.

Konklusjon: Amazon er best (imo)

Endret av Error
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...