Gå til innhold

Beste Nettbutikk

Anbefalte innlegg

PLAY

Super side som har for det meste gratis frakt (om ikke på alle spill...er litt usikker her). Jeg synes at alle de gangen jeg har bestilt herfra har spillet kommet til meg en god stund etter at jeg bestilte, noe som er litt kjipt. Ellers greit.

Frakten er ikke gratis, de har lagt den til i prisen bare. Men det er jo den desidert beste nettbutikken.

Det er jo alltid sånn da.. Så sålangt definisjonen rekker, er frakten gratis.. Når Dressman selger boksere kjøp 3 betal for 2, så er er prisen lagt til der også. Og elkjøp kan selge billige tver fordi de selger dyre støvsugerposer og kabler. F.eks..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en av kundene som absoluttspill mistet etter meget dårlig behandling i sommer, så de har jeg kuttet ut. Hadde nok gjort det uansett siden de har satt opp frakten såpass mye. Nå for tiden handler jeg for det meste fra elkjøp og lefdal's nettbutikker. De har ofte tilbud på store titler til 399,- og de sender fraktfritt.

Var nettopp innom Lefdal.com og de har jo supre priser på spill:) Og frakten er gratis :thumbup: Man slipper også å registrere seg. Hvis det ikke tar mer en 2 dager med levering er dette en av butikkene jeg kommer til å handle MYE spill fra :thumbup:

Endret av The Minion
Lenke til kommentar

To gode nettbutikker som ennå ikke er blitt nevnt er Play-Asia.com og Videogamesplus.ca. Begge egner seg bra når en er på jakt etter importspill- og konsoller – førstnevnte har så godt som alt av nyere japanske spill på lager, mens Videogamesplus er god på amerikanske utgivelser. Selv om butikkene ikke spander frakten på deg, er portoen hos begge nettstedene overkommelig, pluss at en ofte slipper unna tollen. Har ikke vært i kontakt med kundeservice hos Videogameplus, men på dette området er Play-Asia veldig flinke og raske til å svare på henvendelser. :)

Oisann: Er blitt gjort oppmerksom på at Play-Asia ikke sender PSP/PS3-spill til visse deler av Europa, deriblant Norge. Definitivt en ripe i lakken for nettbutikken, men anbefaler den fortsatt pga. godt utvalg i spill og utstyr til andre konsoller.

Endret av snkupo
Lenke til kommentar

Må si meg uening på play-asia.com, da det virker som de ikke selger noen playstation 3 spill til Europa (jeg gikk på måfå gjennom et titalls og det står klart at de ikke sender de spillene til Europa). Noe som jeg synes er meget skuffende da jeg ønsker å anskaffe meg Initial D Extreme Stages og Wangan Midnight.

Lenke til kommentar

Ser Play-Asia ikke sender all verden av spill og utstyr for nyere Sony-konsoller hit til Europa. Var ikke klar over dette da jeg skrev det forrige innlegget mitt, da jeg for det aller meste har handlet Nintendo- og PS2-spill hos dem. Har endret litt på innlegget over for å gjøre oppmerksom på dette. :)

Lenke til kommentar

Er forresten julesalg på play.com nå :)

De har sånn 2 spill for 25 pund, men det jeg lurer på da er om det står 25 på pakka eller om det vil stå den originale 15£ på begge pakkene...

Benyttet meg av et sånt tilbud en gang og da stod det halve prisen på hver av pakkene, dvs. £12.50.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg pleier som oftest å kjøpe spill fra abosluttspill.no og CDON. Vært lite tull med de folka. Men jeg prøvde for første gang å handle hos Platekompaniet forrige helg og fikk noen av spillene jeg kjøpte i dag. Gjett om jeg fikk en uhyggelig overraskelse da jeg åpnet pakken. De to spillene jeg kjøpte var:

1) Ikke forseglet (selv om de er gamle)

2) Coverene var skitne, slitte og skadet

Det stod ingenting om at spillene er brukte på hjemmesiden deres. 100% ikke fornøyd. Det så ut som om de kom rett fra gamestop. Jaja, jeg får vel sende dem tilbake - tomlene opp for 14 dagers angrerett!

På grunnlag av det, så anbefaler jeg ikke Platekompaniet hvis du skal kjøpe litt gamle spill! <_<

Endret av Lonely Link
Lenke til kommentar

Har opplevd akkurat det samme som deg ved to anledninger Lonely Link. Var med Wet og Ninja Blade. Spillene så rett og slett ut som at de var brukt. Akkurat det var dårlig av platekompaniet, men siden jeg er såpass fornøyd med dem ellers bare ga jeg blaffen. Spillene kostet bare 99,- pr stk og funket meget bra uansett. Og Ninja Blade har jeg også byttet bort. Men hvis det skjer enda en gang skal jeg vurdere å sende de en mail å spørre hvorfor de sender spill som ikke er forseglet og som ser brukt ut.

Lenke til kommentar

Mye variert. Stort sett Play.com for prisene, så ofte venter jeg på spill jeg egentlig ikke er desperat etter og venter på at de faller under 20 pund grensen. Kan f.eks nevne Star Ocean: The Last Hope, Resident Evil 5, Borderlands som noen av spilla jeg fikk til rimelig greie priser når de fortsatt var 400-500 kroner i Norge, og under 200 fra play.com leveringstiden er noe lang. Var rundt en uke før men tar fra 1-4 uker nå, kanskje kan det være pga tollveset eller posten i Norge.

Zavvi er også helt grei, 1pund i frakt og gode priser men dårligere utvalg en play og noe merkelige priser og selvsagt. Sistnevnte fikk jeg Ratchet and Clank a Crack in time for 18pund.

Trenger jeg nye spill må jeg ty til Norge, og da er det enten Cdon, gamezone eller elkjop.no i det siste. kjappe leveringtider, har til tider faktisk fått feil varer fra Cdon (men gjelder elektronikk da jeg kjøpte et miniSD kort og fikk et 4gb istedenfor 2gb jeg bestilte. Litt irriterende for jeg trengte et 2gb ettersom det jeg trengte til ikke støttet mer enn 2.) prisene er litt stive for nye spill så jeg står over der.

Elkjop.no er jeg innom hver helg for å se på tilbudene og finner ofte noe bra. Fifa 10 forhåndsbestilling til 350 er en jeg kan huske :)

Gamezone er og kjap og god. Litt dyrt på nyere spill men de har i motsetning til andre butikker et veldig stort utvalg. F.eks kan og nevne de har mange gamle ps2 rollespill for den del som knapt virkes å finnes andre steder.

Lenke til kommentar

Har opplevd akkurat det samme som deg ved to anledninger Lonely Link. Var med Wet og Ninja Blade. Spillene så rett og slett ut som at de var brukt. Akkurat det var dårlig av platekompaniet, men siden jeg er såpass fornøyd med dem ellers bare ga jeg blaffen. Spillene kostet bare 99,- pr stk og funket meget bra uansett. Og Ninja Blade har jeg også byttet bort. Men hvis det skjer enda en gang skal jeg vurdere å sende de en mail å spørre hvorfor de sender spill som ikke er forseglet og som ser brukt ut.

Jeg er ikke den personen som lar være å kontakte nettbutikkene når jeg ikke er fornøyd med noe. Så jeg sendte dem en mail for å spørre om spillene er brukt osv. Her er svaret jeg fikk av dem:

Hei,

Spillene er ikke brukt, men de er del av et restelager vi har jobbet med å tømme siden i fjor høst.

Vi har gjort vårt beste for å skifte stygge covere og rette opp i skjønnhetsfeil. Dette er spill som har ligget lenge på diverse lagere, så vi vet at noen eksemplarer ikke er pene.

Dersom disse er veldig stygge kan vi godt sende deg nye covere. Ønsker du dette?

Jeg fikk i hvert fall muligheten til å bytte til nye covere. Det lover vel godt, men tror jeg står over. Jeg er rett og slett en bitch når det gjelder slike ting... :rolleyes:

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte Mass Effect 2: CE fra CDON en gang i Januar og har fremdeles ikke fått spillet! Jeg gikk dermed inn på "mine sider" på CDON for å sjekke hva som foregår og fant ut at de har kansellert bestillingen min. Videre sendte jeg dem en mail og spurte om dette. De sa at det har vært en systemfeil og at jeg får pengene mine refundert - og at jeg må bestille spillet på nytt. Aaaaah, slitsomme greier.. de kunne jo bare ha sendt spillet og sluppet å betale pengene tilbake til meg - istedet måtte jeg bruke tid på å bestille hele greia på nytt. Så mye surr! Det er første gang det har skjedd med meg og jeg må si at jeg liker CDON mindre og mindre. Håper det bare er en engangstilfelle. <_<

Endret av Lonely Link
Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt Amazon? :o

Amazon.com vil jeg påstå har det største utvalget i verden på både nye og brukte spill. Amazon.co.uk er også verdt å sjekke ut om man vil ha PAL-versjoner av regionsbegrensede spill.

Ellers fant jeg i går en norsk nettbutikk jeg ikke hadde sett før på games1.no, som har spesialisert seg på retrospill og har overraskende lave priser både på sjeldne, gamle spill og nye. Riktignok ikke prøvd dem ennå. Den svenske ekvivalenten er spelfyndet.se, de har et bedre utvalg men prisene er langt stivere. Skal du handle fra Norge må du sende dem en e-post med hva du er interessert i, betalingen skjer med bankoverføring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...