Gå til innhold

Beste Nettbutikk

Anbefalte innlegg

Lager denne tråden slik at dere kan skrive hvilken nettbutikk dere handler spill på og dele deres erfaringer :)

Begrunn gjerne hvorfor, hadde vært fint om dere kunne hatt med hvordan prisene er, kundeservicen, leveringstiden, fraktgebyrer og utvalg.

Jeg synes CDON.com er en veldig bra butikk,det er ofte der jeg handler pga at det tar ikke lenger enn 2-3 dager med leveringen og den koster bare 29kr.

De har fine tilbud og kampanjer. Svarer nokså fort på henvendelser og har et ganske bra utvalg. Prisene er heller ikke så værst. Har aldri hatt noen problemer, GO CDON :thumbup:

Endret av The Minion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PlayX

En bra side med billige spill. Jeg har bestilt en del derfra og aldri opplevd noe tull, annet en at spill som ligger på fjernlager kan komme litt sent. Spill som ligger på lager kommer fortere frem. Prisene som står på playx.no er inkludert moms og frakt. Varene sendes rett hjem til din postkasse. Større bestillinger henter du på nærmeste postkontor.

PLAY

Super side som har for det meste gratis frakt (om ikke på alle spill...er litt usikker her). Jeg synes at alle de gangen jeg har bestilt herfra har spillet kommet til meg en god stund etter at jeg bestilte, noe som er litt kjipt. Ellers greit.

Platekompaniet

Om de har varene på lager kommer de som oftest ganske fort frem, men prisene kan være noe høyere en for eksempel på PlayX og PLAY. Frakten er på kr,- 30 uansett hvor mye du bestiller. Om du bestiller mye omgangen kan det hende du må hente på postkontor ellers blir de sendt til postkassen din eller boksen.

Jeg kan også legge til at på CDON må de ha både fødselsdatoen din (som er helt greit), men de må ha personnummeret ditt også, noe som jeg synes en bør være litt obs på. Ellers har jeg bestilt en god del fra CDON. De har tilogmed litt merchandise som t-skjorter og gensere fra spill, men ikke så mye.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

PlayX

En bra side med billige spill. Jeg har bestilt en del derfra og aldri opplevd noe tull, annet en at spill som ligger på fjernlager kan komme litt sent. Spill som ligger på lager kommer fortere frem. Prisene som står på playx.no er inkludert moms og frakt. Varene sendes rett hjem til din postkasse. Større bestillinger henter du på nærmeste postkontor.

PLAY

Super side som har for det meste gratis frakt (om ikke på alle spill...er litt usikker her). Jeg synes at alle de gangen jeg har bestilt herfra har spillet kommet til meg en god stund etter at jeg bestilte, noe som er litt kjipt. Ellers greit.

Platekompaniet

Om de har varene på lager kommer de som oftest ganske fort frem, men prisene kan være noe høyere en for eksempel på PlayX og PLAY. Frakten er på kr,- 30 uansett hvor mye du bestiller. Om du bestiller mye omgangen kan det hende du må hente på postkontor ellers blir de sendt til postkassen din eller boksen.

For en lang tid tilbake bestilte jeg et spill fra PlayX, men det kom aldri frem....Det sto at det var på fjernlager, men ventet jo i 2 uker eller noe sånt. Lurer på om det blei borte i posten :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

PLAY

Frakten er ikke gratis, de har lagt den til i prisen bare. Men det er jo den desidert beste nettbutikken.

Lenke til kommentar

PLAY

Frakten er ikke gratis, de har lagt den til i prisen bare. Men det er jo den desidert beste nettbutikken.

Det visste jeg ikke. :) Da lærte jeg noe nytt i dag også. Takketakk.

Lenke til kommentar

play.com er en favoritt pga priser. Det går dog veldig ofte treigt med leveringen. Absoluttspill er nok favoritten i Norge, med Gamezone og Platekompaniet like etter. Alle disse har kjapp levering. Tar gjerne ikke mer enn 1 dag før pakken ligger i postkassen. cdon.com er også bra, men der er leveringen tregere, tar gjerne opptil 3 dager før pakken kommer. Men de skal ha ros for frakten. Der betaler du kun 29,- en gang, uansett om du bestiller 5 ting og de sender alle hver for seg.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

play.com er en favoritt pga priser. Det går dog veldig ofte treigt med leveringen. Absoluttspill er nok favoritten i Norge, med Gamezone og Platekompaniet like etter. Alle disse har kjapp levering. Tar gjerne ikke mer enn 1 dag før pakken ligger i postkassen. cdon.com er også bra, men der er leveringen tregere, tar gjerne opptil 3 dager før pakken kommer. Men de skal ha ros for frakten. Der betaler du kun 29,- en gang, uansett om du bestiller 5 ting og de sender alle hver for seg.

Ganske enig i det du sier, har bestilt fra både GameZone og CDON er som regel 1 dag raskere. Men så er vel frakten dyrere. Men er AbsoluttSpill så bra på frakt og pris som folk sier det er? Har flere ganger tenkt på å prøve det, men har ikke orket å lage en bruker. Tror nok jeg kommer til å prøve det i nærmeste framtid :)

EDIT: Må man bli medlem på siden?

Endret av The Minion
Lenke til kommentar

Du må ikke være medlem av den facebook-greien for å handle der nei. Bare vanlig registrering. Har bare positive ting å si om Absoluttspill egentlig, så jeg vil gjerne anbefale deg å prøve dem ut. Hørte de slet tidligere i år og mistet mange kunder da. Da var det kunder som ikke fikk spill som de hadde bestilt da Absoluttspill ikke fikk de inn på lager. De var også treg med å svare på henvendelser da. Men det er visst ordnet opp i nå og alt skal være som "før".

Lenke til kommentar

Jeg er en av kundene som absoluttspill mistet etter meget dårlig behandling i sommer, så de har jeg kuttet ut. Hadde nok gjort det uansett siden de har satt opp frakten såpass mye. Nå for tiden handler jeg for det meste fra elkjøp og lefdal's nettbutikker. De har ofte tilbud på store titler til 399,- og de sender fraktfritt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg holder meg unna Gamezone pga en uheldig hendelse ifjor da jeg bestilte Gears of War 2 og Mirrors Edge samtidig, og de sender alt i en pakke. ME kom ut en uke senere enn GoW så jeg ble mildt sagt skuffa da jeg ikke fikk den.

Lenke til kommentar

Handler på CDON.no.

Det funker fjell for meg, aldri opplevd trøbbel og pakken har alltid kommet innen 3 dager til meg! :D

Prisene er også respektable, allikevel så har de oppimot 600,- kr som 549,- eller 599,- kr på nye spill. Ellers så har de et veldig bra 169,- kr spilliste, inkludert mange populære platinum spill på PS3. Finnes også en sånn liste på Xbox360.

Fra 500,- til 600,- spillene avtar for under 450,- en mnd eller to etter release.

Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg holder meg unna Gamezone pga en uheldig hendelse ifjor da jeg bestilte Gears of War 2 og Mirrors Edge samtidig, og de sender alt i en pakke. ME kom ut en uke senere enn GoW så jeg ble mildt sagt skuffa da jeg ikke fikk den.

Det er nok fordi du ikke hadde fjernet den huken som sier at alt skal leveres samtidig når alt er på lager. Har gjort det samme selv noen ganger, veldig irriterende. Det er nok ikke Gamezones feil, men du må se nøye over når du bestiller og passe på at den huken er fjernet hvis du vil ha produktene hver for seg og ikke alt sammen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det er nok fordi du ikke hadde fjernet den huken som sier at alt skal leveres samtidig når alt er på lager. Har gjort det samme selv noen ganger, veldig irriterende. Det er nok ikke Gamezones feil, men du må se nøye over når du bestiller og passe på at den huken er fjernet hvis du vil ha produktene hver for seg og ikke alt sammen.

Kan hende jeg tar feil, men jeg mener at det ikke var en sånn luke der ifjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...