OHJohansen Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Kunder med TV, internett og telefoni fra Altibox får økt sin internetthastighet vesentlig. Les saken her Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Totalt 50 Mb som skal overføre alle tjenestene som TV+HDTV data og telefoni, blir ikke så bredt likevel. Da er kabel-tv for meg et bedre alternetiv der tv og data overføres på forskjellige platformer uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 50 Er for internett, TV kommer utenom. Husk at det er fiber inn til hus/leiligheten Lenke til kommentar
Gjest gjest Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 50 Er for internett, TV kommer utenom. Husk at det er fiber inn til hus/leiligheten Surt at vi som har høyere hastigheter ikke får økt fart, dårlig gjort av Altibox Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Selv om det er fiber inn til huset er spredenettet kun 50-70 Mbps netto hastighet som skal deles på alle tjenester. Kabel har 6 Gbps med tjenester på ulike frekvenser. Lenke til kommentar
Gjest Fiber Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Selv om det er fiber inn til huset er spredenettet kun 50-70 Mbps netto hastighet som skal deles på alle tjenester. Kabel har 6 Gbps med tjenester på ulike frekvenser. Du surrer Jeg har 100 Mbit Internett fra Altibox og måler konsekvent ca 80 Mbit/s nedlasting og 89 Mbit/s opplasting samtidig som jeg ser på TV. Begrensningen kommer av at Hjemmesentralen har 100Mbit/s grensensitt. Det kommer snart ny sentral med Gigabit grensenitt Kabel TV løsningen du snakker om har 6GBps fordelt på alle kundene som er knyttet til en CMTS sentral. Er det et par hunder kunder på CMTS'en deler de på hastigheten. Er det noen aktive kunder blant dem spises fort hastigheten opp. Altibox bygger som regel sine nye noder med 10 og 100 Gigabit linker AFAIK. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Må le litt av folk som tror de har svaret og snakker om kabel som er kjappere enn fiberløsningen. Det må da gå an å lese seg opp litt mer før man dummer seg ut? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Selv om det er fiber inn til huset er spredenettet kun 50-70 Mbps netto hastighet som skal deles på alle tjenester. Kabel har 6 Gbps med tjenester på ulike frekvenser. Du surrer Jeg har 100 Mbit Internett fra Altibox og måler konsekvent ca 80 Mbit/s nedlasting og 89 Mbit/s opplasting samtidig som jeg ser på TV. Begrensningen kommer av at Hjemmesentralen har 100Mbit/s grensensitt. Det kommer snart ny sentral med Gigabit grensenitt Kabel TV løsningen du snakker om har 6GBps fordelt på alle kundene som er knyttet til en CMTS sentral. Er det et par hunder kunder på CMTS'en deler de på hastigheten. Er det noen aktive kunder blant dem spises fort hastigheten opp. Altibox bygger som regel sine nye noder med 10 og 100 Gigabit linker AFAIK. Flott å se at det var et mer gjennomtenkt svar. Grunnen til at du fint kan se tv er at voip og tv trafikk er tagget med høyere QOS enn internett trafikk. Slik slipper du hakking på tv dersom du skulle komme i grenseland til hva som trykkes gjennom hjemmesentralen. /S Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Det er dårlig gjort at vi som ikke har fasttelefon får økt hastighet. Lenke til kommentar
Gjest May-Liss Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Det er dårlig gjort at vi som ikke har fasttelefon får økt hastighet. Kunne ikke vært mere enig med deg!!!!! Da er det heller dem som bruker internett og tv i Altibox som skulle fått dette tilbudet. For alt handler jo om internett som vi alle har og så klart tv. Trodde det var nok jeg.. Hva har en fasttelefon med et nett å gjøre? Ble skuffet selv da jeg leste dette at det bare var dem med telefon???!? Skuffet kunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg