Gå til innhold

Lavere ping i wow

Anbefalte innlegg

Dette gjør at man får lavere ping, men man merker det mest i wow. Det burde noteres at dette ikke virker hvis du har høy ping grunnet overbelastet server. Personlig så har jeg gått fra 150-200 MS til 50-70 MS.

1 - TcpAckFrequency - MERK: Hvis du kjører vista så kan det hende at denne ikke fungerer ettersom det ble enablet gjennom en hotfix etter release. Hvis du har original Vista vil du mest sansynlig ha denne installert. Fungerer på XP og Win7.

Skriv inn "regedit" i Windows "Kjør" vinduet for å få opp regedit vinduet. (Kjør ligger i Start -> Alle programmer -> Tilbehør)

Finn deretter:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\

Det vil være flere NIC interfaces listet opp her, finn den du bruker for å koble til internet. (De har lange navn som feks {7DBA6DCA-FFE8-4002-A28F-4D2B57AE8383}. Klikk på hver enkelt, den riktige mappen vil ha mange filer i seg og en av filene vil ha IP adressen til routeren og en fil IP adressen til maskinen i Data listen (feks, 10.0.0.1). Høyreklikk på mappen og velg "legg til ny DWORD verdi". Kall denTcpAckFrequency, høyreklikk DWORD verdien og velg endre, endre verdidata til 1.

Du kan sette den tilbake til 2 (default) senere hvis du opplever dårligere ping i andre spill. Denne forteller windows hvor mange TCP packets som skal samles før den sender ACK. Hvis denne verdien er 1, vil windows sende ACK hver gang den får en TCP pakke.

2 - TCPNoDelay

Denne er noe enklere

Igjen, skriv "regedit" i Windows "Kjør" vinduet for å få opp register vinduet

Finn deretter:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSMQ\Parameters

Høyreklikk på Parameters mappen og legg til en ny DWORD Verdi og kall den TCPNoDelay, Deretter høyreklikker du på DWORD verdien og velger endre. Endre verdien til 1.

Etter dette rebooter du pcen.

2 - TCPNoDelay (Utvidet)

Innstallere MSMQ på windows vista. (Hvis du ikke finner MSMQ i regedit listen). Dette må muligens også gjøres på Win7.

1. Åpne Kontrollpanel.

2. Klikk på "Programmer", deretter under Programmer trykker du på "slå Windows funksjober på eller av", du vil nå få en liste over mange programmer.

3. Utvid "Microsoft Message Queue (MSMQ) Server" og Microsoft Message Queue (MSMQ) Server Core, deretter klikker du på alle mappene så de blir installert. Du ser om du har markert alle mappene når du øverste mappen er haket av istedenfor å ha en utfylt firkant.

4. Klikk Ok

5. Restart maskinen.

EDIT: Hvis det er noe som ikke går eller dere har andre problemer, legg inn svar så skal jeg prøve å hjelpe.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne at denne "hacken" er misvisende.

Siterer Andrew fra BleepingComputer:

SITAT Andrew
Setting the TcpAckFrequency may improve your apparent ping but will not improve your actual network speed. If anything, it may make it worse by increasing the number of actual packets being transmitted by your machine for the same amount of data.

Klikk

Lenke til kommentar

Linken hans krever ikke login, bare fire-fem sekunder med tålmodighet.

Personlig har jeg gjort denne modifikasjonen og spilt med den nå i ca fire måneder. Jeg opplever ingen forbedring i reaksjon fra serverne, WoW opplyser om at jeg har ping på 50-70ms, mens Quartz (castbar addon for kontinuerlig tracking av latency) hopper mellom 100 og 400ms, akkurat som før.

Min konklusjon er derfor at du får et penere tall å se på med denne modifiseringen, men at den ikke har noen praktisk forbedring i forhold til spillbarheten som sådan.

Endret av Nattsol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...