sTiAn** Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Jeg har en Dell Latitude CP, tror det er en 300mhz sak, rimelig gammel med andre ord.. Greia er den att jeg formaterte maskinen, skulle legge inn Win98SE, men faenskapet booter ikke fra cd-rom, og det er ikke diskettstasjon på den.. Hva gjør jeg? går det ann å sette inn en diskettstasjon fra en litt nyere Dell? har en kompis med en nyere Latitude.. Eller går det ann å koble til en USB stasjone? føler på meg att jeg har gjort noe dumt... :oops: På forhånd takk! Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har en Dell Latitude CP, tror det er en 300mhz sak, rimelig gammel med andre ord..Greia er den att jeg formaterte maskinen, skulle legge inn Win98SE, men faenskapet booter ikke fra cd-rom, og det er ikke diskettstasjon på den.. Hva gjør jeg? går det ann å sette inn en diskettstasjon fra en litt nyere Dell? har en kompis med en nyere Latitude.. Eller går det ann å koble til en USB stasjone? føler på meg att jeg har gjort noe dumt... :oops: På forhånd takk! Jøss, tror det er Dell som skal føle seg lur her , men du også siden du handler datamaskiner uten Diskettstasjon. Kommer du inn i BIOSEN under oppstart? trykke DEL, F2 eller CTRL+ALT+S ? En av disse bør fungere, og da velger du Firstboot fra CD-Rom og HDD og Floppy som neste. - Bare husk å stille dette tilbake når du har startet maskinen på nytt etter installasjon, med å sette firstboot til HDD. USB stasjonene kan du glemme, alle butikkene selger USB 2.0 nå og det virker ikke på 1.1 som du har. Annet alternativ, Ring til Dell og si du har kjøpt en splitter ny maskin og skal installere den på nytt ved en feil. Men du har mistet RecoveryCD'en. Og lurer på hvordan du får bootet maskina. Du vet heller ikke hva slags modell det er.. Lenke til kommentar
twb Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 > går det ann å sette inn en diskettstasjon fra en litt nyere Dell? Skal normalt la seg gjøre, ja. Jeg har en Latitude CPx og C800 hvor jeg pleier å sette inn diskettstasjonen fra C800 på CPx'en når det trengs. Kan bruke samme fra Inspiron-modellene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå