Gå til innhold

Billig Q9550 eller dyr i7?

OlaHaldor

Anbefalte innlegg

Jeg har behov for en økning i prosessorkraft, og har siden april sjekket flere nettbutikker ukentlig for priser. Stort sett ligger det identiske oppsettet med hovedkort, CPU, CPU-vifte og RAM på rundt 6000-7000,- fra butikk til butikk.

Har nå begynt å tenke på at jeg kanskje heller skal titte litt på Core 2 Quad prosessorene, og ser at Q9550 ligger til en VELDIG hyggelig pris, sammenlignet med alle utgifter det er for i7. En kortvarig boost er jo greit, og den kan jeg ta i bruk seinere når jeg bytter ut til i7, kanskje rundt påsketider.

Fra Core 2 Duo E8400 @ 3GHz til en Core 2 Quad Q9550 @ 2,8GHz, vil jeg merke mye eller nok forandring (f.eks. spesielt i ArmA2, GTA IV) ? Det er jo egentlig lommerusk det er snakk om sånn økonomisk, men om jeg kan greie med med en sånn oppgradering til en veldig hyggelig pris kan jeg jo heller bruke de andre pengene til å sette av til husleie eller andre nyttige ting fremover.

Hva tenker folket rundt om i det ganske land?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller AMD en Q9550 billire og bedre, Men klart I7 er best. Om skall bruke den til spill PC vil heller ikke merke mye FPS gå fra I7 til AMD. Mye bedre bruke den pengene på Kraftig skjermkort og SSD disk osv. Noe så gjør pc mye raske en Dyr CPU.

Får AMD til 3,5k med HK, Quad CPU og 4 GB minne.

Dette er vel spill PC?

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar

Tja.. Skal jeg gå for AMD er jeg jo like langt - da må jeg bytte ut hele rukkelet - og skal jeg først bytte ut hele greia kommer jeg til å gå for i7 uansett. Nå er det ikke BARE spill jeg kommer til å gå for, men tenkte folk flest her var mer kjent med f.eks. GTA IV enn 3D modellering og rendering med LightWave. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...