Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe og Sapphire Radeon 9700 pro

ahrue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en del agp8x problemer med de første revisjonene av r9700pro, jeg måtte bytte inn mitt første club 3d 9700pro som var rev 1.0 og fikk bytta det i et crucial 9700pro rev 2.0, problemene oppstod da jeg bytta hk fra msi kt3 ultra 2 til asus a7n8x deluxe. Sjekk ut forumet på rage3d.com .Det står en del der om de samme problemene.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ser om versjonen av grafikkortet, er at det har BIOS 8.004, som skal være den nyeste.

*MIB*Viking: Du har jo et ATI Radeon 9800 pro, jeg har Sapphire Radeon 9700 pro, så vi har ikke samme versjon grafikkort ...

Lenke til kommentar
Ja, de gjør det ... Er du HUNDRE prosent sikker på at han har PCB 2.0-versjonen? Når sånn ca kjøpte han dette kortet? Tror det er på de siste kortene det er problemer med 8x og Radeonkort.

eh.... ble i tvil nå... han kjøpte hele griea fra komplett på sarten av nyåret (når stipendet kom :D )

EDIT: Han har ikke Delux ver

Lenke til kommentar

Jeg har likt HK, hadde også en HAUG med problemer, helt til jeg fant ut at det var minne som ble kjørt på for høy frekvens (200mHz), jeg gikk inn i BIOS og satte minnefrekvensen til auto, da satte den ned frekvensen til 133mHZ. Dette gjorde at jeg nå har en stabil pc :woot: , stresset i 1 mnd for å finne feilen :shrug: . Håper dette kanskje hjalp deg!

Lenke til kommentar

Du burde virkelig sende HK, CPU, RAM og SK inn til testing.

Har som du ser i profilen et Sapphire R9700PRO og ASUS A7N8X DE/GD og kjører dette uten problemer med driverne som fulgte med skjermkortet.

Har også montert en heatpipe fra salman på SK, som blir varm som F***, men kjører glatt igjenom 3DMark 01 og 03.

Ingen grunn til at dette ikke skulle fungere.

Lenke til kommentar

Når jeg nå har flyttet over cpu-viften, TV-kortet og 120 gb WD 8 mb cache fra den nye maskinen til den gamle, opplever jeg ustabilitet i spill - igjen. Nå har jeg tatt ut TV-kortet, så da må problemet være harddisken, eller det NYE grafikkortet connect3d radeon 9000 pro. Cpu-viften kan det ikke være da denne er beregnet for xp 2700+, og temperaturene er helt fine.

Edit: Er det noen som har opplevd inkonsekvente restarter grunnet defekt harddisk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ahrue skrev:

I motsetning til tipset (sett agp til 4x og slå av fastwrite KUN i SMARTGART, IKKE i BIOS), skrudde jeg nå av fastwrite i BIOS og slo av støtte for AGP 8x.

Dermed fikk jeg drøye 14000 poeng i 3dmark 2001 se pro, og 4838 poeng i 3dmark 03.

Regner med at Asus snart kommer med en BIOS-oppdatering som vil støtte AGP 8x for Radeonkort. PCB 2.0 gjør tydeligvis ikke det, heller ikke med BIOS 1005.

:woot:

Takk for tipset.Gikk inn i biosen,skrudde av fastwrithe og støtte for AGP 8x. Nå klarer jeg å spille tutorial i Medievial uten at Pc låser seg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitter med en Xp Amd 2400, radeon 9700 pro 768 dram. 120 gig hardisk.

asus hovdkort. Nvidia nForce 2 | powersuply 350 W

Når jeg sitter og spiller så henger alt seg. bildet fryser og lyden går i loop.

Cpu temp er 40-55 grader og har 2 kabinett vifter. skjønner ikke hva som er feilen har prøvd og kutte ut del software men hjelper ikke. innstalert os 3 ganger men skjer om og om igjen.

hvis noen kunne ha kommet med noen tips ville jeg ha blitt veldig glad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...