Gå til innhold

Optimalisere opplevelsen med bærbar pc


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har nylig kjøpt meg en bærbar pc som takler de fleste nye spillene. Spørsmålet mitt er hva slags tilbehør dere kan anbefale for å optimalisere spillopplevelsen. Tenker da i første omgang på en kontroll man kan koble til USB-porten, eller noe annet smart. Er som alle vet håpløst å spille med touchpad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Jeg har nylig kjøpt meg en bærbar pc som takler de fleste nye spillene. Spørsmålet mitt er hva slags tilbehør dere kan anbefale for å optimalisere spillopplevelsen. Tenker da i første omgang på en kontroll man kan koble til USB-porten, eller noe annet smart. Er som alle vet håpløst å spille med touchpad.

 

Hei.

 

Registrerer at du er ute etter tilbakemeldinger på hvilket utstyr som er verdt å kjøpe for å forbedre spillopplevensen på din pc. Vel, jeg vet ikke hvilke erfaringer du selv har og hva du kunne tenkt deg, men jeg hadde i første omgang startet med å kjøpe meg en skikkelig gaming-mus (spillemus på norsk) og kanskje kjøpt meg et skikkelig headset. Selv har jeg en Logitech G5 gamingsmus som jeg har benyttet meg av i 3-4 år, og er kjempefornøyd med den! Jeg anbefaler deg spesielt IKKE til å kjøpe trådløst utstyr i form av mus. Mine opplevelser der, er at det ikke blir bra i det hele tatt. Men selvfølgelig kan det hende at jeg bare har vært uheldig med utstyret jeg har prøvd.

 

Som sagt anbefaler jeg deg å kjøpe en mus, og du bør kjøpe en skikkelig en. Mitt tips er å kjøpe deg Logitech. Noen vil vel også nevne Razor her, men jeg liker ikke Razor av natur. Det bare er sånn. Kjøp deg Logotech i G-klassen eller noe annet du vet er bra, så har du gamingmus i mange år.

 

Tilslutt kommer det til headset, der anbefaler jeg deg å kjøpe et skikkelig trådløst headset. Er greit å slippe unødvendig mye ledninger når en skal spille, og det blir det om man kjøpe headset med ledning. Du får tak i mange flotte headset med ladestasjon, og batterilevetiden er som regel relativt bra.

 

Om du er interessert, så har jeg et halvannet år gammelt headset liggende som jeg nesten ikke har brukt, og som er veldig bra. Jeg husker ikke hvilket merke det er eller om det er med eller uten strømledning, men det kan jeg sjekke ut da jeg drar hjem til jul om du er interessert.

 

Spør hvis det er noe mer du lurer på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg har nylig kjøpt meg en bærbar pc som takler de fleste nye spillene. Spørsmålet mitt er hva slags tilbehør dere kan anbefale for å optimalisere spillopplevelsen. Tenker da i første omgang på en kontroll man kan koble til USB-porten, eller noe annet smart. Er som alle vet håpløst å spille med touchpad.

 

Hei.

 

Registrerer at du er ute etter tilbakemeldinger på hvilket utstyr som er verdt å kjøpe for å forbedre spillopplevensen på din pc. Vel, jeg vet ikke hvilke erfaringer du selv har og hva du kunne tenkt deg, men jeg hadde i første omgang startet med å kjøpe meg en skikkelig gaming-mus (spillemus på norsk) og kanskje kjøpt meg et skikkelig headset. Selv har jeg en Logitech G5 gamingsmus som jeg har benyttet meg av i 3-4 år, og er kjempefornøyd med den! Jeg anbefaler deg spesielt IKKE til å kjøpe trådløst utstyr i form av mus. Mine opplevelser der, er at det ikke blir bra i det hele tatt. Men selvfølgelig kan det hende at jeg bare har vært uheldig med utstyret jeg har prøvd.

 

Som sagt anbefaler jeg deg å kjøpe en mus, og du bør kjøpe en skikkelig en. Mitt tips er å kjøpe deg Logitech. Noen vil vel også nevne Razor her, men jeg liker ikke Razor av natur. Det bare er sånn. Kjøp deg Logotech i G-klassen eller noe annet du vet er bra, så har du gamingmus i mange år.

 

Tilslutt kommer det til headset, der anbefaler jeg deg å kjøpe et skikkelig trådløst headset. Er greit å slippe unødvendig mye ledninger når en skal spille, og det blir det om man kjøpe headset med ledning. Du får tak i mange flotte headset med ladestasjon, og batterilevetiden er som regel relativt bra.

 

Om du er interessert, så har jeg et halvannet år gammelt headset liggende som jeg nesten ikke har brukt, og som er veldig bra. Jeg husker ikke hvilket merke det er eller om det er med eller uten strømledning, men det kan jeg sjekke ut da jeg drar hjem til jul om du er interessert.

 

Spør hvis det er noe mer du lurer på!

 

Som jeg skrev i åpningsinnlegget mitt er jeg først og fremst ute etter en slags "kontroll" eller gamepad som det heter på fagspråket. Etter hva jeg kan forstå kan en god gamepad erstatte en god mus. Har spilt Playstation i alle år, så en kontroll som var mest mulig lik den hadde vært å foretrekke. Headsetet kan jeg være interessert i.

 

logitech%20gamepad%20dual%20action.jpg

 

Noe ala dette.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig med Exia. Jeg forstår godt de som kjøper seg et ekstern ratt til pc om man skal spille bilspill, men å plugge i en håndkontroll i pc`en er vås i mine ører. Som du sier, så har du spilt Playstation i alle år, og da tar jeg for god fisk at du besitter en sånn en selv. Hvorfor ikke bare spille på PS om du skal bruke håndkontroll?

 

Skal man spille på pc, benytter man seg av mus. Så enkelt er det, mener jeg.

Lenke til kommentar

Nå løser jo en håndkontroll et annet problem med bærbar slik jeg ser det: tastaturet.

 

Kan vær en smakssak, men jeg syns det er håpløst med et helt flatt tastatur, og særlig ved spilling hvor skjermen også forandrer posisjon i forhold til hvordan man har tastaturet. Man blir veldig låst til èn posisjon. Dessuten er ikke pc-spilling og konsollspilling det samme, man har tilgang til forskjellige spill, modder og det er en generelt annerledes opplevelse.

 

Og skal du kjøpe headsett bør du kjøpe et med mikrofon hvis du planlegger onlinespilling.

Lenke til kommentar

Kan også nevne at om du er hovedsakleg på utkikk etter ein gamepad og har spelt PS i alle år og liker denne kontrolleren så er det like greitt å kjøpe ein PS3 kontroll som du kan koble til PCen via USB. Har gjort det sjølv både på XP og Win7 ( RC, 64bit ). Og det har fungert veldig bra kvar gong. Nå har eg ikkje prøvd andre gamepads så kan ikkje sei korleis det fungerer opp i mot ein av dei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...