Pokey Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har alltid brukt et memory-card på 64 mb til x-boxen min. Jeg trenger ikke mer for å lagre, dessuten er en HDD ikke i rimeligste laget for meg. Nå må jeg oppdatere xboxen for å koble til live. Oppdateringen tar 128 mb. Nå blir jeg tvunget til å betale masse penger for å få lov til å spille online. Dette er jo helt sykt, jeg har nettopp betalt 600 kroner for å få koble til Live, og så slipper de meg ikke inn før jeg bruker en femhundrelapp til?!? Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Du har fornyet til Live Gold, men får ikke brukt det er ganske tragisk vil jeg si... Hva skjer når du ikke godtar updaten, får du ikke spilt Live da? I mitt syn så må du ut med mere for å spille på Live, jeg ser ikke annen løsning en du må skaffe deg nytt card eller HDD. Som sagt så er 360 en dyrere maskin en folk antar seg Endret 25. november 2009 av Fanboyen Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Jeg får ikke logget på før jeg velger å laste den ned.. Og hvis jeg velger å laste den ned står det at jeg ikke har plass til den, og at jeg må gjøre ledig 128 MB. At jeg nå må punge ut med enda mere penger for å kunne spille er helt uhørt. Jeg har nettopp betalt veldig mye for både Modern Warfare 2 og 12 måneders live. Er det virkelig et krav å kunne ha tilgang til facebook på xboxen sin for å kunne spille? Endret 25. november 2009 av Halvspenn Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) http://dealextreme.com/details.dx/sku.12361 145kr et memory card på 512mb gjør vel nytten det? eller en harddisk på 250gb: http://dealextreme.com/details.dx/sku.30827 435 kr og husk at live kan kjøpes mange steder for 250-340 kr f.eks qxl.no Endret 25. november 2009 av 530xd Lenke til kommentar
Blackbuck_InnleggNO Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 er den harddisken på 250 gb fra dealextreme original? Blir ikke bannet om man bruker den? Syns prisen var latterlig lav. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 er den harddisken på 250 gb fra dealextreme original? Blir ikke bannet om man bruker den? Syns prisen var latterlig lav. den er selvfølgelig uoriginal. Man blir ikke bannet pga den. Uoffisielle minnekort fra datel blir utestengt, men man blir fortsatt ikke bannet. Bannet blir man hvis man modifiserer dvd spilleren. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 vist du ikkje har behov for så mykje plass er jo ein minnebrikke på 512 upperleg, eller ein HDD på 20 GB Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du er jo virkelig i en kjip situasjon nå. Rundlurt vil jeg si. Du bør skaffe den en harddisk, det gjør hele opplevelsen bedre med nedlastbart innhold og funksjonen at man kan legge inn spill. Se etter noe på ebay eller qxl. Jeg kjøpte 120 gb fra denne selgeren, og den hdd'en virket original så langt jeg kunne se. Her er 20 gb til 150,- eller 120 til ca 350,- http://cgi.ebay.com/20GB-HARD-DISK-DRIVE-HDD-FOR-MICROSOFT-XBOX-360-New_W0QQitemZ280425389645QQcmdZViewItemQQptZPCC_Drives_Storage_Internal?hash=item414aa7de4d Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Tar dette sitatet fra en annen tråd: Det står at det er til alle, men det er feil, de som bruker memory card er nå permanent utestengt fra både silver og gold :| Du har ikke oppdatert til NXE enda eller du har nettopp gjort det? Var en del saker rundt omkring om at folk fikk større minnekort av Microsoft og at alle nyere konsoller blir solgt med minimun 256MB minne slik at det som har skjedd med deg ikke skal forekomme. Jeg mener iallefall å tro at det var slik det var. Kan noen utdype dette? Har jeg mulighet for å få nytt minnekort av Microsoft? Lenke til kommentar
Zuccarello Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvem sier at man er utestengt fra Live med minnekort? Jeg bruker live med 256mb minnekort og kan gjøre alt mulig. Bortsett fra å laste ned ting som ikke får plass selvsagt. Problemet er at 64mb er for lite nå siden det "nye" dashbordet tar rundt 90mb. MS hadde et program for en stund tilbake hvor alle some bare hadde 64mb minnekort kunne få oppgradert. Microsoft has release a Memory Update program that will give those who qualify two options to get the needed space. You’ll have a choice of a refurbished 20GB hard drive for $19.99 or a free 512MB memory stick. Men det er slutt nå. Bare kjøp deg et 256mb minnekort eller harddisk hvis du vil på Live. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Nå sendte jeg en mail til [email protected] Hei. Jeg har vært bruker av Xbox 360 siden 2006. Jeg har aldri hatt bruk for noe større lagringskapasitet enn et minnekort på 64 MB. Jeg kjøpte det og fikk vite at det var nok plass til å lagre spillene mine og ellers spille som normalt. Nå har jeg betalt for Call of Duty: Modern Warfare 2 til 600 kroner og et års abbonement på Xbox Live til ytterlige 600 kroner. Når jeg kommer hjem for å koble til, får jeg vite at jeg må oppdatere xboxen for å kunne koble til Live. Oppdateringen tar 128 MB. Jeg får beskjed om at jeg ikke har nok ledig plass til å oppdatere, og blir sendt tilbake til dasboardet. Jeg har nå betalt 1200 kroner for å kunne spille dette spillet multiplayer via internett, og jeg vil ikke betale enda en tusenlapp for en HDD. Jeg ser ikke hvorfor det er en nødvendighet å kunne bruke Facebook på en spillkonsoll for å kunne spille med andre personer. Jeg vil gjerne ha en mulighet til å hoppe over oppdateringen, eller et minnekort med ytterligere lagringsplass, slik at jeg kan utnytte Xbox Live abbonementet jeg nå har betalt for. Med vennlig hilsen - Tror dere det vil fungere? Lenke til kommentar
Zuccarello Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvis du er så gjerrig at du ikke gidder å kjøpe et minnekort til et par hundre kroner og heller kanskje vente et par uker på at de får sendt deg et, ja kanskje. Du vil uansett få lyst på harddisk når du kobler deg til live så det lureste er nok å skaffe en harddisk. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hadde klagd til jeg fikk nytt minnekort av prinsipp. Forbrukerrådet Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Hvis du er så gjerrig at du ikke gidder å kjøpe et minnekort til et par hundre kroner og heller kanskje vente et par uker på at de får sendt deg et, ja kanskje. Du vil uansett få lyst på harddisk når du kobler deg til live så det lureste er nok å skaffe en harddisk. Gjerrig? Jeg har jo nettopp betalt 1200 kroner for å spille dette spillet med folk jeg kjenner, og så går det ikke, fordi jeg må ha tilgang til Facebook for å kunne spille? Tror du virkelig jeg finner meg i dette? Lenke til kommentar
Zuccarello Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Facebook har da ingen ting med dette å gjøre. Facebook er noe du kan velge å laste ned etter at du er på Live. Dette er pga NXE, det nye dashbordet som kom ut for 1-2 år siden nå. Og ms ga de få som bare hadde 64mb minnekort en mulighet til å kjøpe harddisk for 100kr eller få et gratis 512mb minnekort i mange måneder etter at NXE kom ut. At du ikke gjorde det er vel ikke deres feil. Men du må bare prøve å få et minnekort fra dem nå, hvis du gidder å vente på det. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) høres merkelig ut at du kjøper live før du fant ut at du ikke kan laste ned NXE pga 64MB minnekort. NXE kom for over 1 år siden! Det har da stått tydelig på skjermen at du trenger 128MB eller mer for å oppgradere live makes no sense at all...... Endret 27. november 2009 av Kewy Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) høres merkelig ut at du kjøper live før du fant ut at du ikke kan laste ned NXE pga 64MB minnekort. NXE kom for over 1 år siden! Det har da stått tydelig på skjermen at du trenger 128MB eller mer for å oppgradere live makes no sense at all...... Jeg har ikke koblet meg til nettet før nå, rett og slett fordi jeg trenger en nettverksbro til det, og jeg har ikke hatt noen grunn til det før jeg nå har kjøpt Gold membership. Hvis NXE er oppdateringen fra et slikt dashboard: til et slikt: så er det ikke det jeg blir bedt om å laste ned nå, for det har jeg nemlig hatt siden release. Endret 27. november 2009 av Halvspenn Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvis du ikke får minnekort av ms har jeg en 20gb orginal harddisk du kan få av meg da jeg har kjøpt meg 120gb. Den ligger uansett bare å støver ned Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det å sende en e-post til Xbox support er nyttesløst. De referer hele tiden til telefon uansett hva du spørr om. Hadde du bare spurt om klokken, ville de også da henvise deg til å ringe support. Birger Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Well played MindTooth, well played. Hei - Takk for at du kontaktet Microsoft. For henvendelser som gjelder Xbox kan du ta direkte kontakt med Xbox Support. Du kan kontakte Xbox Support på telefonnummer 800 14 174. Her finner du svar på ofte stilte spørsmål og alternative kontaktmuligheter: http://www.xbox.com/nb-NO/support/ Dersom du har ytterligere spørsmål er du velkommen til å kontakte oss igjen. Med vennlig hilsen Ole M Olafsen Kundeservice Siden dette ikke går noen vei uansett så skal jeg prøve å spørre hva klokken er eller noe annet åpenbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå