DrErling Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Det må være den lille beregnet på shuttle kabinettene. De har skikkelige også beregnet på Chieftec. :o :o DrE Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 På tide med større slanger? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 På en XP2400@2200mHz , hvor kaldt tror dere det blir med orginalt waterchill? lr hvor stor peltier bør jeg ha på den? Er det noe som man kan putte oppi vannet slik at det blir kaldere? PLZ svar Lenke til kommentar
oceana Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 ...neppe noe man kan putte i vannet nei.. Jeg var inne på tanken med å bruke superfint alu-støv for å muligens kunne flytte mer varme, men slo det raskt fra meg, ville neppe fungert. I følge noen sjapper skal destillert vann lede varme bedre enn kranvann, jeg har mine tvil om dette har noen å si for ytelsen reellt sett... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 I følge noen sjapper skal destillert vann lede varme bedre enn kranvann, jeg har mine tvil om dette har noen å si for ytelsen reellt sett... Skjønner ikke hvor de skulle ha det fra. Vannets evne til å transportere bort varme avhenger av følgende egenskaper: Varmekapasitet, viskositet, hastighet over den varme flata (veggene i vannblokka), hvor mye trubulens det er inni vannblokka og det innvendige arealet av kjøleblokka. Vann fra krana er ca 99,9% vann, resten er mineraler, salt, bakterier og luft. Ved å bruke destillert vann (100%) vil man kun påvirke følgende faktorer i et kjølesystem: Varmekapasitet og viskositet. Hvis vi antar at alle ulumskhetene i kran-vannet har værst tenkelige egenskaper: 0 varmekapasitet og elendig viskositet så vil forbedringen ved å bruke destillert vann være på omentrent 0,1% på varmekapasiteten og viskositeten. Siden denne 0,1% forbedringen kun gjelder enkelte av vannets kjølende egenskaper (varmekapasitet og viskositet) og er et "værst tenkelig utfall" så kan vi trygt konkludere med at det har 0 og niks å si i praksis å bruke destillert vann. Håper jeg fikk avlivet en gammel myte og et dårlig "kjærringråd" nå. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Eller ta kontakt med www.radiatorservice.no i stavanger/oslo/trondheim. De fører "nissens" radiatorer produsert i danmark (tror jeg) som skal være av høy kvalitet. Har de utsalgsted i Oslo? Eller er det som står på siden deres bare et lite kontor hvor de tar imot bestillinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå