Gå til innhold

Trenger tips til abonnement med datapakke

kaggen90

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å navigere meg i jungelen av abonnement med datapakke/surfepakke.

Jeg har en HTC Hero og her er omtrentlig forbruk i en måned:

Ringing: 150 min per måned fordelt på 45 samtaler.

SMS: 300 stk.

MMS: 0 stk.

Surfing: 500MB

Spesifisering: Er litt usikker på denne, men regner med at det blir omtrent 500MB med: 100 låter på Spotify, normal surfing, push-e-post og tethering med Macbook-en.

Jeg kommer ikke på andre ting som bør nevnes i dette øyeblikk, men skal svare så godt jeg kan om det skulle være noe som burde vært oppgitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten advare deg om at megabytene flyr når du først blir vandt til å surfe med Hero. Enda fortere vil de nok fly om du planlegger å streame musikken i Spotify fremfor å lagre den lokalt på telefonen via WiFi nettverk. Anbefaler på det sterkeste å kaste ned spillelistene dine til telefonen slik at du slipper nettpriser høyere enn stratosfæren. Tethering er jo også noe som fort kan dra noen megabytes, men jeg vet jo ikke hvor mye du vil bruke det.

Kan si så mye som at jeg har 500MB inkludert i mitt Telenor SurfPrat M abonnement sammen med en iPhone, og de megabytene flyr veldig fort avgårde. Er ikke mer enn et par VG-artikler hver dag. Angrer med andre ord litt på at jeg valgte SurfPrat M, men jeg får ikke gjort stort med det nå.

Sjekk ut Telepriser.no sin eksellente kalkulator for en enkel oversikt over hvilke abonnement du kanskje skulle kunne muligens ønske deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...