Bulle Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Her er produktet alle med ISDN / ADSL bør ha: http://www.sikkerhetsbutikken.no/product.a...ry=Overspenning ISDN-utstyr er ekstremt sårbart for overspenning. Ikke mye som skal til for å skape surr på et hovedkort heller, ikke alltid skaden melder seg med en gang..... Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Jeg tenker alltid slik når det gjelder lyn og fare for å ødelegge elektrisk utstyr;En ledning er en ledning, uansett, og om det lyner og noen ledninger er plugget i min maskin ifra "utsiden" (ala nettverk -> switch -> router -> strøm og adsl-nett) så skal alt ut for å være noenlunde sikker...! Hjelper ikke noe at du har analogt modem, tror du ikke trådene i telefonledningen kan lede strøm om et lyn treffer eller? ;P korrekt, alle ledninger inn til pc'en eller annet utsyr kan lede strøm. Og ikke hør på de som sier at der hvor kabler går i bakken er man ikke så sårbar. Bull....! Lenke til kommentar
Logan Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 hehe, når det tordner å lyner så er det ikke så veldig mye å engste seg for. når det lyner så bruker jeg å slå av pc`en og slår av strømforsyninga å ikke noe annet. drar ikke ut kontaktene iallefall. det er ikke noe vits. holder allikevel. også blir ADSL modem kontakten dratt ut da. sånn at ikke modemet går Trist at sånne som deg kommer med anbefalinger. Hold dine dumheter for deg selv er du snill. :wink: Du må gjerne ødelegge ditt eget utstyr, men ikke oppmuntre andre til det samme. Det finnes folk som sier det går greit å kjøre i fylla. Det er ikke dermed sagt at det er smart å gjøre det. :o Skjønner du wil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå