Gå til innhold

Ustabilt internett, hvem har skylda?


NorthugJr

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Som dere sikkert skjønner ut i fra emnetittelen sliter jeg med en ekstremt ustabil internettforbindelse. Mister stort forbindelsen på kveldstid, og gjerne på fredager og lørdager. Av og til er det borte i flere timer, noen ganger kommer det igjen etter 5 minutter. For tiden er jeg Tele2-kunde, og har hatt opp til flere telefoner til dere såkalte "kundeservice". De kan ikke se noen problemer fra sin sentral, og har faktisk påstått at jeg har koblet opp utstyret mitt feil. Jeg kom ganske kjapt med et kontraspørsmål om hvorfor det fungerte av og til, dersom jeg hadde koblet opp noe feil. Det hadde han naturligvis ikke noe svar på. Her er litt informasjon jeg har fått fatt i:

 

"Total linjelengde inkludert inntak: 2928 meter, Lengde på inntak: 61 meter, Tråddiameter: 0,6 mm"

 

Om det sier dere noe mer enn det sier meg, så er det bare å melde i fra. Det jeg er mest interessert i er hvem som har skylda i feilen. Jeg er lite interessert i betale for en tjeneste jeg knapt nok får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen! Føler jeg har snakket med deg før, kan det være tilfellet? Hehe, neida.

 

Sånn jeg oppfatter situasjonen, så er du i en nokså kinkig, uheldig og fortvilet situasjon. Selv tror jeg at jeg hadde sendt et skriftlig brev til nettleverandøren og sagt akkurat hvordan situasjonen er, og hvor lenge problemet har vedvart. I tillegg ville jeg sagt at jeg ikke finner meg i den dårlige bortforklaringen lenger, og at jeg ser på det som en svært dårlig og useriøs kundehåndtering når de ikke tar seg bryet og prøve å fikse problemet. For meg så virker det innlysende at det er Tele2 som sitter med ansvaret i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei folkens! Som dere sikkert skjønner ut i fra emnetittelen sliter jeg med en ekstremt ustabil internettforbindelse. Mister stort forbindelsen på kveldstid, og gjerne på fredager og lørdager. Av og til er det borte i flere timer, noen ganger kommer det igjen etter 5 minutter. For tiden er jeg Tele2-kunde, og har hatt opp til flere telefoner til dere såkalte "kundeservice". De kan ikke se noen problemer fra sin sentral, og har faktisk påstått at jeg har koblet opp utstyret mitt feil. Jeg kom ganske kjapt med et kontraspørsmål om hvorfor det fungerte av og til, dersom jeg hadde koblet opp noe feil. Det hadde han naturligvis ikke noe svar på. Her er litt informasjon jeg har fått fatt i:

 

"Total linjelengde inkludert inntak: 2928 meter, Lengde på inntak: 61 meter, Tråddiameter: 0,6 mm"

 

Om det sier dere noe mer enn det sier meg, så er det bare å melde i fra. Det jeg er mest interessert i er hvem som har skylda i feilen. Jeg er lite interessert i betale for en tjeneste jeg knapt nok får.

 

Prøv å koble PC'en direkte til modemet (ikke bruk trådløs router eller switch/hub i mellom).

Hvis dette ikke hjelper, så gjør det samme med en Laptop (lån en hvis ikke du har 2 pc'er). Hvis problemet fortsetter, så MÅ det være modemet til Tele2 eller linjekvaliteten som er problemet. Uansett kan du kreve at Tele2 skal teste linjene skikkelig.

 

Hvis problemet bare oppstår fra en PC, så er problemet sannsynligvis PC'en din.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dersom du har telefoni og internett på samme linjeføring, og skiller dette ved hjelp av en splitter, så vil jeg anbefale deg å prøve en liten stund uten splitteren, og se om ikke ting blir bedre da :) Altså at du prøver med en kabel fra veggutak -> modem -> PC.

 

Splittere er feilkilde nummer èn i slike tilfeller, tett oppfulgt av rutere (spesielt trådløse sådan).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...