Treningsmagasinet.no Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Mann (50-årene) skiløper trener nesten hver dag, er i god form. Er i villrede om min sone 3 puls. Får det ikke til å stemme med tabeller osv. Makspuls er 183, testet nylig på rulleski. Jeg trener langkjør rulleski/jogg i terreng i en blanding av sone 1 og sone 2, men ligger mest i sone 2. Med 140 i puls kan jeg trene å snakke vanlig. I sone 3 skal jeg etter tabellene ha maks 165 i puls(183*90%). Men hvis jeg trener med denne pulsen, virker det helt puslete, kan nærmest snakke uanstrengt i det tempoet. Jeg har brukt å trene med puls på 173. Med denne pulsen går jeg 5 drag på 6min 45sek jevnt (rulleski). Siste draget gikk jeg i dag 30 sekunder raskere, da gikk jeg maks. Trener jeg helt feil eller? Synes man må puste litt i sone 3. Les saken her Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Glem alt som heter makspuls det har ingen betydning for treningspuls. Ta snittet på en 10 km som et utgangspunkt for terskelpulsen. Da har du en sone under terskel og en over terskel. På de rolige øktene gjelder det bare å ta det med ro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg