Gå til innhold

PSN blir delt i to. En for betalende og en gratis

Whackedorange

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg for min del syns at dette er rett og slett for dumt. sony har jo dessuten reklamert på ps3 for at det skal være gratis og enklere å komme seg på nett i forhold til ps2. og så kommer det ut nå at det blir en todelt ording. herregud hveit de i det hele tatt hva de sier??

hva er vitsen? det kan til og med hende at sony taper kunder på dette.

om det blir til at alle må betale en dag så sier jeg takk og farvell til ps3 for godt. Men jeg håper at denne dagen aldri vil komme.

Lenke til kommentar

jeg for min del syns at dette er rett og slett for dumt. sony har jo dessuten reklamert på ps3 for at det skal være gratis og enklere å komme seg på nett i forhold til ps2. og så kommer det ut nå at det blir en todelt ording. herregud hveit de i det hele tatt hva de sier??

om det blir til at alle må betale en dag så sier jeg takk og farvell til ps3 for godt. Men jeg håper at denne dagen aldri vil komme.

Og hvor har du det i fra at du må betale for å komme deg på nett?

Hvorfor er det slik at ingen leser hva som faktisk står i teksten for så å kommentere den?

Lenke til kommentar

Og hvor har du det i fra at du må betale for å komme deg på nett?

Hvorfor er det slik at ingen leser hva som faktisk står i teksten for så å kommentere den?

hvem har sagt at jeg bare leser her???

jeg leser verdensnyheter også ser`u XD

forresten så burde du også lese allt jeg skriver for jeg skrev til slutt HVIS DET KOMMER

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ryktene om betaling for PSN blusser opp igjen for Sony vill ha dekning for utgiftene som de har for serverne for PSN og dette problemet vill bare bli større jo større brukerdatabasen blir.

Så spørsmålet blir hvordan vil Sony ta seg betalt for dekning av PSN og slik jeg ser det så har de 2 alternativer.

1. Ta betalt for PSN på linje med hva MS gjør for XBL

2. Ha fortsatt ha fri onlinespilling på PSN men alt som kan kjøpes får en høyere pris enn hva dagens priser er, men dette kan fort backfire på Sony da ingen eller mindre ønsker å kjøpe ting på Storen til Sony.

Personlig tror jeg att alternativt 1 kommer til å bli brukt og det blir spennende om hvor mye dette vill koste i mnd. Vill det bli lik pris som hos MS eller lavere/dyrere.

KILDE

Lenke til kommentar

Dette er jeg villig til å betale for nesten på grunn av en ting alene:

Cloud Storage Space for Games:

Store your game saves on a virtual secure saver. This would allow you to access your game saves at any point in time, and from any PlayStation 3 or PSP console you are logged in on.

Det var faktisk mye her som virker veldig lovende, litt kritikkverdig at cross-game chat skal bli en del av dette også. Selv om jeg ikke har funnet det nødvendig, så skjønner jeg veldig mange vil ha det.

Likte også:

Free Access to PSOne Classics, PSP Minis, and PS3/PSP Themes

Get a fixed number of PSOne Classic games, PSP Minis (bite-sized games), and PS3/PSP themes per month to keep for free for as long as you are a subscriber. The PlayStation Store offers these types of content for $2-6 each.

Full Title Trial – 1st Hour Is Free

Download full versions of select Blu-ray and PSN game titles and have the chance to play the entire game (single or multiplayer) for free for the first hour. After that time you will have the option of purchasing the game to continue playing.

Member Demo Sharing of Full Game

Share a level of a game that you just purchased for your PS3 with a subscriber who doesn’t own the game. Your friends could do the same. This would be an exclusive demo not available otherwise to those who haven’t purchased the game.

Discounts on Store Content

Get weekly member-exclusive discounts on specific games, game add-ons and themes on the PlayStation Store. Discounts may range from 20-50% off regular retail prices.

En del av dette kan virke til at man nesten går i minus dersom man ikke er subscriber, det er jo ikke fullstendig detaljert enda, men slik det ser ut kan det bli veldig attraktivt å bli subscriber. Samtidig som de som er mer casual kan fremdeles få spille spillene sine online. På papiret så ser dette ut som en bedre tjeneste enn det Xbox tilbyr, men det er på papiret, så vi får se når dette blir satt i verk.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er latterlig av Sony å komme med så store fordeler for de som betaler for denne tilgangen kontra de som ikke ønsker å støtte denne betalingstjenesten.

For meg virker det som om fokus tas bort fra de som ikke støtter denne betalingstjenesten og hva slags innhold de faktisk får. Jeg får følelse av skillet som i dag er mellom US PSN og EU PSN. Der kommer alt det nyeste på US , mens vi gjerne må vente en måned etter før vi får det samme innholdet. Da føles det jo som om de faktisk ikke bryr seg om oss i Europa og at vi bare får deler av det vi egentlig skulle hatt fra begynnelsen.

For å sammenligne med spotify. Om man har fått invite og hører på musikk via dette er det lagt inn reklame mellom sangene. I tillegg har man ikke mulighet til å ha offline playlist. Allikevell er dette små forskjeller i forhold til om man oppgraderer til premium. Forskjellen mellom invite og premium er liten og man unngår den følelsen av at man får b-produktet. Man får jo de samme sangene uavhengig om man har premium eller fått invite. Det er ikke forskjell på innholdet i sangene.

Med denne betalingstjenesten føler jeg det blir for stor forskjell og at de som ikke bruker denne tjenesten blir nedprioritert og vil få det samme som de andre lenge etterpå. Det kan da umulig være ønskelig av Sony?

Det er mange positive ting som er med i denne betalingstjenesten, men det er da flere tjenester som burde vært tilgjenglig for alle fra dag en psn ble lansert. Ta Cloud Storage Space for Games for et eksempel hvor man nå får muligheten til å lagre savene på en visuell harddisk og ta frem savene når en selv ønsker. Dette burde da være tilgjenglig for alle og det burde da vært innplantert fra dag en?

Er det neste at de som bruker betalingstjenesten får en ekstra trophie type som de andre ikke får. Eller at man må bruke betalingstjenesten for å få ingame chat?

Det er flere tjenester jeg like ved betalingstjenesten og det kan hende jeg faktisk benytter meg av den. Men jeg advarer Sony og ber dem passe på hva de slipper til deres esklusive medlemmer og skillet mellom innholdet mellom de som betaler og de som benytter seg av online og psn gratis.

Lenke til kommentar

En del av dette som står på denne listen er nok også ekslusivt for USA, som Netflix og Hulu.

Vet ikke helt om noe som Cloud Storage kan forventes å være der fra dag en. Så vidt jeg vet, en stund siden jeg har brukt min Xbox, men jeg tror ikke dette er noe MS tilbyr i det hele tatt.

Dette skal også drives, det koster penger. Det er nå 33 millioner PSN kontoer, spredd over PS3 og PSP, dersom alle disse skulle hatt tilgang til å lagre alle sine savegames online så hadde det blitt fryktelig mye veldedighetsarbeid på Sony sin side. Selvfølgelig hadde det vert fantastisk, men litt urealistisk.

Da jeg sa opp gold medlemskapet mitt på Xbox Live var det bortimot ingenting jeg kunne gjøre lenger. Spillene mine sitt innhold var halvert på enkelte titler siden jeg ikke lenger kunne spille de online, det er ihvertfall noe Sony kan banke i bordet med, du vil kunne bruke alt som kommer på spilldisc'en din uten å betale Sony en krone.

De tar ingenting vekk fra det som er der i dag, og da har jeg ingen problemer med det på den måten, det jeg igjen vil nevne er at cross-game voicechat burde absolutt vert der fra dag en og jeg syns det er sleipt å ta under denne betalingstjenesten.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i det du sier der Steve Vice, og jeg mener du oppsummerer godt både det jeg tenker og mener, og det du står for.

Som sagt får vi satse på at ikke de grunnleggende funksjonene som burde vært der fra dag en er pålagt brukere av betalingstjenesten. Det blir iallefall spennende å se hvordan det utarter seg og hva vi i europa faktisk får nytte av ved en slik tjeneste.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Husk, hvis du liker det du har nå, ikke bry deg om ''Premium''! Premium kommer med nye ting, den tar ikke ting fra den ''gamle'' gratis-versjonen.

Jeg kommer til å betale.

Jo, men jeg blir ikke akkurat fornøyd om de implanterer tjenester til premium brukerne som egentlig burde vært for alle. Det jeg skriver er at jeg er redd for at de som velger premium senere vil få for store fordeler til og med i spill kontra gratis brukerne

Lenke til kommentar

Det at de tar den etterspurte ingame chatten som veldig mange har ventet lenge på (jeg har hvertfall lest gjennom hver oppdateringsliste sony har lagt ut på nettet i håp om at det skulle stå at de har lagt til ingame chat) og hiver den over til premium folket er bare sleipt..

Lenke til kommentar

Det at de tar den etterspurte ingame chatten som veldig mange har ventet lenge på (jeg har hvertfall lest gjennom hver oppdateringsliste sony har lagt ut på nettet i håp om at det skulle stå at de har lagt til ingame chat) og hiver den over til premium folket er bare sleipt..

Du mener sikkert riktig men jeg må bare rette det til at det er cross-game voicechat, ingame voicechat har vert der hele tiden :)

Lenke til kommentar

Sammenlignet med Gold på 360 så er jo betalingstjenesten til PSN Louis Vuitton, mens 360 er Dressmann.

Googlet det, og jeg må si jeg er enig. ^_^

Sant det, man betaler egentlig bare 500,- året for party-chat, demoer 1 uke før sølv-medlemmer og ikke minst online-gaming.

Men en av grunnene til at jeg skal skaffe meg PS3 er det at det er så fritt, men hvis betalende får bedre og flere tjenester så er jeg ikke så sikker lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...