Whackedorange Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Da kommer nyheten veldig mange ikke hadde håpet på kommer men egentlig har det hele tiden vært ett spørsmål om når den ville komme. Playstation Network vill bli delt i to, en for betalende og en for ikke betalende, hvordan denne fordeligen vill skje er foreløpig ukjent men en ting er sikkert. Det kommer fortsatt til å være gratis å spille via PSN. Personlig tror jeg fordelinga blir som følger: Demoer - Betalende medlemmer vil få tilgang før gratisbrukerne Servere - Mulig att dette blir delt i to hvor betalende medlemmer får raskere servere enn gratispassajerene. PSN spill og addons til spill (PSN/retail): Begge gruppene vill få øyeblikkelig tilgang siden dette er noe Sony tjener noen kroner på. Jeg gjentar att min punkter er rene spekulasjoner fra min side. Link til artikkelen Kjør debatt men hold den saklig og kom bare fram med hva du tror blir når denne lanseringa kommer. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det som egentlig sies her er jo at PSN som den er blir akkurat som før, men at Sony har tenkt å utvide med andre tjenester der noe av dette vil koste penger Ser ikke helt poenget i å diskutere om nye tjenester kanskje kommer til å koste penger. Sier seg selv at dette alltid er en mulighet. Stand down, soldiers. SCEE’s just sent us a Kaz Hirai quote which confirms that online PSN gameplay is to remain free. The comment’s from a business meeting at which it was confirmed that subscriptions are on the way to PSN. “SCE will further increase sales by offering users new entertainment through the combination of hardware, software, peripheral and PlayStation Network,” said the SCE boss. “Especially in the online area, we are studying the possibility of introducing a subscription model, offering premium content and services, in addition to the current free services.” The internet went a little batshit ealirer today on seeing a slide from Sony’s presentation that said PSN is to get a “new revenue stream from subscription”. Your play is free. You should watch out for the premium content though, wallet-guarders. Kilde Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 De kaller det for Premium content, men blir nok endel tjenester som er gratis nå, som går over til betaling. Kan ikke se for meg at de skal fortsette med den ordningen som er nå, i og med at det ligger en enorm inntektsmulighet i å ta betalt for PSN. Alle som har PS3 kan vel innrømme at de også hadde vært villige til å betale, om ikke veldig mye, så i hvertfall en betydelig sum, for PSN. Prisen vil selvfølgelig være avgjørende, da gratis PSN er et enormt pluss for PS3, og en stor konkurransefordel i forhold til andre aktører som Xbox live Lenke til kommentar
Laland Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det er ikke noen spill som frister nok på PS3 til at jeg kommer til å betale. Killzone 2 og MAG falt ikke i smak, og multiplattform spiller jeg for det meste på andre plattformer. Hvis PSN(spilling) måtte blitt betalt for, slik som Xbox Live, ville jeg holdt meg unna. Tar meg ikke råd til å betale for to tjenester samtidig. PSN er ikke på topp når det gjelder innhold(bortsett fra enkelte eksklusiver), det estetiske eller generell brukervennlighet. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Men så er det jo TYDELIG at PSN som den er i dag ikke skal være av det du må betale for. Og spesielt det med multiplayer ble det jo presisert at man ikke skal betale for. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Siktet til det largim skrev over meg, med påstanden om at "Alle som har PS3 kan vel innrømme at de også hadde vært villige til å betale, om ikke veldig mye, så i hvertfall en betydelig sum, for PSN.", siden den ikke er sann. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det er jo litt lame av Sony uansett hvilken løsning de velger, da det at nettjenestene deres er gratis har vært et av de store punktene de liker å nevne. Selv kommer jeg ikke til å betale for noe på Playstation Network av den enkle grunn at Microsoft allerede får litt mer enn det jeg egentlig vil ut med for å spille spillene mine. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Som det står i artikkelen som trådstarter linker til vil det ikke koste noe å spille online, det vil være gratis, er vel kun noen ekstra ting som eksklusiv demo, tidlig tilgang o.l. Tror ikke det vil være store forskjeller fra dagens psn og denne betalingstjenesten, jeg ser mer på det som playstation qore, hvor man betalte penger for å få tak i videoer og demoer. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ser for meg at typiske betalingstjenester kan være den nye streamingstjenesten for musikkvideo, ekstra innhold i playstation Home og noen ekstra demoer / betatilgang. Ren spekulasjon selvsagt, men jeg tar denne annonseringen med stor ro. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 De betalende, er de hvis du betaler for selve PSN? Eller er det de som betaler for spill og slikt? Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ville betalt, men det skjer ikke. Trust me. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Siden det fortsatt blir gratis å spille online, gjør ikke dette meg så mye. Lenke til kommentar
Kjell Kanon Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg betaler ihvertfall ikke en eneste krone før det Europeiske PSN er like bra som det Japanske eller Amerikanske. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hvis jeg har skjønt dette riktig, så er jo dette bare en bra nyhet. Folk som vil betale for litt ekstra stæsj og snadder kan gjøre det. Men for resten blir det ingen forandringer? Så lenge man ikke trenger å betale for å spille online er det vel få som bryr seg om at man kan betale for "premium content" hvis de selv ikke vil betale for det? :rolleyes: Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Bare viss onlinegameplay blir gratis så tar jeg dette med knusende ro Online med UC2, KZ2, MW2, MAG og kommende BFBC2 forblir gratis så er jeg fornøyd Viss det er under 250kr for året med nye Sony så betaler jeg Endret 20. november 2009 av Toman Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg tviler på at PS3-eiere blir nødt til å betale for å spille online. Sony har brukt gratis onlinespilling som et salgspunkt, så kan jeg se for meg at Sony hadde fått massiv kritikk pga en slik endring. Jeg kan dog se for meg at de vil introdusere en premium-tjeneste med en rekke eksklusive funksjoner. Cross-game chat kanskje? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Nei, uff. Om Crossgame chat blir premium så har dem driti seg langt ut. Funksjoner skal og bør være akkurat det samme som ikke betalende. Mens stasj bør være ekslusivt. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Tviler sterkt på at selve spillingen over PSN blir et betalings-abonnement, isåfall hadde Sony skutt seg selv i foten. Men så er det jo heller ikke det som står i artikkelen, så jeg forstår ikke helt hva noen folk er redde for. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Emne tittel er missvisende...det er ikke bestemt at dette kommer til å skje men det er en mulighet det skjer. Jeg betaler gjerne om tjenesten blir bedre eller en får tillgang til mer innhold ekslusivt for betalende osv...har ingen problemer med det. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Nei, uff. Om Crossgame chat blir premium så har dem driti seg langt ut. Funksjoner skal og bør være akkurat det samme som ikke betalende. Mens stasj bør være ekslusivt. Partychatten til 360 må man også ha Xbox Live Gold viss du lurte på det Bebeluluv, dette har jeg testet selv med å a silver og det gikk ikke... Går kun ann å chatte 1vs1 med Silver Jeg tror crossgamechat blir nok premium, sånn som Xbox Live Eller viss det koster 100kr året for crossgamechat så betaler jeg gladelig det Endret 20. november 2009 av Toman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå