Gå til innhold

Spm. angående skrivebordserstattere

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har studert en skrivebordserstattere en god stund nå å er nå i ferd med å kjøpe en. Men det er noen spm. jeg ennå lurer på, kan dere hjelpe meg??

1) skrivebordserstattere støyer mye mer enn andre bærbare som bruker en annen prosessor. Dere som har Elitegroup Green 732, hvor mye støyer den?

2) siden det er en skrivebordsprosessor i skrivebordserstattere går det ann å oppgradere prosessoren senere? Jeg ser på elitegroup sine maskiner at de kan tåle prossesore opp til 3,06 Ghz.

3)skrivebordserstattere bruker selfølgelig mye mer strøm å batteri enn andre bærbare. Slike invertere som forandrer 12v til 220v, hvor mange W må en skrivebordserstattere ha for å lade og brukes samtidig?

Mvh Tha sims :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Skal svare så godt som mulig.

1) Jeg har G732, og personlig så synes jeg ikke den støyer så mye. Men den støyer en del mer enn "vanlige" bærbare! Men etter mitt synspunkt skal det ikke være noe problem å bruke den i f.eks. en forelesningsal.

2) Det er enkelt å oppgradere. Åpne deksel med skrujern, ut med prosessor, inn med ny prosessor, skru på deksel, så vips har du en kjappere PC! :smile:

3) Green 732 har et "kjernekraftverk" på 12 celler!!! Og dette holder til ca 2 timers bruk. Men med vanlig AC-power bruker den ca like mye som et par langlyspærer på en bil (rett på meg hvis jeg tar feil), dvs ca 90 watt. Pc'en har 19 volt og 4,7 amper. derfor 19x4,7=89,3 watt. Dette er for å holde den gående. Men hvor mye mer den trekker for å lade samtidlig, er jeg ikke sikker på.

Håper at disse svarene var til hjelp.

Vil si helt til slutt at jeg er skikkelig fornøyd med min Green 732. Anbefaler denne PC'n. Sjekk på PCmax . Det var der jeg kjøpte min! Se specs under...

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har studert en skrivebordserstattere en god stund nå å er nå i ferd med å kjøpe en. Men det er noen spm. jeg ennå lurer på, kan dere hjelpe meg??

1) skrivebordserstattere støyer mye mer enn andre bærbare som bruker en annen prosessor. Dere som har Elitegroup Green 732, hvor mye støyer den?

2) siden det er en skrivebordsprosessor i skrivebordserstattere går det ann å oppgradere prosessoren senere? Jeg ser på elitegroup sine maskiner at de kan tåle prossesore opp til 3,06 Ghz.

3)skrivebordserstattere bruker selfølgelig mye mer strøm å batteri enn andre bærbare. Slike invertere som forandrer 12v til 220v, hvor mange W må en skrivebordserstattere ha for å lade og brukes samtidig?

Mvh Tha sims :p

Siden en cpu ikke støyer så har det ikke noe med prosessor hvor mye det støyer. Det har med viften som brukes + luft gjennomstrømingen. Flere tester viser at f.eks Toshiba med p4 er like stille om ikke mer enn andre med P4m.

Lenke til kommentar

Takk Overload!

Det som var meningen å skrive var vel noe slikt

1)skrivebordserstattere støyer mye mer enn andre bærbare som bruker en annen prosessor. Dette er fordi p4 prosessore utvikler mer varme enn andre prosessore som brukes i andre bærbare. Dere som har Elitegroup Green 732, hvor mye støyer den?

Riktig nå :oops:

Lenke til kommentar

Hmm.. dette med å dele opp bærbare i "skrivebordserstattere" og andre er litt vanskelig, siden det er så mange maskiner som ikke lett lar seg plassere i en gitt kategori.

Hvor viktig er prosessorkraften for deg? Jeg selv har en Centrino-basert Toshiba Tecra S1 med en Pentium-M 1.6 ghz prosessor, denne maskinen føles mye raskere enn de 1.6 ghz skulle tilsi.. Jeg var selv på jakt etter en maskin jeg kunne bruke som en erstatning for min desktop, og fant ut at Pentium-M prosessorene var raske nok bare resten av maskinen gjorde sitt. Det hele endte med at jeg gikk ned på hastighetskravet til fordel for mer typiske bærbar-egenskaper. Et springende punkt vil være harddiskytelsen.. er du avhengig av rask harddisk-ytelse har du ikke så mange valg.

For de som er interessert i Tecra S1:

Se ellers spesifikasjoner på

http://www.toshiba-dm.com/cgi-bin/frameset...omponentID=4582

Batterikapasiteten er den beste jeg har sett på noen bærbar i samme klasse, 6 timer ved normal bruk, og jeg kan se omtrent to dvd-filmer på ett fullt batteri :-) Stille er den og, vifta går nesten ikke under skriving/websurfing.

Selv om jeg ikke er særlig interessert i spill har jeg rukket noen missions med Splinter Cell på maskina, det går upåklagelig i 1024x768. Radeon 9000 er ikke det raskeste kortet i verden men av det bedre som finnes til bærbare.

Av negative ting kan det nevnes at maskina blir ganske varm "under venstre håndflate" etter noen timer med intensiv harddisk-jobbing, samt at det ennå ikke finnes opensource drivere til intels centrino-wifi. Bare viktig for særinger som meg som vil kjøre skikkelige OS ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...