Gå til innhold

Når Windows ikke starter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat installert windows 7 på 2 pcer. en laptop og en stasjonær via minnepenn.

Først formaterte jeg minnepennen på riktig måte. Så kopierte jeg alle filene fra windows dvden over på minnepennen. Så gikk jeg inn i bios og satte maskina til å starte fra minnepenn. Fikk mulighet til akkurat samme valgene som om jeg hadde brukt cd/dvd. Og installasjonen fra minnepenn virka utrolig bra!

For å formatere minnepennen riktig trengs et program, da windows ikke klarer å gjøre denne jobben.

En full forklaring og linker til freeware programmet som trengs for å formatere minnepennen finnes på: http://www.blogsdna.com/2016/how-to-install-windows-7-from-usb-drive-without-windows-7-iso-dvd.htm.

Lenke til kommentar

Har akkurat installert windows 7 på 2 pcer. en laptop og en stasjonær via minnepenn.

Først formaterte jeg minnepennen på riktig måte. Så kopierte jeg alle filene fra windows dvden over på minnepennen. Så gikk jeg inn i bios og satte maskina til å starte fra minnepenn. Fikk mulighet til akkurat samme valgene som om jeg hadde brukt cd/dvd. Og installasjonen fra minnepenn virka utrolig bra!

For å formatere minnepennen riktig trengs et program, da windows ikke klarer å gjøre denne jobben.

En full forklaring og linker til freeware programmet som trengs for å formatere minnepennen finnes på: http://www.blogsdna.com/2016/how-to-install-windows-7-from-usb-drive-without-windows-7-iso-dvd.htm.

Hvis ikke linken over virker gå inn på www.blogsdna.com og søk på: How to Install Windows 7 From USB Drive without Windows 7 ISO DVD

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor dere som liker Mac skal kritisere de som kjører windows. Jeg sitter ved min iMac, men kjører vista akkurat nå. Dette på grunn av forskjellige ting, slik som programmer jeg er nødt til å bruke på studiet. Men jeg har også såklart Mac OS X på maskinen. Det er der jeg gjør det meste av fotoredigering og slikt. Jeg er strålende fornøyd med begge OS-ene, men er litt nysgjerrig på W7 da. Og kanskje Snow Leopard..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...