Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

N900 får støtte for Exchange Server 2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk akkurat kjøpt en smarttelefon fra Nokia. Listen over feil, og mangler er stor. Jeg kjøpte denne telefonen fordi den skulle kunne sende og motta mailer gjennom en spesiell nokiatjeneste. Men det så ut som om telefonen ble stengt ute etter noen dager. Den siste gangen jeg logget meg på ble alle mailene jeg hadde mottatt slettet. Og så var det slutt på alt. Men det som gjorde meg mest betenkt var alle lisensavtalene som man måtte godkjenne. Det tok meg ganske lang tid å lese gjennom dem. Noen av dem lå på nettet. Og de sa rett ut at det ble samlet inn identifiserbar informasjon både gjennom telefonbruk og bruk av web. Dette kunne bli koblet sammen stod det ett sted. Og i et annet tilfelle stod det at personrelatert informasjon kunne bli sent til land uten lovgivning for behandling av slik data. Når man vet hvor mye informasjon enkelte dataprogrammer sender ut fra en pc, hvor mye informasjon som kan lagres fra et besøk på en nettside, og hvor lett det er å la en smarttelefon sladre om hva den brukes til, så syntes jeg det er veldig rart at det ikke blir fokusert mer på dette. Nokia sier at de i fremtiden vil satse på å tjene penger på å tilby digitale netttjenester. Det er dette som er fremtiden sier de. Men de kommer neppe til å tjene noe på meg.

Lenke til kommentar

For nettbank så mangler java-support (java applets). Nokia-representanter antydet for et par år siden (ifb. med N800-lanseringen) at java-løsninger var et heller gammelmodig konsept. Og for min del stemmer jo det, har kun bruk for java ifb. med banken. Og her har man jo ikke noe valg. Verst av alt er at hele BankID-konseptet ikke gir noen forbedring av sikkerheten sammelignet med det man hadde tidligere (kodekort etc.), og har introdusert farlige sikkerhetsproblemer i tillegg. Ref. følgende dokument: http://www.nowires.org/Papers-PDF/MitM_SEC2008.pdf

Vel, linken ble tydeligvis fjernet i innlegget. Google etter MitM_SEC2008.pdf istedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...