Vegar Jansen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Gammelt datautstyr trenger på ingen måte gå rett til elreturen - her er fem gode tips. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Det er en fryktelig dårlig idé å bruke en gammel pc som tjener 24 timer i døgnet. Strømforbruket er vesentlig større en dagens strømgjerrige produkter. Forskjellen er faktisk så stor at det ikke går lang tid før du har tapt økonomisk på løsningen. Dette viser seg på strømregningen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Tenkte akkurat selv en server når jeg så artikkelen. Men "Gjest" kommer med et godt argument. Birger Lenke til kommentar
Vegar Jansen Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Her må jeg si meg uenig - jovisst har det i hine dager blitt lagd noen strømslukende systemer, men det blir det også i dag. Her fremstiller du det som om all eldre maskinvare automatisk bruker mye mer strøm enn nyere maskinvare, men så enkelt er det nok ikke. Er du opptatt av lavt strømforbruk kan du for eksempel passe på å nettopp ikke ha på serveren 24 timer i døgnet, men nå skal vi også huske på at vi bor i et land der vi trenger oppvarming store deler av året. Veldig mye av energiforbruket til en PC går over til varme som vi ellers måtte dekt med tja... panelovnen? Tenker vi i stedet "grønt" er det ingen tvil om at belastningen blir større på miljøet ved at din gamle PC skal kasseres og nye datadeler produseres og transporteres til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg