Joachim_F Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Bli med på en reise illustrert gjennom fotballspillenes utvikling. Les hele saken Lenke til kommentar
Soris81 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Fantastisk artikkel! Bringer frem mange gode minnner...Sensible Soccer - Marco Van Basten, Baggio og Papin need I say more!? Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Kjempefin artikkel! Jeg har masse gode minner fra flere av spillene. Actua Soccer ble spilt myyye en periode, det spillet hadde vel Arne Scheie som kommentator på norsk hvis jeg ikke husker feil. nAz-guL Lenke til kommentar
Sparry Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Fin artikkel, men var en del kremspill du glemte å legge til. Så meg faktisk nødt til å lage en konto her på gamer.no slik at jeg kunne kommentere dette. Hvor ble det av World cup på den klassiske Nintendoen? ( )Jeg har ingen anning på hvor mange timer jeg sittet foran Nintendoen med dette spillet. Kontrollene, som back in the days, var firkantet - hadde satt ett godt merke i hendene mine. For dere blodfan, dette går faktisk ann å få på wii, selvom det har falmet litt med årene er det fremdeles fantastisk morsomt å kunne DREPE motspillerene, samtidig som en fyrer av Argentina sitt superskudd. :rolleyes: Lurte også på hvor FIFA Road to World Cup var blitt av, som forøvrig ble foreviget på Nintendo 64. ( ). Lyden er kanskje litt vondt på den videoen, men dette må jo være ett av de beste konsoll-fotballspillene som er laget! Eneste kjedelige var vel hvis en til slutt fikk stål kontroll på filming, og kunne fikse motspillerene røde kort oftere enn unger ber om smågodt i dagligvare butikken. Til sist lurte jeg på hvor klasikkeren Striker var blitt av? ( )Spillet hvor keeperen var en VONDT jævel å komme seg forbi(unnskyld fransken), og når man først scoret sørget man for at naboen hørte det. Når man tenker på det, så har det vært fantastisk mange fine fotball spill opp gjennom tidene. Takk for en fin mimre artikkel! - Sparry! Endret 15. november 2009 av Sparry Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 World Cup var det første jeg tenkte på når jeg leste artikkel-tittelen, men har forståelse for at man ikke får plass til alt. Flott å se Tecmo der dog! Utrolig morsomt og fengende spill. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Super Soccer var fantastisk. Jeg har ikke tall på hvor mange timer som gikk bort mens jeg spilte det. Tyskland var for øvrig favorittlaget mitt. Nr. 7, Lotar, var nærmest en gud blant dødelige. Internatial Superstar Soccer 64 ble det neste fotballspillet jeg spilte til døde. Bare spillergeneratoren bidro til mange timer med underholdning. Det ble noen timer med Fifa 2000 og 2001 også, men jeg mistet sansen for fotballspill da serier med årlige utgivelser begynte å dominere. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ah, nå fikk jeg minner tilbake til kveldene hvor jeg satt og spilte FIFA 98 på min Nitendo 64! En utrolig forskjell som fotballspillene har gått gjennom, det må jeg virkelig si! Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Et herlig gjensyn som virkelig tar meg med nedover memory lane. Har spilt stort sett alt som kan krype og gå av fotballspill på C64, men Micro(prose) Soccer var den ubestridte sjefen. Et av de fotballspillene jeg sitter igjen med flest minner fra den dag i dag, til tross for den noe enkle og begrensede styringen. Ellers husker jeg veldig godt World Cup på NES(spiller det faktisk av og til når jeg er på besøk til søskenbarnet), og Kick Off 3 på SNES. Sistnevnte fordi en kompis av meg var den eneste som hadde det, og vi syntes det var dritkjipt at foreldrene hans sa vi måtte være ute en halvtime for hver halvtime vi spilte, men det var verdt det uansett. Begynte først å få øynene opp for Fifa-serien når Fifa 98 kom(selv om jeg hadde spilt 96 og 97, uten at de helt klarte å fenge meg), men for et spill. Det var tre gyldne år med Fifa 98, 99 og 2000, før Fifa-serien gikk ganske kraftig utfor stupet de neste 7-8 årene. Er dog litt morsomt å tenke på at det på Fifa 2000 gikk an å få spillere bortført av UFO, spille med brennende cornerflagg og lysende spillere, med tanke på hvor ultra-seriøs spillserien fremstår i dag. UFO-abduction:Human glowsticks: Og ja, kom på en siste ting. This Is Football-serien. Ikke fordi gameplayet i seg selv var så utrolig bra, men pga. de morsomme kveste-taklingene, og alle gullkornene til kommentatoren. "Velkommen til Arnold Schwarzenegger Stadion. Stor stadion, stor mann!" Lenke til kommentar
erikb Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hva het det fotball-spillet på NES hvor alle spillerne tok sklitakling samtidig hvis man ikke hadde ballen og taklet? Også fikk man "reprise" av målet som var helt random i forhold til hvordan du faktisk scoret. Det var to forskjellige typer musikk man kunne velge også husker jeg. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=xOk5XUOeD7E Endret 15. november 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
simenovic Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Flott artikkel! Savner dog noe om det artige Sega Soccer Slam som kom ut i 2002, men det var vel veldig likt Super Mario Strikers, og da er det vel bare en plass til ett av dem Men alle tiders artikkelig, interessant og underholdende lesning Lenke til kommentar
Husam Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Morsom lesning. Håper på en lignende artikkel angående fotballmanager-spill. Har vært en meget spennende utvikling der også, og noen halvukjente perler som fortjener noen øyeblikk i lyset igjen. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Var to spill som kjapt dukket opp i hodet mitt her, Nintendo World cup og super soccer. Det siste kom jo med i artikkelen, mens det første ser jeg at jeg ikke var alene om å like Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 http://www.youtube.com/watch?v=xOk5XUOeD7E Det hadde jeg på GameBoy og det var lett det feteste spillet jeg hadde til den, utenom Pokèmon selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå