Blate Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 En forumtråd på Neogaf viser til en artikkel der CFO i Activision Blizzard, Thomas Tippl, lufter planer om å lansere nye betalingstjenester for deres største merkevarer. Call of Duty og Blizzards Battle.net blir nevnt som mulige testplattformer. Her er et utklipp fra orginalartikkelen på IGN: Activision Hints at Call of Duty Online PlansGamers demanding additional services and innovations, publisher says. by Jim Reilly US, November 12, 2009 - The online business models for many of Activision's key franchises could start to change in the near future. During today's BMO Capital Markets Conference, CFO of Activision Blizzard Thomas Tippl was asked if the successful World of Warcraft online business model will ever translate into the publisher's other major franchises, such as Guitar Hero and Call of Duty. While Tippl said WoW's model is difficult to replicate, players should expect new monetization models for its other titles soon enough. "It's definitely an aspiration that we see potential in, particularly as we look at different business models to monetize the online gameplay," said Tippl. "There's good knowledge exchange happening between the Blizzard folks and our online guys." "We have great experience also on Call of Duty with the success we had on Xbox Live and PlayStation Network. A lot of that knowledge is getting actually built into the Battle.Net platform and the design of that," he added. "I think it's been mutually beneficial, and you should expect us to test and ultimately launch additional online monetization models of some of some of our biggest franchises like Call of Duty." Tippl added there is a demand from its core fanbase willing to pay for additional services and content. "Our gamers are telling us there's lots of services and innovation they would like to see that they're not getting yet. From what we see so far, additional content, as well as all the services Blizzard is offering, is that there is demand from the core gamers to pay up for that," Tipple explained. A supposed leaked online survey from June possibly hints at what Tippl is driving at. The survey centered around the idea of a monthly service that gives subscribers additional multiplayer and gameplay enhancements for future Call of Duty titles. Kilde: http://uk.xbox360.ign.com/articles/104/1044965p1.html Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 MMO-betalingsmodeller vil jeg faktisk kun finne meg i når jeg spiller nettopp MMO-er. Å prøve å benytte seg av den modellen til andre spilltyper har jo f.eks. Flagship demonstrert resultatene av med Hellgate-fadesen (HGL var ikke mer MMO enn Diablo 2 var det, uansett PR-spin). Med unntak av merkenavnet - som jeg håper ikke alene er nok til å lure folk - er det ingen grunn til å tro at å ta seg betalt for multiplayerdelen av CoD-serien kommer til å gi andre resultater, med mindre de forandrer konseptet ganske radikalt. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det var tydeligvis ikke nok å kjøre Tony Hawk og Guitar Hero i grøfta... Activision har blitt spillindustriens største drittsekk. Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Activision har blitt spillindustriens største drittsekk. Rett etter EA! Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Activision har blitt spillindustriens største drittsekk. Rett etter EA! EA? Selskapet som har gitt ut Dragon Age, Dead Space, Mirror's Edge, Boom Blox, Henry Hatsworth, Brutal Legend og distribuert Rock Band? The Saboteur og Dante's Inferno er heller ikke langt unna. De har satset på langt mer originale ideer enn Activision denne generasjonen. I tillegg har etablerte serier som Battlefield, Burnout, Tiger Woods, The Sims og Fifa fått god kritikk. Greit nok, de har gjort noen blemmer de også(Need for speed f. eks). Totalt sett så synes jeg alikevel at EA har gjort en mye bedre jobb enn Activision de siste årene. Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Activision har blitt spillindustriens største drittsekk. Rett etter EA! EA? Selskapet som har gitt ut Dragon Age, Dead Space, Mirror's Edge, Boom Blox, Henry Hatsworth, Brutal Legend og distribuert Rock Band? The Saboteur og Dante's Inferno er heller ikke langt unna. De har satset på langt mer originale ideer enn Activision denne generasjonen. I tillegg har etablerte serier som Battlefield, Burnout, Tiger Woods, The Sims og Fifa fått god kritikk. Greit nok, de har gjort noen blemmer de også(Need for speed f. eks). Totalt sett så synes jeg alikevel at EA har gjort en mye bedre jobb enn Activision de siste årene. er veldig enig med deg her, skal ikke nekte for at eg ikke kunne fordra EA før forde de ga ut så mye crap og ødela gode serier (need for speed, command and conquer) og stort sett ga ut spill på samlebånd, men de har virkelig skjerpet seg, de nye command and conquer spillene er gode og nyeste need for speed fikk i værtfall god karakter (har ikke spillt det sjøl) og som du sier så har de no gitt ut mange gode tittler og mange til er på vei. så no satser EA i værtfall på kvalitet og det hjelper stort. menst activision derimot mener eg bare driver faenskap, som når de prøvde å ta knekken på brutal legend og har stort sett ingen gode spill på lager virker det som, bortsett fra modern warfare det er. (som btw activision egentlig aldri ønsket skulle bli laget) på min liste har i værtfall EA bedret seg noe sykt og activision har tatt plass nr 1 som mest hatede selskap. dette er selvfølgelig bare personlige meninger (en siste ting som irriterer meg, når man skriver activision blizzard så synes eg det bare gir blizzard et dårlig lys selvom de ikke nødvendigvis har noe med saken å gjøre) Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Activision er størte dritselskapet finnest, dem har tattover for EA, EA har skjønt kan ikke være dritsekk for lenge, får folk slutter kjøpe spill. EA lager bra spill fortiden. Blizzard har blitt mere og mere grådig og, Activision vil dra ut mest mulig penger av folk. Jeg gleder meg til C&C 4 og Mass effect. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Blizzard har lite med saken å gjøre, annet enn at Activision fikk navnet deres på kjøpet da de fusjonerte med Vivendi, hvilket Blizzard er et datterselskap av. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Activision er djevelen, og dere som har kjøpt Modern Warfare 2 er djevelens horer. BEGONE! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Så får å nyte WoW skikkelig må vi bruke penger på en pc som kan kjøre det, kjøpe spillet pluss 2 (snart 3 ekspansjoner), betale månedlig for å spille det, OG betale for å spille det på battle.net? Hvattefukk? Lenke til kommentar
Blate Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Personlig så vil ikke jeg gå så langt som å benytte ekstremuttalelser om Activision. Om ikke annet så har Bobby Kotick åpent fortalt om hvilken filosofi han har adoptert for Activision. Jeg skjønner argumentene i konteksten av å maksimere profit og økonomisk vekst. Dessverre så ser det ut til dette går ut over forbrukeren ved at det åpner for salg av ufullstendige produkter som bare blir fullstendig gjennom salg av tilleggstjenester. Selv, mener jeg, at dette er en filosfi som er sterkt skadelig for mangfoldet til hobbyen vår. Noe som direkte har ført til at jeg i det siste har mistet all interesse for titlene deres. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Kunne tenkt å sett muligheten til å kjøpe Blizzard spill online. Helst på Impulse Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå