Breathe Fresh Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Er en amatør i det å lage hjemmeside, har bare erfaring med freewebs og lignende. Noen som vet om en bra måte som også er enkel så jeg, en amatør, kan lage en bra side, som folk lett kan finne? Endret 15. november 2009 av Nostalgic Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Usikker på hvordan jeg skal tolke spørsmålet ditt, spesielt "som folk kan lett finne" delen. Er det riktig å tolke det som at du helst skulle ha hatt en enkel adresse (optimalt minhjemmeside.com eller noe tilsvarende)? For det er egentlig ikke så blånøye hvor siden din blir hostet (selvsagt innen rimelighetens grenser), så lenge feks mydomain.com selger .com-domener til under 10$ året*. Det finnes sikkert andre som har enda billigere tilbud. Da kan siden din feks ligge på studentserverne på Gløshaugen (www.ntnu.no/folk/~nostalgic/min_hjemmeside/versjon3/) mens adressen besøkende forholder seg til er minhjemmeside.com. *) Det eneste aberet er at du må passe på som hauken at du betaler årsavgiften til riktig tid, ellers så får du et helvete med å få tilbake adressen fra en eller annen domene-snapper. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Han tenkte vel på å lage selve siden. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Om det er sidebyggingen som er problemet, så er det få ting som er enklere enn web-editorene i freeweb, blogspot og tilsvarende. Det må i såfall være MS Word -> "Lagre som..." -> html Når det gjelder editorer så har jeg ikke peiling. Dreamweaver var vel en grei en, i alle fall før i tida? Jeg jobber jo med webprogrammering, men jeg bruker Eclipse (eller andre teksteditorer). I nødsfall så rettes ting direkte på server med nano eller tilsvarende. Men, om det er sider "som folk lett kan finne" som er det ønskede, så antar jeg det er krøllete webadresser som er problemet. Dette løses med å ordne en enkel adresse gjennom en eller annen registrar og redirekte fra denne. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Co.cc er jo ganske fin. Samme er DOT.TK. ...hvis det er adressen som er problemet. Begge over er redirektere og gratis. >=D Endret 15. november 2009 av HCG Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Eller go.to for den del. Finnes flere slike gratis. Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Takker for svar, tenkte først og fremst på noe gratis greier som kommer opp som resultat hvis man søker på google. Og noe som ikke er så veldig avansert til å begynne med. EDIT: Kanskje noe man kan forme med Frontpage? Endret 15. november 2009 av Nostalgic Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Siden min kommer på Google. TazDog.co.cc. Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hvordan lagde du siden din? Er det gjennom siden deres eller brukte du program ala frontpage? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Denne lagde jeg i HTML. Gikk fort å lære det, og jeg fikk dekket mine behov med HTML. mordi.ziphoid.com/ Her kan du lære HTML. Endret 15. november 2009 av Mordi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå