Gå til innhold

God Of War III, diskusjon rundt kommende slaget mot gudene!!!


Toman18

Anbefalte innlegg

da har Zero Punctuation reviewet God of War 3 og eg må si meg veldig enig med det han sa om spillet. har ikke rundet spillet enda, men skal no se få gjort det, men så langt av ka eg har spillt, sett og hørt så er eg ganske skuffet over spillet og mener det på ingen måte fortjente 10/10, men det er jo bare min mening. hadde jo forsatt fin grafikk og godt gameplay :p

 

Link: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/1595-God-of-War-III

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet der du er i demoen og sannelig de har oppgradert noe fryketlig med det visuelle, og kampen mot underverdensguden Hades var også damn damn episk, hvor skal det ta slutt, blir så damn blown away og sliten av å spille det :D

 

Og gameplayet er redifinert mener jeg, så hektisk og så overlegent, at det går ann :D

Lenke til kommentar

da har Zero Punctuation reviewet God of War 3 og eg må si meg veldig enig med det han sa om spillet. har ikke rundet spillet enda, men skal no se få gjort det, men så langt av ka eg har spillt, sett og hørt så er eg ganske skuffet over spillet og mener det på ingen måte fortjente 10/10, men det er jo bare min mening. hadde jo forsatt fin grafikk og godt gameplay :p

 

Link: http://www.escapistm...-God-of-War-III

 

Enig her, har sagt en del om det før og jeg kan godt si det igjen - God of War 3 er egentlig ikke et kjempegodt spill utover gameplayet og grafikken. Veldig enig i Zero Punctuation, og er jo litt artig at han sier det samme som flere (deriblant meg) har sagt om våpnene og så videre.

 

Har kommet der du er i demoen og sannelig de har oppgradert noe fryketlig med det visuelle, og kampen mot underverdensguden Hades var også damn damn episk, hvor skal det ta slutt, blir så damn blown away og sliten av å spille det :D

 

Og gameplayet er redifinert mener jeg, så hektisk og så overlegent, at det går ann :D

 

Episk? For meg var Hades-kampen en helt tradisjonell bossfight på grensen til å være kjedelig og under gjennomsnittlig hva God of War-serien angår. Gameplaywise syns jeg spillet er et par hakk bakover fra God of War 2. Snedig å innføre litt forskjellige objekter som Helios' hode og legge forskjellig magi over på hvert våpen, men rent slossesmessig har du færre strenger å spille på i dette spillet fremfor det forrige.

Lenke til kommentar

Den beste bosskampen var etter mitt syn kampen mot Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Chronos.

 

Ellers er jeg litt enig med AltF4, Gow 1 og 2 er bedre spill. For meg er de 10/10 spill, mens GoW 3 er 9/10. Det virker rett og slett som at GoW 1 og 2 har mer dybde i alt. Både i historien, slåssingen, oppgraderingene og puzzles.

Lenke til kommentar

da har Zero Punctuation reviewet God of War 3 og eg må si meg veldig enig med det han sa om spillet. har ikke rundet spillet enda, men skal no se få gjort det, men så langt av ka eg har spillt, sett og hørt så er eg ganske skuffet over spillet og mener det på ingen måte fortjente 10/10, men det er jo bare min mening. hadde jo forsatt fin grafikk og godt gameplay :p

 

Link: http://www.escapistm...-God-of-War-III

 

Enig her, har sagt en del om det før og jeg kan godt si det igjen - God of War 3 er egentlig ikke et kjempegodt spill utover gameplayet og grafikken. Veldig enig i Zero Punctuation, og er jo litt artig at han sier det samme som flere (deriblant meg) har sagt om våpnene og så videre.

 

Har kommet der du er i demoen og sannelig de har oppgradert noe fryketlig med det visuelle, og kampen mot underverdensguden Hades var også damn damn episk, hvor skal det ta slutt, blir så damn blown away og sliten av å spille det :D

 

Og gameplayet er redifinert mener jeg, så hektisk og så overlegent, at det går ann :D

 

Episk? For meg var Hades-kampen en helt tradisjonell bossfight på grensen til å være kjedelig og under gjennomsnittlig hva God of War-serien angår. Gameplaywise syns jeg spillet er et par hakk bakover fra God of War 2. Snedig å innføre litt forskjellige objekter som Helios' hode og legge forskjellig magi over på hvert våpen, men rent slossesmessig har du færre strenger å spille på i dette spillet fremfor det forrige.

 

Spilt begge tidligere spill og nummer 3 er ikke bare bedre på alle måter, men det har aldri vært noe lignende spill. Det er ingen dyp story bak det, men det er gameplay som aldri før.

Jeg kan med hånden på hjertet kalle spillet et av tidenes beste spill jeg har spilt i mine 27år utenom FF7 da :) Det er perfeksjonisme og tilbyr mye nytt ingen andre er i nærheten av.

Lenke til kommentar

Går det an å skifte vanskelighetsgrad på spillet? Jeg fikk tilbud om å skru den ned når jeg døde så mye en gang, men får det ikke nå lenger...

 

EDIT: Det gikk etter at jeg døde 5 millioner ganger... Beklager

Endret av FluX
Lenke til kommentar

Spilt begge tidligere spill og nummer 3 er ikke bare bedre på alle måter, men det har aldri vært noe lignende spill. Det er ingen dyp story bak det, men det er gameplay som aldri før.

Jeg kan med hånden på hjertet kalle spillet et av tidenes beste spill jeg har spilt i mine 27år utenom FF7 da :) Det er perfeksjonisme og tilbyr mye nytt ingen andre er i nærheten av.

 

Du har spilt de to forrige i serien og allikevel mener du alt er nytt i God of War 3? Selv finner jeg mekanikker jeg brukte i for eksempel The Nightmare Before Christmas: Oogie's Revenge, som kom ut i 2004, altså året før det første God of War spillet. Og dette var heller ikke det første spillet et slikt slossesystem. Devil May Cry com ut i 2001, og mens det har en litt annen måte å føre seg på er grunnmekanikkene de samme.

 

Perfeksjonisme er det så absolutt (dog spillet er ikke perfekt), men noe nytt er det definitivt ikke. Du har kanskje ikke sett det før (og da har du jo virkelig startet med en av de bedre bitene på kaka), men verden forøvrig har spilt slike spill i mange år alt.

 

Angående FF 7 sier jeg meg forøvrig enig, det er mitt favorittspill gjennom tidene.

 

Den beste bosskampen var etter mitt syn kampen mot Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Chronos.

 

Ellers er jeg litt enig med AltF4, Gow 1 og 2 er bedre spill. For meg er de 10/10 spill, mens GoW 3 er 9/10. Det virker rett og slett som at GoW 1 og 2 har mer dybde i alt. Både i historien, slåssingen, oppgraderingene og puzzles.

 

Den kampen ble veldig antiklimatisk for min del, og litt "feigt" avsluttet. Storslagent spill og skikkelig boss, og alt de klarer å gjøre er å gi deg noen slosskamper her og der? Santa Monica Studios skulle ha spilt litt Shaodw of the Colossus. Selv likte jeg kampene mot Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Helios og Hermes mye bedre, for de var litt atypiske kamper selv for GoW. Kanskje ikke så spennende, men desto mer interessante.

 

Angående de to tidligere spillene i serien føler jeg ikke at noen av dem er tierspill (har skrevet en anmeldelse av God of War som ligger ute på forumet), og særlig det første lider under en del problemer. Men nummer 2 er virkelig et godt spill.

 

Går det an å skifte vanskelighetsgrad på spillet? Jeg fikk tilbud om å skru den ned når jeg døde så mye en gang, men får det ikke nå lenger...

 

EDIT: Det gikk etter at jeg døde 5 millioner ganger... Beklager

 

 

Skulle gjerne ha advart deg på forhånd, men spillet slutter (i mine øyne) å bli morsomt når man går over til easy, da det blir alt for lett dessverre - trykk firkant for å vinne.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

God of War sin gameplay har aldri vært ny, hverken i 1eren eller i 3eren. derfor misliker eg når anmeldere kjefter på spill for å prøve på samme stil som GoW. GoW fant aldri opp stilen så eg synes virkelig de skal finne på flere grunner enn det.

 

alt i alt så mener eg GoW 1 var det beste spillet og deretter gikk alt rett ned. grunnen til det er at i GoW 1 kunne du føle at Kratos var en form for karakter, det var litt mystikk om fortiden hannes du kunne tenke på, men i 2eren og 3eren er han bare en momentant sint vesen som løper rundt å dreper absolutt alt han ser.

 

også virker det som santa monica studios ønsker at vi skal få sympati for kratos, men ka er det å ha sympati for? alt han noen gang vil ha "hevn" for i spillet er hans egen skyld så skjønner ikke helt ka det er han holder på med.

 

har som sagt ikke spillt gjennom hele 3eren så skal droppe å uttale meg så mye om den, men har lest og hørt en del og storyen og kratos skulle forsatt være veldig lite intressang. akkurat som 1eren og 2eren. det er stort sett han er sint og vil drepe guder?

 

derfor synes eg ingen av spillene fortjener så god karakter som de har fått i og med at gameplay og grafikk er suveren den, men ingen spill som har dårlig story og dårlig karakter fortjener så god karakter. då har du bare halvparten av ka som oppgjør topp karakter. etter min mening så skal GoW 1 ha 8/10 og de 2 andre 7/10. siden de ikke har gjort en god jobb med hverken storyen eller Kratos sjøl.

 

som er litt synd for gameplay og grafikk messig så er jo God of War noe av det mest fantastiske som er, men no er jo den serien helt ferdig så då håper eg santa monica kan begynne på et spill med samme nydelige gameplay og grafikk bare med en story og karakter eg kan takle. visst de gjorde det tror eg de hadde det fått flott til og då kunne de fått den 10eren.

 

men alt i alt er det forsatt et veldig underholdene spill og visst du er en person som ikke bryr deg om annet en gameplay og grafikk så er GoW optimal til tross for at Kratos er en rimelig dårlig karakter og storyen er så vidt til stede gjennom spillet.

 

dette er selvfølgelig mer personlige meninger, kan jo være noen av dåkkar faktisk liker storyen og Kratos, men det får vell være så. fikk bare lyst å forklare det eg mener er gale med GoW serien.

 

også til sist: god morgen :p

 

EDIT: blæ, dette ble lengre en det så ut enn eg trodde -.-

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mener men dette er min mening men når både gameplay sitter som i hånd i hanske med utmerket grafikk så er det ett soleklart toppspill og det hjelper svært lite att vi kanskje har sett det før. Kanskje greit nok for de som har sett det før men for en som kanskje ikke har spilt denne type spill som for eksempel på grunn av alder er ikke Kratos sin siste ? kamp annet enn en velpolert perle.

 

Som en avsluttende kuriositet så er GOW III ikke bare ett spill som selger i bøtter og spann men er også kanskje det andre spillet i Sonys ekslusive lineup som har høstet veldig mye god kritikk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal si denne tråden dødet ut, så spillet er ikke så bra nei?

Jeg bare nyter det enda jeg og damn det er det beste spillet jeg har spilt til nå iår by far ;)

 

Klart spillet er knall selv om tråden døde litt ut. Er vel redd for at det er litt for mange som slutter å spille når de har fått alt av trofeer.

Etter at jeg rundet spillet på chaos mode har det dabbet hos meg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...