Gå til innhold

God Of War III, diskusjon rundt kommende slaget mot gudene!!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Hva, er det noen skam i å dø et tresifret antall ganger på Titan? :(

 

Tror nok mange har dødd tresifret hvis de startet på Hard første runde. Jeg døde ca 135 ganger når jeg rundet på hard.

Til dere som har rundet på hard, prøv chaos mode (very hard). Det er en god del verre. Hadde vært morsomt å hørt andre spille very hard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sjekket hvor mange deaths jeg hadde ved gjennomspilling på Titan, men sto fast en liten periode ved det siste rommet i Labyrinten, og ved Zeus, inntil jeg fant ut at man kan få grønne orbs fra hjertet til Gaia hehe. Antar rundt 100. Ellers var gjennomspilling grei skuring. Og som jeg har nevnt på ett annet forum, syns jeg det er rart at folk flest mener at Cerberus\Satyr kampen er den vanskligste i spillet.

 

Didrik Skal prøve Chaos, må få Platinum i FFXIII først bare hehe. Hardt å være trofè hore. Tror det blir en fin utfordring, da jeg har en offansiv spillestil, liker ikke å bruke fleece, eller evade så mye, og av tidligere erfaring er det nødvendig å spille defansivt.

 

Ellers var Challenge of Olympus relativt lett i forhold til God of War 2.

Endret av blcmn
Lenke til kommentar

Didrik Skal prøve Chaos, må få Platinum i FFXIII først bare hehe. Hardt å være trofè hore. Tror det blir en fin utfordring, da jeg har en offansiv spillestil, liker ikke å bruke fleece, eller evade så mye, og av tidligere erfaring er det nødvendig å spille defansivt.

 

Ellers var Challenge of Olympus relativt lett i forhold til God of War 2.

 

Har vel ikke brukt buen så mye som når jeg spiller på Chaos. Man tåler fantastisk lite i enkelte tilfeller på bosser. Det positive er at alle bosser er mulig å ta uten å bli truffet, bare å finne ut hvordan. Siste rommet på labyrinten var det siste jeg tok før jeg dro på påskeferie, det var ganske så vrient. Hold på en god stund før jeg klarte det.

 

Enig med deg at challengene var mye enklere iforhold til gow2. Husker bare den delen man måtte sloss for å få brettet til å stige oppover på 2ern, det var ei lita tannpine.

Lenke til kommentar

Satt akkurat å så på trailer til Clash of the Titans og leser at Plot er:

 

The mortal son of the god Zeus embarks on a perilous journey to stop the underworld and its minions from spreading their evil to Earth as well as the heavens.

 

Skulle nesten tro det var en GoW film, noe som jeg egentlig tror hadde funket.

Lenke til kommentar

Satt akkurat å så på trailer til Clash of the Titans og leser at Plot er:

 

The mortal son of the god Zeus embarks on a perilous journey to stop the underworld and its minions from spreading their evil to Earth as well as the heavens.

 

Skulle nesten tro det var en GoW film, noe som jeg egentlig tror hadde funket.

 

 

Dette er en remake av Clash Of The Titans fra 1981. En annen film innen for samme tema kommer senere i år. Den hadde tittelen War of the gods... Merkelig nok fant de ut at de skulle bytte tittel. Det ble visstnok for tett ved tittelen til en mye omtalt spillserie.

 

I gresk mytologi er faktisk Perseus omtalt som Zeus sønn. Kratos er derimot ikke det. Det er bare en kunstnerisk frihet utviklerne har tatt seg.

 

 

Du denger jo møkka ut av Perseus i GOW II. Harry Hamlin har stemmen i GOWII og spilte Perseus i Clash Of The Titans (fun fact).

 

Lenke til kommentar

Satt akkurat å så på trailer til Clash of the Titans og leser at Plot er:

 

The mortal son of the god Zeus embarks on a perilous journey to stop the underworld and its minions from spreading their evil to Earth as well as the heavens.

 

Skulle nesten tro det var en GoW film, noe som jeg egentlig tror hadde funket.

 

 

Dette er en remake av Clash Of The Titans fra 1981. En annen film innen for samme tema kommer senere i år. Den hadde tittelen War of the gods... Merkelig nok fant de ut at de skulle bytte tittel. Det ble visstnok for tett ved tittelen til en mye omtalt spillserie.

 

I gresk mytologi er faktisk Perseus omtalt som Zeus sønn. Kratos er derimot ikke det. Det er bare en kunstnerisk frihet utviklerne har tatt seg.

 

 

Du denger jo møkka ut av Perseus i GOW II. Harry Hamlin har stemmen i GOWII og spilte Perseus i Clash Of The Titans (fun fact).

 

 

Aha ! Godt at noen følger med :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig gjennomført Gow3 jeg også. Får 20/10 fra meg.

Sitter vel egentlig med for mange sterke følelser til å si nå mer enn det nå :p

 

Cerberus/Satyr kampen var foresten skremmende enkel i forhold til hva jeg først fikk inntrykk av. Hværtfall når jeg fant ut at jeg skulle banke Cerberus først. Brukte fullt oppgraderte "boksehansker". Piece of cake.

Lenke til kommentar

Er i gang med spillet selv nå, etter å ha brukt noen dager og påsken på de forrige spillene i serien. Veldig spent på siste sjefskamp, de har vært forholdsvis dårlig designet i de forrige spillene.

 

Ser og høres veldig bra ut uten tvil, og selv om jeg ikke er lenger enn vi kom på kinoeventen så er det en fryd å spille det. Gleder meg også over at de endelig har kostet på seg undertekster, det har vært et savn i de forrige spillene. Enkelte guder og titaner er så grove i målet og/eller sinna at det kan bli vanskelig å høre hva de sier.

Lenke til kommentar

Har spillt en del timer nå, og jeg må si at dette er nok et av de beste spillene på PS3. Absolutt alt er forbedret fra de allerede nesten perfekte GoW 1 og 2 på PS2. Men det som jeg liker veldig, til tross for at det kanskje bare er en filleting iforhold til grafikk og slikt, er at de har fikset på knappesekvensene. Istedefor at du får X eller O midt på skjermen som gjør at du lett kan trykke feil, har de i GoW 3 plassert hver knapp du skal trykke på "sin" side. O er til høyre, X er nede, firkant er til venstre og trekant er oppe. Det er så mye lettere slik.

 

Men det som var litt surt for meg isted var at jeg måtte skru ned til easy. Og det var ikke pga at jeg selv døde hele tiden, men pga et sted i spillet som var ekstremt vanskelig. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Du står oppe på noen gigantiske klosser som holdes oppe av en kjetting. Så kommer det fiender og prøver å kutte kjettingen. De tålte så mye at jeg ikke fikk drept dem tidsnok, og dermed røk kjettingen gang på gang.
Hadde det ikke vært for det stedet hadde jeg aldri skrudd ned til easy, for det jeg har spillt etter det har vært for lett. Skulle vært mulig å skru opp igjen vanskelighetsgraden. Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett den delen du snakker om nouse4aname, men begge de foregående spillene hadde enkelte svake slosskampsekvenser som enten var for eksempel for lange eller for spesifikke. Easy er også for lett i de forrige spillene, og det er irriterende at de ikke greier å balansere sitt eget spill bedre.

 

Hvordan tar man hodeskallene til Hades? De han sender ut etter deg når du har tatt ut den første biten av brystet hans. Jeg fikk ikke til å hverken blokke eller hoppe unna dem, så regnet med at bua ville fikse problemet men den gang ei.

Lenke til kommentar

Om du løper og bunnyhopper rundt i ring så er de ganske enkle å komme seg unna.

 

 

Ah, takk for det. Hades er nå nede og vasker ansiktet ^_^

 

Si meg, kan jeg bare save når selve spillet tilater meg å gjøre det?

 

Jepp. Er mange quicksaves (dessverre aldri mange nok under sjefskamper) som lastes om du dør, men om du skal laste opp igjen spillet må du nok belage deg på å finne et lagringspunkt, men de kommer forholdsvis ofte.

Lenke til kommentar

Har spillt en del timer nå, og jeg må si at dette er nok et av de beste spillene på PS3. Absolutt alt er forbedret fra de allerede nesten perfekte GoW 1 og 2 på PS2. Men det som jeg liker veldig, til tross for at det kanskje bare er en filleting iforhold til grafikk og slikt, er at de har fikset på knappesekvensene. Istedefor at du får X eller O midt på skjermen som gjør at du lett kan trykke feil, har de i GoW 3 plassert hver knapp du skal trykke på "sin" side. O er til høyre, X er nede, firkant er til venstre og trekant er oppe. Det er så mye lettere slik.

 

Men det som var litt surt for meg isted var at jeg måtte skru ned til easy. Og det var ikke pga at jeg selv døde hele tiden, men pga et sted i spillet som var ekstremt vanskelig. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Du står oppe på noen gigantiske klosser som holdes oppe av en kjetting. Så kommer det fiender og prøver å kutte kjettingen. De tålte så mye at jeg ikke fikk drept dem tidsnok, og dermed røk kjettingen gang på gang.
Hadde det ikke vært for det stedet hadde jeg aldri skrudd ned til easy, for det jeg har spillt etter det har vært for lett. Skulle vært mulig å skru opp igjen vanskelighetsgraden.

 

Syns dette stedet var veldig greit. Bare pass på å få fiendene til å angripe deg istedenfor kjettingen.

Lenke til kommentar

Har spillt en del timer nå, og jeg må si at dette er nok et av de beste spillene på PS3. Absolutt alt er forbedret fra de allerede nesten perfekte GoW 1 og 2 på PS2. Men det som jeg liker veldig, til tross for at det kanskje bare er en filleting iforhold til grafikk og slikt, er at de har fikset på knappesekvensene. Istedefor at du får X eller O midt på skjermen som gjør at du lett kan trykke feil, har de i GoW 3 plassert hver knapp du skal trykke på "sin" side. O er til høyre, X er nede, firkant er til venstre og trekant er oppe. Det er så mye lettere slik.

 

Men det som var litt surt for meg isted var at jeg måtte skru ned til easy. Og det var ikke pga at jeg selv døde hele tiden, men pga et sted i spillet som var ekstremt vanskelig. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Du står oppe på noen gigantiske klosser som holdes oppe av en kjetting. Så kommer det fiender og prøver å kutte kjettingen. De tålte så mye at jeg ikke fikk drept dem tidsnok, og dermed røk kjettingen gang på gang.
Hadde det ikke vært for det stedet hadde jeg aldri skrudd ned til easy, for det jeg har spillt etter det har vært for lett. Skulle vært mulig å skru opp igjen vanskelighetsgraden.

 

Syns dette stedet var veldig greit. Bare pass på å få fiendene til å angripe deg istedenfor kjettingen.

 

 

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

He, var det jeg prøvde på. Men det var alltid en av dem som klarte å komme seg bort til kjettingen og fikk slått på den. Og når jeg var helt på slutten var den så skadet at det ikke skulle mye til før den ble ødelagt. Og når jeg måtte gjøre alt på nytt for femte gang orket jeg ikke lenger prøve, så da jeg fikk tilbudet om å skru ned til easy takket jeg ja. Men som sagt, det skulle vært mulig å skru opp igjen. Egentlig litt latterlig at det ikke er mulig.
Lenke til kommentar

Jeg stiller heller spørsmål til spillferdighetene hos brukerene. Syns denne spillserien er godt balansert med tanke på vansklighetsgrad.

 

Easy (Spartan) er jo easy, dvs.. da skal det være lett.

 

Medium (God) skal by på noen utfordinger her og der, uten at du skal sitte bomfast opptil flere ganger. Jeg vil tro at gjennomspilling på God er passe for nye innen GoW triologien, eller for de som vet at de kanskje ikke berhersker denne spilltypen så altfor godt.

 

Hard (Titan) er for de som er godt kjent med kampsystemet og ønsker en utfordring. Det er relativt vansklig, men langt fra uoverkommelig. Det skal kreve endel av spilleren, og gir derfor en trofè som 'premie'.

 

Very Hard (Chaos) er for de mest garva GoW spillerene som gjerne velger Titan på første gjennomspilling. Her kommer du til å sitte fast opptil flere ganger, gjerne timer.. og må finpusse teknikkene for å komme videre. Kratos blir rimlig sårbar og du skal vite hva de fleste fiendenes angrep er og kunne mestre hele spekteret av kampsystemet.

 

Sånn ser jeg det ihvertfall. Og når det kommer til lagring så syns jeg den gjør mer enn ofte nok. Og de fleste bossene har jo såkalte "faser", og bortimot på alle bossene autolagres det når du klarer èn fase. Og det med at man ikke kan skru vanskligheten tilbake til det du i utgangspunktet startet med, er helt OK. Klarer man ikke en spesifikk oppgave i spillet, må det mer trening til. Spørsmålet er om man er villig til å gjøre det, hvis ikke skrur man ned vansklighetsgraden.. og betaler prisen for å gjøre det.

 

Rettet noen skrivefeil

Endret av blcmn
Lenke til kommentar

Synes normal, som jeg spillte på helt frem til det ene stedet var helt perfekt for meg. Verken for lett eller for vanskelig. Men på det stedet lagret det seg ikke på veien, så måtte gjøre så mye på nytt, og det orket jeg bare ikke. Men det skal sies at etter at jeg skrudde ned til easy har spillet vært ren plankekjøring. Har dødd en eller to ganger, men det var fordi jeg feilberegnet et hopp. Har ikke vært i nærheten av å dø av fiender. Har akkurat tatt knekken på Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Chronos.
Det var en episk kamp.
Lenke til kommentar

Jeg stiller heller spørsmål til spillferdighetene hos brukerene. Syns denne spillserien er godt balansert med tanke på vansklighetsgrad.

 

Easy (Spartan) er jo easy, dvs.. da skal det være lett.

 

Medium (God) skal by på noen utfordinger her og der, uten at du skal sitte bomfast opptil flere ganger. Jeg vil tro at gjennomspilling på God er passe for nye innen GoW triologien, eller for de som vet at de kanskje ikke berhersker denne spilltypen så altfor godt.

 

Hard (Titan) er for de som er godt kjent med kampsystemet og ønsker en utfordring. Det er relativt vansklig, men langt fra uoverkommelig. Det skal kreve endel av spilleren, og gir derfor en trofè som 'premie'.

 

Very Hard (Chaos) er for de mest garva GoW spillerene som gjerne velger Titan på første gjennomspilling. Her kommer du til å sitte fast opptil flere ganger, gjerne timer.. og må finpusse teknikkene for å komme videre. Kratos blir rimlig sårbar og du skal vite hva de fleste fiendenes angrep er og kunne mestre hele spekteret av kampsystemet.

 

Sånn ser jeg det ihvertfall. Og når det kommer til lagring så syns jeg den gjør mer enn ofte nok. Og de fleste bossene har jo såkalte "faser", og bortimot på alle bossene autolagres det når du klarer èn fase. Og det med at man ikke kan skru vanskligheten tilbake til det du i utgangspunktet startet med, er helt OK. Klarer man ikke en spesifikk oppgave i spillet, må det mer trening til. Spørsmålet er om man er villig til å gjøre det, hvis ikke skrur man ned vansklighetsgraden.. og betaler prisen for å gjøre det.

 

Rettet noen skrivefeil

 

Det er en forskjell på "lett" og "trykk firkant for å vinne". Spillet blir direkte kjedelig og slossesystemet de har finpusset blir unødvendig og God of War blir på mange måter satt på benken av seg selv rett og slett.

 

Titan og Chaos har jeg ikke prøvd, spiller på God nå og mens jeg slet med Hades (nettopp på grunn av dårlig designet kamp (og at jeg har en lei tendens til å glemme L3 + R3 til tider :p)) har jeg ikke møtt for mye motstand enda. Problemet spillet har er nemlig ikke vanskelighetsgraden som sådan, det er det at utviklere gjør ting unødvendig kludrete. Stiller alt for spesifikke krav, for eksmepel til hvilket våpen (enkelte fiender trenger enkelte våpen) eller til hvilken angrepsstil (enkelte fiender må angripes på spesifikke måter) og de setter gjerne disse to elementene sammen, noe som fører til at man må plutselig danse ballett etter timer med headbanging. Man må studere kampene så nøye at det faktisk ikke er slik at kampsystemet de har laget er gyldig lenger, men man må heller la seg styre av hva fiendene til en hver tid gjør, og angripe når man skal. Og det kalles faktisk quick time events til vanlig, og har ingenting med God of War sitt slossesystem å gjøre.

 

Ja, spillet er utrolig moro når det flyter godt, men det er frustrerende dårlig når det legger føringer. Og vanskelighetsgradene (særlig Spartan og God) er langt i fra balanserte.

 

Edit 1:Har nå kommet til (det jeg regner med er) sistebossen, og igjen finner jeg det samme som var i God of War 1 og 2. En boss som har alt for sterke angrep og som krever det jeg vil kalle nitidig studering av angrep for å finne ut hvordan funker, og igjen blir ikke progresjonen lagret underveis, så når jeg endelig kommer forbi det punktet hvor jeg sliter som verst (runde 2 så og si) ender jeg opp med å dø og må gjøre samme bedritne kampen 30 nye ganger for å komme dit jeg endelig kom en gang før. De har ikke en gang gitt bossen et noenlunde repetativt angrepssystem så man får om ikke annet lært seg kampen, men enkelte angrep er lette å unngå (og åpner opp for massespam av piler) er andre tilsynelatende umulig (men jeg vet det går). Jeg hadde et visst håp om at denne kampen ikke ville være så håpløs fordi de andre sjefskampene i spillet faktisk har fungert utrolig godt, men den gang ei.

 

Jeg nekter forøvrig å takke ja til easymode, jeg har funnet veldig mange slike objekter som kun kan brukes i andre gjennomspilling, dessverre ser det ut til i menyen som at de kun funker hvis man fullfører spillet på vanskelighetsgraden man hadde når man fant objektet. Jævlig håpløst.

 

Edit 2: Tar aldri spillet slutt?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...