Gå til innhold

God Of War III, diskusjon rundt kommende slaget mot gudene!!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Nettopp ferdig og jeg må si God of War 3 er et veldig imponerende spill. Fouten grafikken og skalen er det ikke mye nytt i forhold til GoW2, men de små forandringene de har gjort i gameplayet er veldig bra og øker gjenspillbarheten. Kommer nok til å prøve meg igjen på en høyere vanskelighetsgrad, noe jeg ikke gjorde i 1 og 2. Jeg liker spesielt godt hvor dynamisk kampene føles. Det funker utrolig bra å bytte mellom våpen, magi og items, og man kan sette sammen noen kreative angrepskombinasjoner ved å veksle mellom de tre.

 

For å være litt kritisk så virket spillet kort i forhold til GoW2, og selv om alt er mye større enn i 2eren så føler jeg det ikke like rikt i innhold. Bossene og historien når heller ikke helt opp til GoW2, så det klatret ikke helt til toppen i min bok, men alt i alt var det en fin avsluttning på trilogien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Plutselig bestemte bare Kratos seg for å bli til en ørn? Nei, jeg tror ikke det. Det jeg derimot tror er at det fuglesymbolet var en føniks som skulle representere at Kratos ikke er død, men at historien om han er over. Litt som slutten i Halo 3.

 

 

Det er en ørn. Den blir trykt inn i steingrunnen i det Zeus forsvinner for godt, så det behøver ikke ha noe med Kratos å gjøre i det hele tatt. Ser rundt på nettet at det blir tolket opp og i mente, så da skal jeg avstå fra å kommentere flere teorier.

 

Lenke til kommentar

Etter alt det folk skriver her om GoW3, så stiger bare forventningene mine mer og mer. Fikk God of war Collection på tirsdagen, og jeg har rett og slett ikke gjort noe annet enn å spille siden jeg fikk det. Først så vil jeg si at det jeg har spilt hittil har imponert meg, det vil si hele GoW og mesteparten av GoW 2. Men jeg synes GoW var helt greit, kampsystemet var bra og historien var spennende. Men siden jeg har sett så mye av GoW 3 så var skalen noe av det jeg savnet i GoW (å se cronos ha et tempel på ryggen var imponerende), men såklart så var jo det originalt til ps2 så det skjønner jeg. Men herregud så tilfredstillende det var å dra i gang GoW 2 og se at det første du gjør er å fighte en helvetes diger colossus, det var virkelig det jeg trengte. Og det jeg har spilt hittil av det har ikke skuffet meg i det hele tatt, og det bare bygger mer og mer på forventningene mine til det tredje spillet. Så i mine øyne nå så kan ikke GoW 3 skuffe i det hele tatt, med økt scale, endelig ps3 grafikk og større jævler som skal slaktes ned.

 

Herregud, ble et langt innlegg dette her men følte bare for å skrive ned noe, så kudos til den som gidder å lese. :)

Endret av Shepard
Lenke til kommentar

Aller først må jeg skyte inn at jeg var en av de heldige som vant God of War 3 Media Kit i konkurransen Gamer.no kjørte på Facebook ^_^

 

Men egentlig poster jeg fordi jeg ahr et spørsmål angående God of War, altså det første. Nærmere bestemt sistebossen, så jeg legger det i spoilertags.

 

 

 

Er kommet dit hvor jeg har drept de onde Kratosene som prøver å drepe familien din, altså i kampen mot Ares hvor du sloss med sverdet Kratos tar fra statuen. Er det noen god måte å drepe Ares på her, eller er jeg avhengig av flaks? Jeg har fylt min lifebar ca. halvveis, men da begynner Ares med sine angrep jeg ikke klarer blokkere, og dermed forsvinner store deler av livet mitt tilbake til ham. Og slik går det, jeg angriper de gangene jeg ser jeg kan, forsvarer meg etter beste evne og kommer halvveis med livet før han slår til og tar omtrent alt tilbake.

Noen som har noen tips?

 

 

Lenke til kommentar

Aller først må jeg skyte inn at jeg var en av de heldige som vant God of War 3 Media Kit i konkurransen Gamer.no kjørte på Facebook ^_^

 

Men egentlig poster jeg fordi jeg ahr et spørsmål angående God of War, altså det første. Nærmere bestemt sistebossen, så jeg legger det i spoilertags.

 

 

 

Er kommet dit hvor jeg har drept de onde Kratosene som prøver å drepe familien din, altså i kampen mot Ares hvor du sloss med sverdet Kratos tar fra statuen. Er det noen god måte å drepe Ares på her, eller er jeg avhengig av flaks? Jeg har fylt min lifebar ca. halvveis, men da begynner Ares med sine angrep jeg ikke klarer blokkere, og dermed forsvinner store deler av livet mitt tilbake til ham. Og slik går det, jeg angriper de gangene jeg ser jeg kan, forsvarer meg etter beste evne og kommer halvveis med livet før han slår til og tar omtrent alt tilbake.

Noen som har noen tips?

 

 

 

Hvilken difficulty spiller du på?

Lenke til kommentar

Han Ares er ganske plagsom,når jeg runda gow collection så hadde jeg nesten drept ares og så begynte han få inn dmg på meg og fikk tilbake mye hp.Det gjelder bare å få comboes,roll dodge,men ikke altfor langt unna ellers bruker han et angrep som skader deg,bare hold deg sann mid range og pass på å roll away.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med GoW3 idag, og det eneste jeg har å si er at det hele var legendarisk. Men det er en ting som jeg ble litt skuffet over, og det er at vi fikk nesten ikke sett noe av titanene .. Hvor ble det av alle de som klatret oppover Mount Olympus? I slutten av GoW2 så fikk du jo sett minst 6 forskjellige titaner, så jeg ble litt skuffet over at vi ikke fikk sett så mye av dem. Følte at alt var i så "epic scale" til midten av spillet, så dabbet det av. Noen andre som følte det samme?

Lenke til kommentar

Zeus tok jo knekken på hele gjengen...(Titanene)

Elendig story kjedelig slutt,gow 2 mye bedre......

Min mening av GOW3 alt for mye løpe rundt lite slåssing...challege of olympus vart artig,beste fight spill EVER...men men men.....hadde for høye forventinger .

 

 

Hva skjer med athena da????!

Endret av foxx85
Lenke til kommentar

 

Athena er vel bare et spøkelse nå, hun har mistet alle sine krefter. Kratos var/er den siste med superkrefter. Når han ofret seg så gikk gudenes magi tilbake til naturen. Så dette gjorde Kratos helt rett i å gjøre, nå kan ikke gudene dominere menneskene lenger.

 

Men spørsmålet er om noe av kreftene i Kratos ble igjen, siden han ...... overlevde.

 

 

Lenke til kommentar

Hvilken difficulty spiller du på da? Kjørte igjennom først på normal, og begynte på hard nå. Så jeg har funnet ut at jeg ikke er så god som jeg trodde .. Er noen perioder som jeg nesten hivde stolen ut av vinduet i raseri, over å starte på nytt og på nytt hele tiden ..

Endret av Shepard
Lenke til kommentar

Begynte rett på hard :p 

 

 

 

 

Holder på med Hades, og det var dødsskrik på dødskrik i dag for og si det sånn..hehe

 

 

 

 

Hoho.. Begynte rett på hard jeg også, etter et lite år uten å røre God of War. Det var mildt sagt en helvetes utfordring. Skjedde flere enn to ganger at jeg la kontrolleren i fra meg i ren fortvilelse. Antall ganger jeg døde nærmet seg fort tresifret. :p

Men følelsen når man endelig får til noe er lett verdt den endeløse frustrasjonen.

Mala, det du beskriver i spoileren er bare lek i forhold til det du har i vente. :D

Lenke til kommentar

Hva, er det noen skam i å dø et tresifret antall ganger på Titan? :(

 

Startet på Titan selv, og har vel dødd drøyt 170 ganger så langt. Pleier å være rimelig god i disse spillene, etter et tresifret antall timer med tortur i Ninja Gaiden-spillene, men kampsystemet til God of War 3 er like mye basert på twitch play og feighet som det er på å faktisk mestre kampsystemet, og da blir det en del unødvendige dødsfall. Bosskampen som nevnes i spoiler her oppe er definitivt det som har fått meg til å rive meg i håret mest.

 

Holder på med

Hercules

for øyeblikket, men det virker å være en rimelig overkommelig kamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...