Blate Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg er i prossessen med å bygge en ny pc og trenger noen ideer til en CPU kjøler jeg kan bruke. Er ny med tanke på overklokking, men regner med at det blir gjort et realt forsøk. Her er det planlagte oppsettet mitt sålangt: Kabinett: Fractal Design Define R2 Hovedkort: MSI 770-C45, Socket AM3 Prosessor: AMD Phenom II X3 720 BE Skjermkort: MSI Radeon HD5850 Harddisk: Samsung Spinpoin F3 1TB 7200RPM DVD: Samsung 22x Minne: OCZ Reaper HPC 1333MHZ (6-6-6-18) Strømforsyning: Corsair VX550W Har hørt mye skryt anngående både TRUE og Megahalems CPU kjølere, men jeg er usikker på om hvorvidt de passer eller om de vil blokkere for noen av minne slottene? Er disse kjølerene overkill til mitt oppsett og er det andre kjølere jeg heller bør vurdere? Jeg tar også gjerne imot tilbakemeldinger anngående delene jeg planlegger å kjøpe. Bare ha i bakhodet at jeg allerede presser budsjettet mitt. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Skal du ha det beste som er å oppdrive av luftkjøling kjøper du Noctua NH-D14! Les test her. I tillegg kan du se om du får aktivert den siste kjernen på prosessoren din. Måten man gjør det på er å gå inn i BIOS og endre innstillingen som heter Advanced Clock Calibration (ACC) til Auto, lagre instillingene og restarte PCen. BIOS vil nå telle opp en ekstra kjerne, og forhåpentligvis vil PCen fungere som normalt, dog litt raskere i oppstart. Støter du på problemer etter at du har gjort dette skal det kunne løses ved å resette CMOS, som kan gjøres på flere måter, men den enkleste er å ta ut CMOS-batteriet fra hovedkortet og sette det i igjen etter en kort stund. EDIT: Merk at det ikke er det beste hovedkortet å overklokke på det der. Prøv å finn et med et skikkelig brikkesett (790FX) og god kjøling. Ellers er det Intel du bør satse på hvis du vil ha mer ytelse per klokk. Endret 26. november 2009 av KongKlykken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå